Site icon IAS

רשות הטבע והגנים: גנים, שמורות וחניוני הלילה יישארו פתוחים

תצפית על נחל צפירה. צילום ג׳אמיל אלאטרש רשות הטבע והגנים

רשות הטבע והגים (רט"ג), הודיעה כי בהתאם להנחיית משרד הבריאות ובתיאום עימו, הגנים הלאומיים, שמורות הטבע וחניוני הלילה יישארו פתוחים למטיילים עם הקפדה על מספר הגבלות שנקבעו. זאת למעט האתרים הבאים שייסגרו לגמרי בשל מאפייניהם: הגן הלאומי בית אלפא, שמורות הטבע חי בר כרמל, חי בר יוטבתה ומערת הנטיפים, המרכז להצלת צבי ים ומרכז המבקרים רמון.

במסגרת ההנחיות החדשות, המיצגים הסגורים בגנים הלאומיים ובשמורות ייסגרו, הרכבל במצדה לא יפעל ולא תותר רחצה במים מתוקים בשטחי הגנים והשמורות. חופי הים – בהתאם לקביעת משרד הפנים – לא ייפתחו לרחצה. עם זאת, ההליכה במים בנחלים זורמים ורדודים תישאר ללא שינוי.

רותם המדבר בנחל צאלים, ג׳אמיל אלאטרש רשות הטבע והגנים

בצל ההנחיות החדשות של משרד הבריאות למניעת התפשטות הקורונה, קיימה רשות הטבע והגנים הערכת מצב מעודכנת להתאמת פעילות אתריה, כך שניתן יהיה לקיים ביקור באתרי הטבע והמורשת בהתאם להנחיית משרד הבריאות.

מנכ"ל רט"ג שאול גולדשטיין, במצדה. אין חשש. צילום יח"צ

לדברי שאול גולדשטיין, מנכ״ל רשות הטבע והגנים: ״הרשות נוקטת באמצעים מתאימים כדי להבטיח את בטיחות המבקרים ועובדיה באתרים. למען זאת ביצענו מספר פעולות, ביניהן הגדלת תדירות הניקיון באתרים והצבת חומרי חיטוי ידיים לשימוש המבקרים והעובדים. כמו כן רשות הטבע והגנים נמצאת בקשר רציף עם משרד הבריאות ופועלת בהתאם להגבלת התכנסויות מספר מבקרים העולה על 10 מבקרים בו זמנית במקום אחד והיערכות על שמירת מרחק של שני מטרים האחד מהשני. שבילי הטיול בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע פתוחים לטיול. אני מבקש מהציבור לסייע לנו לשמור בקפדנות על ההנחיות"

רשימת האתרים המלאה וההנחיות המפורטות יפורסמו באתר רשות הטבע והגנים.

Exit mobile version