Site icon IAS

שר התיירות:"נערכים לחיזוק התיירות ביום שאחרי"

נתוני כניסות ועזיבת התיירים במהלך המבצע מעוררים אופטימיות זהירה לגבי קצב התאוששות תעשיית התיירות מהנזק שנגרם לה כתוצאה ממבצע צוק איתן.

 

אתמול, 13.7.14, כל תנועות הנוסעים בנתב"ג (כ-62,000) וכל ההמראות(222) והנחיתות (211) בוצעו כמתוכנן.

 

שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו: "אנחנו נערכים לחיזוק התיירות ביום שאחרי המבצע, עם פעולות שיווק מאסיביות, שיכללו קמפיינים ייעודיים לתיירות פנים וכן לתיירות נכנסת, תוך התמקדות במדינות בהן יש את הפוטנציאל התיירותי הגבוה ביותר לישראל. לתיירות יש חשיבות לאומית, גם בימים כאלו. שכן, זו הדרך ליצור צמיחה משמעותית למשק. אנו מתמודדים עם מצב החירום בתיאום גורמי המקצוע בתעשיית התיירות ומסייעים לפניות התיירים השוהים בישראל".

 

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי: "אפשר לומר, שכיפת ברזל, בצירוף העידן הדיגיטלי וכן העובדה שהעולם התרגל לנהל תיירות בצל משברים גיאופוליטיים ואסונות טבע – גורמת לאופטימיות זהירה לגבי משך הזמן שיידרש לחזור למספרי השיא של כניסות תיירים שאפיינו את המחצית הראשונה של 2014".

 

כמו כן בסוף השבוע האחרון – מיום ה' 10.7.14 ועד מוצ"ש 12.7.14 היו מתוכננות בנתב"ג כ-140,000 תנועות נוסעים. בפועל התקיימו כ-135,000 תנועות. בסופ"ש היו מתוכננות 920 נחיתות מטוסים, ובפועל התבצעו 910 נחיתות (רוב הנחיתות שלא בוצעו היו בעיקר בגלל בעיות טכניות, ושינויים בלו"ז שגרמו לנחיתה לאחר חצות במוצ"ש).

 

גם תפוסת המלונות הממוצעת בימים אלה מצביעה על העדר פאניקה או נטישה מאסיבית. כך למשל, על פי נתוני התאחדות המלונות בירושלים, (בה פעילים במזרח ובמערב העיר 11,023 חדרים), התפוסה הממוצעת במערב העיר עומדת לשבוע הקרוב על שיעור של 55%. להערכת המלונאים, בכל יום נתון יתארחו במלונות ירושלים כ-8,000 ישראלים ותיירים, מתוכם, כ-70% תיירים.

 

באילת ובים המלח – שוהים בימים אלה כ- 2,000 תיירים.

באילת – ממוצע התפוסות עומד על כ-82% לימים הקרובים ויש מגמת עליה בתפוסה.

בים המלח התפוסה הממוצעת עומדת על כ-60% החל מהיום (ב') ועד יום ד' כולל. בים המלח יש מגמה מעורבת: יש מלונות המדווחים על ירידות חדות מ- 25% עד

50% ויש המדווחים על אחוזים בודדים ואפילו על 0% ביטולים. המלונות מדווחים על עצירה בהזמנות חדשות.

 

במצפה רמון ובבאר שבע התפוסות ירדו ועומדות על כ- 25% בממוצע. במצפה רמון היקף הביטולים רחב: רוב המלונות דיווחו על ביטולים של 30%-100%.

באזור ת"א הכולל את ת"א, הרצליה, בת ים ורמת גן  מדווחים המלונאים על  למעלה מ-6,000 תיירים הלנים בימים אלה באזור.

 

בתוך כך, שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו סייר בימים האחרונים בין כל הרשויות והמועצות בעוטף עזה, כדי לקבל את תמונת המצב מהשטח. בסוף השבוע השר סייר ביחד עם מנכ"ל המשרד אמיר הלוי במלונות באשדוד ובאשקלון ושמע את מצוקות אנשי תעשיית התיירות באזורים אלה.

 

משרד התיירות נמצא בקשר הדוק עם גורמי הביטחון, עם תעשיית התיירות בארץ ובחו"ל ועוקב אחר ההתפתחויות.

 

Exit mobile version