Site icon IAS

שרת התיירות ביוון אלנה קונטורה התפטרה ומתמודדת בפרלמנט האירופי

שר התיירות יריב לוין עם שרת התיירות לשעבר אלנה קונטורה ביריד התיירות IMTM 2019. צילום חן גלילי

שרת התיירות של יוון, אלנה קונטורה (Elena Kountoura), הגישה בשבוע שעבר את התפטרותה לראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס, לאחר שהיא מתכוונת להתמודד בבחירות הקרובות לפרלמנט האירופי.

קונטורה מועמדת מטעם המפלגה SYRIZA בבחירות לפרלמנט האירופי שיתקיימו בין ה-23-26 במאי. "הגשתי היום את התפטרותי, כדי להתרכז במאבק חדש על עתידה של ארצנו באירופה", אמרה קונטורה בהודעה על התפטרותה והוסיפה כי מאז 2015 התיירות מילאה תפקיד מכריע בהשגת המטרה של חילוץ יוון מהמשבר הכלכלי. "באמצעות אסטרטגיית תיירות ממוקדת, הצלחנו להפוך את יוון ליעד עולמי מוביל", ציינה.

בהודעתה הודתה קונטורה לשרי הממשלה, לעמיתיה, לעובדי משרד התיירות ולארגון התיירות היווני, "על שהציגו את המיטב כדי שיוון תבלוט ברמת התיירות הגבוהה שלה".

שנת 2018 הסתיימה ביוון עם 33 מיליון תיירים, לעומת 30 מיליון תיירים ב-2017, כולל תיירות קרוזים. התיירות הכניסה ליוון יותר מ-16 מיליארד יורו, שיא של כל הזמנים.

באחרונה זכתה קונטורה בפרס PATWA International Travel Awards הנחשב ל"אוסקר" של התיירות כשרת התיירות הטובה בעולם. זאת לצד זכיה מטעם המכון הבינלאומי לשלום דרך תיירות – (International Institute for Peace through Tourism (IIPT – בזכות האסטרגיה המוצלחת שלה לפיתוח התיירות בארצה.

איוס ניקולאוס בכרתים. יוון שמרה על מקומה בצמרת היעדים של הישראלים ב-2018. צילום Depositphotos

"על פי המסתמן, סיכוייה להיבחר גבוהים מאד"

התאחדות משרדי הנסיעות בישראל מקיימת קשר עם ההתאחדויות של קפריסין ויוון וגם עם שרי התיירות שלהן. לדברי מנכ"לית ההתאחדות, חני סובול, היא קיבלה את ההודעה על התפטרותה של שרת התיירות היוונית ברגשות מעורבים: "מצד אחד הצטערתי על עזיבתה את המשרד, שכן בזכותה היתה להתאחדות חברה קרובה בעמדת מפתח. מצד שני, אלנה מתכוונת להתמודד על תפקיד באיחוד האירופי ועל פי המסתמן סיכוייה גבוהים מאד, כך שככל שתיבחר, בהחלט נרוויח מהמהלך ונרחיב את שיתוף הפעולה לכל רחבי אירופה. שלחתי לשרה-לשעבר ברכות להצלחה והיא הודתה לי".

משמאל, שרת התיירות של יוון אלנה קונטורה עם חני סובול ונשיא התאחדות סוכני הנסיעות של יוון ליסנדרוס צילידס, בתל אביב. צילום יח"צ

בפברואר 2017 נחתם מזכר כוונות ראשון מסוגו בין התאחדויות סוכני הנסיעות של ישראל (ITTAA), יוון (FEDHATTA)  וקפריסין  (ACTA). מטרת ההסכם היתה הרחבת התיירות הנכנסת לכל מדינה וקידום התיירות באזור מזרח הים התיכון כיעד-על משותף לתיירות מכל העולם. המסמך המשותף התייחס לפיתוח שיתוף פעולה אזורי בין המדינות ובין התאחדויות סוכני נסיעות, תוך שימת דגש על חשיבותה של התיירות לכלכלה ולחברה של כל מדינה.

השרה היוצאת קונטורה השתתפה בפברואר השנה ביריד IMTM 2019 בתל אביב ויוון גם איישה ביתן ביריד. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) בחודשים ינואר-אפריל השנה הגיעו לישראל כ-13 אלף תיירים מיוון. מבחינת התנועה בין נתב"ג ליוון, לפי נתוני רשות שדות התעופה נרשמו בחודשים אלה כ-200 אלף תנועות נוסעים – יוצאים ונכנסים, ישראלים ותיירים – אך ברור שעיקר התנועה של הישראלים ליוון ואייה היא בחופשות בחודשי הקיץ ובשנה שעברה ניצבה יוון בצמרת היעדים המבוקשים לחופשה של הישראלים.

את מקומה של קונטורה במשרד התיירות יתפוס תנאסיס תיאוקרופולוס (Thanasis Theocharopoulos) נשיא המפלגה הדמוקרטית-שמאלית (DIMAR) שנכנס לתפקיד שר התיירות. בטקס מינויו התייחס השר הנכנס לחשיבותו של הסקטור התיירותי לכלכלת המדינה ותרומתו לפיתוח המדינה.

השר החדש הדגיש כי בראש סדר העדיפויות שלו למגזר התיירותי יהיה לתמוך במפעלים קטנים ובינוניים ולפתח צורות חלופיות של תיירות כדי להרחיב את עונת התיירות של יוון לאורך חודשי השנה (פעילות שבה החלה כבר קונטורה). הוא התייחס גם לקידום התיירות החקלאית (האגרוטוריזם) והאגרי-פוד – קישור התיירות והמגזר החקלאי.

בטקס העברת התפקיד התייחסה השרה היוצאת קונטורה להישגי התיירות היוונית בארבע השנים האחרונות, הן בכניסות התיירים והן בהכנסות המבקרים ותרומתם לכלכלה הלאומית. "הצלחנו עבור ארצנו להיחשב למודל של תיירות, מוכר על ידי מוסדות בינלאומיים מובילים כדוגמה לפיתוח תיירות ושיטות עבודה", אמרה והוסיפה כי עונת 2019 החלה באופן חיובי במונחים של כניסות והכנסות. "זו שנה תובענית עם גורמים חיצוניים מאתגרים רבים, אבל אנחנו מוכנים … המאמץ לתיירות נמשך", אמרה.

Exit mobile version