Site icon IAS

שקד לראשות הממשלה? "אחרי בנט השמיים הם הגבול"

"אני מאד מרוצה ומאושרת במשרד המשפטים. אני לא יודעת מה יהיה בעתיד, אני תמיד אומרת שלדעתי אחרי עידן נתניהו נפתלי בנט מתאים להיות ראש ממשלה, אבל אחריו – השמים הם הגבול מבחינתי", כך אמרה היום שרת המשפטים איילת שקד, במסגרת אירוע "נשים מייצרות שיח – יום של תיירות, חברה ונטוורקינג". היא הוסיפה כי לדעתה, אין לנשים בישראל תקרת זכוכית. "בכל מקום שהייתי ורציתי להתקדם – עבדתי קשה והתקדמתי. אני חושבת שנשים יכולות לעשות הכל. זה הרבה תלוי, כמובן, בהחלטה האישית שלהן. כל אחת מאתנו שיושבת כאן יודעת איזה מחיר היא משלמת.. השאלה אם את שלמה עם המחיר".

יום העיון הביא היום (ה') אל מרכז הכנסים של מלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב עשרות נשים מתחום המלונאות והנסיעות, ששמחו על המפגש, מחאו כפיים בהתלהבות על הסיפורים המעצימים של המרצות והצטלמו בהתרגשות עם השרה שקד, האישה הבכירה ביותר בממשלה.

שקד, שרת המשפטים מ-2015, פתחה באנקדוטה, לפיה בנעוריה קראה את הספר "מלון ניו המפשייר" של הסופר האמריקאי ג'ון אירווינג ורצתה להיות מלונאית. בנימה רצינית יותר הוסיפה וסיפרה שהיא היתה שרת התרבות והספורט כאשר אביגדור ליברמן הודיע שהוא הולך לאופוזיציה. ראש מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, הציב לראש הממשלה נתניהו אולטימטום לפיו אם שקד לא מקבלת את תיק המשפטים, הולכים לבחירות. "אני חששתי מהאולטימטום הזה. אבל צריך בחיים, בנקודות כאלה שאנחנו נמצאות, בצמתים מסויימים, לדעת לקחת קצת סיכונים ולנצל הזדמנויות, כי ההזדמנויות האלה לא תמיד בהכרח יחזרו".

שרת המשפטים סיפרה שכרגע היא מנסה למנוע בחירות, "אני לא חושבת שבחירות זה דבר טוב לישראל. חזרתי מארה"ב, הסתכלתי עליהם וקינאתי שהם יודעים מתי הבחירות אצלם".

היא הוסיפה שלמרות שכיום יש רגולטוריות נשים כמו מיכל הלפרין הממונה על הההגבלים העסקיים ודורית סלינג'ר,  הממונה על שוק ההון והביטוח "בדירקטוריונים חבר מביא חבר ואין די נשים כדי שיביאו נשים נוספות. צריך עוד שיתוף של נשים במועצות המנהלים. זהו מועדון חברים סגור שצריך לפרוץ אותו".

כן, הן יכולות

במהלך הבוקר נישאה שורה של הרצאות קצרות של מנהלות מובילות בענף התיירות ובהן: סמדר נמרודי, יו"ר דירקטוריון רשת מלונות רימונים, שאמרה כי 24% מהניהול בתעשיית המלונאות נמצא בידי נשים, אולם שכרן נמוך ב-10%-15% מזה של הגברים, בעוד הן עובדות בעבודה תובענית וסביבה גברית; אביה מגן-מזרחי, מנכ"לית רשת מלונות פתאל, גילתה כי עברה פציעה קשה שדרשה ממנה לשהות בשיקום ארבעה חודשים כאשר רק התמנתה לתפקיד מנהלת מלונות הרודס באילת ואת מה שאמר לה הבעלים של חברת פתאל, דוד פתאל: "אם את לא מוותרת על עצמך, אז אני בוודאי לא אוותר עליך". לדבריה, "גם במקרה של קושי, התוצאה לא חייבת להשתנות, רק הדרך".

הילית מגד-ברגבאום, סמנכ"לית השיווק הבכירה של משרד התיירות, סיפרה שבמשרד התיירות מהוות הנשים 67% מכלל העובדים אולם רק 43% בתפקידי ניהול וכי היעד הוא להגיע ל-50%.

אתי גוילי, מנכ"לית איסתא ישראל, שתתמנה בקרוב ליו"ר החברה, סיפרה כיצד צמחה בזכות כישוריה והחלטתה לא לוותר ולהיאבק על משרות בכירות. היא הציעה שההתאחדות תקים פרוייקט של מנטוריות שכן "יש מי שיכולות ויש מי שזקוקות לכך"; רחל גמרסני – מנהלת מחלקת בטחון במלון הילטון תל אביב ויו"ר קבוצת מנהלי הביטחון של המלונות בת"א, הרצליה ור"ג, שתחתיה עובדים עשרות מנהלי ביטחון גברים, גילתה שיש אינספור אירועים קטנים שחולפים ללא שהאורחים מודעים להם. היא סיפרה שמ-4 מצלמות שהיו במלון הילטון בעת כניסתה לתפקיד, כיום פועלות בו 360 מצלמות שדואגות לכך שהאורחים יהיו בטוחים לחלוטין.

רות וייס, שהקימה חברה לשיווק אתרי תיירות ומיזמים תיירותיים בשם TayaRuth, חרותה ישראלי, מנהלת הכספים של רשת מלונות גרנד (של משפחת טייק) ואחרות, סיפרו על הצמיחה האישית שלהן מתוך מקום של מצוקה ועידית פדן, מנכ"לית אופקים נסיעות ותיירות, גילתה שהגיעה לתיירות לאחר שנים רבות בצה"ל בדרגת אלוף מישנה, לאחר שהחליטה לא לשמוע לאמה שייעדה לה תפקיד של מתורגמנית.

דנה לביא, שמונתה אך לאחרונה למנכ"לית הדקה ה-90, סיפרה על המהפכה הדיגיטלית והצורך להיאבק על מקומם של הסוכנים בעידן המובייל וקבעה ש"העידן הנשי התחיל וזה הולך להיות עידן טוב יותר"; ח"כ מירב בן-ארי (כולנו) סיפרה על העבודה הרבה שהיא עושה, שלא תמיד מקבלת את ההד המתאים בתקשורת, המעדיפה לראיין גברים ואילו הרצאתה של ד"ר ליאת יקיר על "הביולוגיה של האהבה", העלתה חיוך על שפתי הנוכחות.

היוזמות והמארגנות של האירוע היו חני סובול, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות, יהל בן נר, מנכ"לית התאחדות המלונות, רומי גורודסקי, סמנכ"לית התאחדות המלונות והילית מגד, מנהלת השיווק במשרד התיירות.

ונסיים בדברי חני שאמרה: "הרבה פנסים נותנים אור יום. אנחנו טובות ויכולות. בענף התיירות לא רק שר התחבורה פתח את השמיים, אלא נשים פותחות את השמים בכל יום".  

Exit mobile version