Site icon IAS

שר התחבורה: טיסות לאילת במתכונת תחבורה ציבורית ובסבסוד לתושבים

מלון דן פנורמה מרשת דן באילת. העיר בהתמודדות בכמה חזיתות. צילום אורי אקרמן

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' קיים הבוקר את הערכת המצב היומית עם כלל גורמי המקצוע במשרד התחבורה והרשויות הכפופות לו במסגרת ההיערכות למשבר הקורונה.

השר הנחה כי יקודם מהלך מול משרד האוצר וחברות התעופה לסבסוד טיסות לאילת במתכונת תחבורה ציבורית בכדי לשמר שירות של 4 סבבים ביום לתושבי אילת הנדרשים להגיע למרכז הארץ. (ארקיע הודיעה היום כי תרד לסבב אחד ליום, ע.ר.)

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'. צילום יח"צ

כמה חודשים לאחר משבר סגירת שדה דב, מתמודדת העיר אילת עם שני משברים נוספים, האחד משבר הקורונה העולמי בעקבותיו נסגרו כמעט כל בתי המלון בעיר אילת והשני, אסון טבע שפקד את העיר בסוף השבוע האחרון, בלבוש סופה עזה שהגיעה ממצרים, השתוללה בעיר משך יומיים והשאירה אחריה הרס רב ונזקים כבדים לאורך כל החופים.

על רקע המשברים, פנה ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולשרים בבקשה דחופה להתערבותם. ראש העירייה: "אילת סופגת מכה כלכלית וחברתית אנושה".

הנחיות נוספות:

* רת"א תמשיך לבצע מעקב אחר המענה לטיסות מטענים בהתאם לצרכי המשק, בדגש על שמירת רמת מחירים סבירה.

*רש"ת תמשיך בהיערכות למצב בהיבטי כח אדם וכן בשמירת כוננויות מינימאליות בחיפה וברמון ובמעברים היבשתיים.

רש"ת תיערך למוכנות להפעלת משק לשעת חירום.

*ביטחון אלעל – השר הנחה לדרוש תכנית לחזרה לכשירות מהירה לאחר המשבר כתנאי לקיצוץ בכח האדם והוצאת עובדים לחופשה בתקופת המשבר.

*שר התחבורה הורה לנצל את הימים בהם התעבורה האווירית דלילה לתיקון ולשיפוץ מסלולים ותשתיות באופן מואץ, כדי לחסוך עבודות תשתית בזמני שיא.

Exit mobile version