Site icon IAS

שיא תיירות עולמי: 1.1 מיליארד תיירים ב-2014

על פי נתוני UNWTO – ארגון התיירות העולמי 2014 היא שנת שיא עם למעלה מ-1.1 מיליארד תיירים בעולם. בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2014 נרשמה עלייה של כ- 5% במספר התיירים הבינלאומיים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
 
בין ינואר לאוקטובר 2014 מספר לינות התיירים בעולם עמד על 978 מיליון, גידול של 45 מיליון תיירים (4.7%+) מאשר בתקופה המקבילה ב-2013. התיירות הבינלאומית ממשיכה לצמוח מעל לתחזיות ארגון התיירות העולמי לשנים 2010-2020 (3.8%+) ובסוף שנת 2014 יעמוד מספרם על 1.1 מיליארד תיירים.
 
הצמיחה הגדולה ביותר נרשמה באמריקה (8%+), אסיה והאוקיינוס השקט (5%+), אירופה (4%+). דרוג לפי תת אזורים: צפון אמריקה (9%+), דרום אסיה (8%+), דרום הים התיכון, צפון מזרח אסיה וצפון אירופה (7%+).
 
"לאור הנתונים שלנו, התיירות הבינלאומית רשמה מספר שיא עד סוף 2014 ", אמר מזכ"ל ארגון התיירות העולמי, טאלב ריפאעי. "תוצאות יוצאות דופן בהתחשב בעובדה כי חלקים שונים של העולם עדיין ממשיכים להתמודד עם אתגרים גיאו – פוליטיים ובריאותיים משמעותיים, בעוד שההתאוששות הכלכלה העולמית נותרה שבירה ולא אחידה", הוסיף טאלב ריפאעי.
 
"אנו רואים מחויבות פוליטית גוברת לענף התיירות בעולם. זה מעודד מכיוון שתיירות היא אחד ממנופי יצירת מקומות עבודה בעולם וצריכה להיות בראש סדר העדיפויות", סיכם המזכ"ל.
 
אירופה, האזור המתוייר בעולם רשם עלייה של 4% בכניסות תיירים עד אוקטובר עם תוצאות חיוביות במיוחד בצפון אירופה ובדרום אגן הים התיכון (7%+) מדינות כמו יוון, פורטוגל ספרד ומלטה רשמו עלייה חדה. אזור מערב אירופה רשם עלייה של 2% ואילו מרכז ומזרח אירופה נותרו ללא עלייה בניגוד לשלושת השנים האחרונות בהם מספר הכניסות גדל בקצב ממוצע שנתי של 8% .

Exit mobile version