Site icon IAS

שבוע אחרון לאירוע היין השנתי ה- 26 של מטה יהודה

לוגמים יין ביקב צובה. צילום באדיבות תיירות צובה

החודש, יוני, מציין מטה יהודה 60 שנים להיווסדו. 60 שנים של עשייה ענפה, תרבות עשירה ונוף בראשית שאין כמותו בעולם. 60 שנים של הפיכת החזון למציאות וליצירה מקומית כחול לבן. השנה מציינים 26 שנים לאירועי היין של אזור היין הרשמי והמוכר "יהודה" במועצה, 26 שנים לתעשיית היין המשגשגת שלא מפסיקה להפתיע.

לאורך ההיסטוריה ועד היום, היו הכרמים והיקבים בשטחי המועצה חלק בלתי נפרד מהנוף ומסימן ההיכר שלה. בשיתוף הייננים והכורמים המקומיים,

גאים במועצה לחדש ולפתח את ענף ייצור היין האזורי, והכוונה היא להמשיך ולחזק את המותג המקומי והבינלאומי.עכשיו יותר מתמיד, זה הזמן לתמוך בעסקים המקומיים של מטה יהודה, אז אתם מוזמנים להגיע ולטעום, לטעום, לחוות, לבקר ולרכוש יינות מובחרים מחבל היין הראשון והיחידי במדינה. מטה יהודה הכי מקומי – הכי ישראלי.

חודש היין השנתי של מטה יהודה, אזור היין היחיד בישראל, נפתח לפני כשלושה שבועות באירוע בהשתתפות למעלה מ- 2000 איש, שהגיעו לטעום ולהכיר את עשרות היקבים של אזור היין יהודה. באירוע הציגו למעלה מ- 40 יקבי יהודה, והגיעו אליו גם שגרירים מיותר מ- 20 מדינות, שבאו לחזק את החקלאות ואת תעשיית היין המקומית. חודש היין יסתיים בסוף חודש יוני.

עשרות שגרירים השתתפו בערב הפתיחה של אירוע היין. צילום דבורין תקשורת

 בין האירועים ביום שישי 28 ביוני במטה יהודה

סיורי יין מודרכים: 

ביום שישי 28.6.2024 יתקיימו סיורים מודרכים, שיבקרו בשלושה יקבים שונים, בהם תשמעו את סיפור היקב ותהנו מטעימה ממגוון יינות וכיבוד עשיר. מדריך/ה מקצועי/ת מתחום היין ילווו את הקבוצה בהסברים על האזור, על היקבים וכן על תעשיית היין בישראל.

סיור נשים ביין – יינניות עמק האלה: 

ביום שישי, 28/6/24, 10:00 – 15:00, מדריכה: אורית גרינבאום לירון.

בעמק האלה פועלות שלוש יינניות, המגדלות כרמים ויוצרות יין משובח ביקבים משפחתיים. בסיור תבקרו ביקבים, ישמעו על היצירה ותתקיים טעימה של מגוון יינות. הסיור יתקיים ביקב מטלר, יקב צפרירים ויקב רוגלית.

עלות כרטיס לסיור: 240 ₪.

לפרטים נוספים והרשמה לאירועים

Exit mobile version