Site icon IAS

שמואל מרום: "פיצוי על אבדן הכנסות במבצע צוק איתן"

יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת  מר שמואל מרום ,פנה לשר התיירות ד"ר עוזי לנדאו ,מנכ"ל משר התיירות אמיר הלוי וח"כ רוברט אילטוב ואלעזר שטרן הפועלים כחברי ועדת המשנה לתיירות במסגרת ועדת הכספים ,בדרישות לפיצוי על אבדן הכנסות ותגבור קרן השיווק בעקבות הפגיעה הקשה במארגני התיירות הנכנסת.

 

מחזור הפעילות של חברי הלשכה שהיה צפוי למחצית השנייה של שנת 2014, היה למעלה מ-600 מיליון $ והפעילות הייתה בשיאה, בעקבות מבצע "צוק איתן" לשכת מארגני תיירות נכנסת מעריכה פגיעה של למעלה מ-50% במחזורי הפעילות הצפויים לתקופה יולי-דצמבר 2014.משמעות ירידה זו הינה ירידה במחזורי הפעילות של מארגני התיירות הנכנסת בכ-350  מיליון $ ואובדן הכנסות של כ-42 מיליון $.

 

ממשלת ישראל וועדת הכספים של הכנסת הכירו בענף התיירות כענף במשק הדורש התייחסות מיוחדת  בעקבות מבצע "צוק איתן". התייחסות זאת נדרשת במיוחד מול מארגני התיירות הנכנסת הן בגלל פגיעה ייחודית וארוכת טווח בירידה הצפויה במחזורי העסקים שלהם והן בגלל חשיבותם להנעת התיירות הנכנסת.

 

הנהלת הלשכה מבקשת להחיל על מארגני התיירות הנכנסת מנגנון פיצוי על אובדן ההכנסות בגין הירידה הצפויה במחזורי הפעילות במחצית השנייה של שנת 2014 לעומת התקופה המקבילה אשתקד, הפנייה נתמכת בעבודה מפורטת שנעשתה עבור הלשכה ע"י משרד רו"ח ברייטמן-אלמגור שצורפה לפנייה זו.

 

בנוסף יש צורך במנגנון לשימור כח אדם ותגבורה של קרן השיווק ,הגדלת תקציב זה דרושה על מנת להמשיך את פעולות השיווק בזמן המשבר ולתמרץ אותן, הלשכה מבקשת להגדיל את קרן השיווק ל-20 מיליון ₪ ולשנות את הקריטריונים של הקרן.

 

שמואל מרום ציין שהנהלת הלשכה רואה בפיצוי ובהגדלת תקציב קרן השיווק, השקעה של המדינה בשימור הפעולות של מארגני התיירות, השקעה שתסייע בחזרה למסלול של צמיחה בתיירות הנכנסת לישראל ותיתן פירות בכל הסקטורים שניזונים מחבילות התיור לישראל המשווקות ומתופעלות ע"י חברי הלשכה.

 

 

Exit mobile version