Site icon IAS

שמואל צוראל: " לא לספור רק גולגולות"

שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל אמר בתערוכת IMTM : "כששואלים את המציגים, שהגיעו לתערוכת התיירות  IMTM מחו"ל מה מעניין אותם אצל התייר הישראלי, התשובה שמתקבלת היא: פוטנציאל התייר הישראלי עתיר הצריכה. כך למשל, מקווים הנפאלים להקטין את החלק היחסי של התרמילאים הצעירים, שמגיעים לנפאל. הם שואפים לזכות בתייר איכותי, המשאיר תשואה כלכלית הולמת בנפאל".

 

"גם פורטוגל, ששר התיירות שלה מתארח בתערוכה ונמצא כרגע בארץ, רוצה את התייר הישראלי בעל היכולת הכלכלית, זה הצורך שירותי תיירות מרובים ויקרים, מעבר לנופש החופים, שבו מצטיינת פורטוגל. ממשלת ניו זילנד, בתכנית החומש שלה לתיירות, שמה דגש על הגדלת ההכנסות מהתיירים, בעיקר על ידי שינוי תמהיל התיירים: מתיירות של תרמילאים וטיילים – לתיירות של תיירים בעלי יכולת כלכלית, עתירי הוצאה".

 

"אפילו ממשלת צרפת, מעצמת התיירות מס' 1 בעולם, מוטרדת מאוד מכך שכמותית התיירות שלה אמנם כפולה מאשר התיירות לבריטניה (מעל 80 מיליון תיירים לשנה מגיעים לצרפת), אך התיירות בצרפת נופלת מהתיירות בבריטניה בהכנסה הממוצעת מתייר. הצרפתים מוטרדים מכך שבבריטניה ההוצאה הממוצעת לכל תייר גבוהה ב- 20 יורו אצלם".

 

לדבריו: "המכנה המשותף לכל מדינות התיירות הוא הרצון למקסם את התועלות הכלכליות הנובעות מהתיירות למען המשק והחברה, ולהגדיל את ההכנסות מהתיירות למען השחקנים השונים בתעשיות התיירות: אכסון, מזון, בידור, קניות, הדרכה, אתרים וכו'. במדינה קטנה וצפופה וכל כך רגישה אקולוגית כמו ישראל, אין ספק שהיעד העיקרי של המדינה חייב להיות מקסום התועלת מהתיירות למען הגדלת התרומה למשק הלאומי ולמרב אזרחי המדינה, המתפרנסים מתיירות". 

Exit mobile version