Site icon IAS

שר החוץ אלי כהן בביקור ביוון

שר החוץ אלי כהן עם שר החוץ היווני החדש יורגוס יראפטריטיס. צילום דוברות משרד החוץ

שר החוץ אלי כהן נפגש היום (ה') לראשונה עם שר החוץ היווני החדש יורגוס יראפטריטיס. השניים דנו בחיזוק הקשרים האסטרטגיים בין המדינות, בין היתר בתחומי האנרגיה, הטכנולוגיה והחדשנות. על הפרק עומד חיבור חשמלי בין ישראל, קפריסין ויוון.

שר החוץ כהן ציין את העניין התיירותי הרב שיש לתייר הישראלי ביוון. כיום יש למעלה מ-100 טיסות שבועיות בין המדינות וקרוב למיליון ישראלים ביקרו ביוון בשנה האחרונה. השרים כהן ויראפטריטיס הדגישו את חשיבות קידום נושא החדשנות בין המדינות ושוחחו על תוכנית להקמת פארק טכנולוגי בשיתוף אוניברסיטת באר שבע, כמו גם פיתוח חממות חדשנות ישראליות ביוון על בסיס הידע והניסיון הישראלים.

שר החוץ: ״הקשר האסטרטגי בין ישראל ליוון מחזק את מעמדה של ישראל ומקדם את היציבות במזרח התיכון. העובדה ששר החוץ הישראלי הוא הביקור הראשון באתונה מאז כינון הממשלה החדשה ביוון היא עדות לחשיבות ועומק הקשר בין המדינות. הודתי לשר החוץ היווני על פעילות כוחות הביטחון היוונים כנגד איום הטרור האיראני נגד מטרות ישראליות ויהודיות ביוון, כפי שנחשף לאחרונה.
יוון הינה שותפה קרובה בנושאי ביטחון אזורי ואנחנו מעריכים את שיתופי הפעולה הביטחוניים בין המדינות. נמשיך לקדם את היחסים האסטרטגיים עם יוון, בתחומי הביטחון, האנרגיה והטכנולוגיה ואת המשולש ההלני עם יוון וקפריסין. הזמנתי את יוון לקחת חלק בפורומים האזוריים המתגבשים במזרח התיכון בעקבות הסכמי אברהם״.

Exit mobile version