Site icon IAS

שרת התיירות לשעבר של יוון אלנה קונטורה נבחרה לפרלמנט האירופי

שר התיירות יריב לוין עם שרת התיירות לשעבר אלנה קונטורה ביריד התיירות IMTM 2019. צילום חן גלילי

אלנה קונטורה (Elena Kountoura), שרת התיירות היוצאת של יוון, ששיתפה פעולה עם גופי תיירות מישראל, נבחרה בחודש שעבר לפרלמנט האירופי ותשב בוועדת תחבורה ותיירות.

מסתבר שהשרה-לשעבר, שהתפטרה מתפקידה כדי להתמודד על ייצוג יוון בפרלמנט האירופי, היטיבה להמר, שכן ממשלת השמאל בראשות אלכסיס ציפראס שבה כיהנה, הפסידה אתמול בבחירות למפלגת השמרנים "דמוקרטיה חדשה" בראשות קיריאקיס מיצוטקיס.

אלנה קונטורה ברשימת הנציגים של האיחוד האירופי

בהודעת התפטרותה מהממשלה אמרה קונטורה כי "הגשתי את התפטרותי כדי להתרכז במאבק חדש על עתידה של ארצנו באירופה", והוסיפה כי מאז 2015 מילאה התיירות תפקיד מכריע בהשגת המטרה של חילוץ יוון מהמשבר הכלכלי. "באמצעות אסטרטגיית תיירות ממוקדת, הצלחנו להפוך את יוון ליעד עולמי מוביל", ציינה.

שנת 2018 הסתיימה ביוון עם 33 מיליון תיירים, לעומת 30 מיליון תיירים ב-2017, כולל תיירות קרוזים. התיירות הכניסה ליוון יותר מ-16 מיליארד יורו, שיא של כל הזמנים.

קונטורה, שהתמודדה לפרלמנט האירופי מטעם מטעם המפלגה  SYRIZA, נחשבת לאחת משרי התיירות הפעילים והבולטים  ואף זכתה בתואר שרת התיירות הטובה בעולם. היא עבדה עם שר התיירות של ג'מייקה, אד בארטלט, שנבחר זה עתה ליו"ר הוועדה האזורית של האמריקות בארגון התיירות העולמי המסונף לאו"ם, UNWTO. היא נמצאת בקשרים גם עם מזכ"ל הארגון הקודם, טאלב ריפאעי, ובכירים נוספים.

משמאל, שרת התיירות של יוון אלנה קונטורה עם חני סובול וצילידס, בישראל

במהלך כהונתה גם זכתה קונטורה בפרס על ידי המכון הבינלאומי לשלום באמצעות תיירות (IIPT) על האסטרטגיה המוצלחת של יוון לפיתוח תיירות.

דגש על תיירות בפרלמנט האירופי

צירופה של קונטורה לפרלמנט האירופי, עשוי לקדם את הטיפול של האיחוד במדיניות התיירות ולחזק את התפקיד של תעשיית הנסיעות והתיירות בהשגת שלום ושגשוג כלכלי.

קונטורה, עדיין במסגרת תפקידה כשרה, השתתפה בפברואר השנה ביריד IMTM 2019 בתל אביב ויוון גם איישה ביתן ביריד. בשנה שעברה ניצבה יוון בצמרת היעדים המבוקשים לחופשה של הישראלים.

התאחדות משרדי הנסיעות בישראל מקיימת קשר עם ההתאחדויות של קפריסין ויוון וגם עם שרי התיירות שלהן. לדברי מנכ"לית ההתאחדות,  חני סובול,  היא קיבלה את ההודעה על התפטרותה של שרת התיירות היוונית ברגשות מעורבים: "מצד אחד הצטערתי על עזיבתה את המשרד, שכן בזכותה היתה להתאחדות חברה קרובה בעמדת מפתח. מצד שני, בהחלט נרוויח מההצטרפות שלה לפרלמנט האירופי ונרחיב את שיתוף הפעולה לכל רחבי אירופה. שלחתי לשרה-לשעבר ברכות על הצלחתה והיא הודתה לי".

Exit mobile version