Site icon IAS

שמירת טבע מסביב לעולם

מימין לשמאל: בן רוזנברג - מנהל האגף להגנה על החי והצומח ברשות הטבע והגנים, ד"ר סיימון נמצוב - מנהל יחסים בין לאומיים ברשות, איתי ברדוב - שגריר ישראל בפנמה, יתיר שמיר - מנהל חטיבת אכיפה ברשות , ד"ר ביל קלארק - יועץ למשלחת הרשות, איזבל מנדז - שגרירות ישראל בפנמה. צילום באדיבות רשות הטבע והגנים

הוועידה התלת שנתית ה-19 של אמנת סייטס/CITES) Cop-19), החלה במדינת פנמה בהשתתפות אלפי נציגים, מלמעלה מ-180 מדינות החתומות עליה. בין המשתתפים בוועידה, המתקיימת השנה בין ה- 14 בנובמבר ועד ה-25 בנובמבר, גם נציגים בכירים מרשות הטבע והגנים, הגוף הממלכתי בישראל האמון על הגנת חיות הבר וכן נציגי שגרירות ישראל בפנמה.

הוועידה השנה עוסקת בעיקר בקידום תקנות סחר בין לאומי מחמירות לכ-600 מינים מוגנים, במטרה לשמור על המגוון הביולוגי ולמנוע את הכחדתם. במסגרת זאת, ישראל, המיוצגת על ידי רשות הטבע והגנים, תציג מספר הצעות להכרעה, ביניהן הצעה להעלות את רמת ההגנה על דגים מהסוג גיטרן (guitarfishes), שהם קרובי משפחה של הכרישים, שנכחדו בחלק גדול של ים התיכון אך נמצאים בים בישראל ומוגנים בישראל.

לדברי יתיר שמיר, מנהל חטיבת אכיפה ברשות הטבע והגנים, המשתתף גם הוא בוועידה: "אמנת CITES, בשמה הרשמי וושינגטון, נחתמה בשנת 1973 ועוסקת בהסדרת הסחר הבינלאומי במינים מוגנים, מתוך הבנה כי ללא הסדרה כזו, מינים עשויים להיסחר באופן לא חוקי ולהיכחד מהעולם. האמנה מגדירה נספחי שימור של המינים השונים, והחברים החתומים עליה נפגשים מדי שלוש שנים, כדי לעדכן את כללי ניהול האמנה והנספחים האמורים.

"ישראל הצטרפה לאמנה בשנת 1980 והיא חברה ופעילה גם בוועידה המתמדת, המהווה מעין דירקטוריון של האמנה. הפעילות שלנו בוועידה ובאמנה בכלל, היא למען שימור הטבע בעולם כולו, מתוך הבנה כי לטבע אין גבולות ועלינו לפעול בארץ ובעולם למענו". גם איתי ברדוב, שגריר ישראל בפנמה, נכח בתחילת הוועידה ועמד על חשיבות שמירת הטבע לדור הנוכחי ולדורות הבאים, תוך שיתוף פעולה בין לאומי.

Exit mobile version