Site icon IAS

רק זה היה חסר לאמריקנים: השבתת הממשל

במלאת שנה לכהונת הנשיא דונלד טראמפ, החלה הבוקר השבתה של הממשל האמריקני, לאחר שהתקציב השנתי לא אושר בסנאט עד לדד ליין בחצות. השבתה כזו נחשבת לאירוע קיצוני, כאשר הפעם האחרונה בה אירע מקרה כזה הייתה בשנת 2013, בתקופת כהונתו של הנשיא אובמה.

במסגרת השבתת הממשל, יהיו אטרקציות תיירותיות רבות סגורות למבקרים מהשבוע הבא, בהן כל אתרי רשות הפארקים הלאומית (בהם הגרנד קניון ומצבת לינקולן), המוזיאונים הגדולים וגני החיות. לא תהיה פגיעה בתחבורה האווירית, שכן פקחי הטיסה, ביקורת הגבולות ועובדי הבטחון והמכס ימשיכו לעבוד כרגיל.

לפי נתוני ארגון התיירות העולמי UNWTO, עקפה ספרד בשנת 2017 את ארה"ב והיא ניצבת עתה במקומה במקום השני בדירוג מדינות התיירות המובילות, אחרי צרפת המאיישת את המקום הראשון.

UNWTO וסיכום השנה שלו מראים כי ארה"ב חוותה ב-2017 ירידה בתיירות שמותנה בזכות עלייה בדרום אמריקה (7%), מרכז אמריקה והקריביים (4%) וצפון אמריקה (2%). בסך הכל נרשמו באמריקות 207 מיליון כניסות תיירים ב-2017 – עלייה של 3%.

לפי סוכנות הידיעות בלומברג, בעבר לא היה על ארצות הברית להתאמץ במיוחד כדי למשוך אליה תיירים רבים והכנסות בצדם, אבל בשנה האחרונה התמודד הענף עם אחת היוזמות שהשפיעו מאד לרעה על התיירות – החלטת טראמפ על איסור הגירה משבע מדינות בעלות רוב מוסלמי.

בשבוע שעבר דיווח משרד המסחר האמריקאי על ירידה של 3.3% בהוצאות של תיירים בארה"ב בשנה שעברה, שיעור השווה להפסד של 4.6 מיליארד דולר ו-40 אלף משרות.

המספרים של תנועות התיירות מישראל לארה"ב מראים מגמות שונות: לפי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת), בשנת 2017 נעשו בין ישראל לארה"ב (יוצאים ונכנסים, ישראלים ותיירים) 1.5 מיליון תנועות נוסעים – עלייה של 5.6%. לשדה התעופה קנדי שבניו יורק נרשמו 661 אלף תנועות נוסעים – ירידה של 5% ואילו לניו יוארק – 573 אלף נוסעים – עלייה של 9%.  ללוס אנג'לס נרשמה ירידה של 6% ל-100 אלף נוסעים ולסן פרנציסקו עלייה של לא פחות מ-94% ל-138 אלף נוסעים.

חברת התעופה יונייטד הטיסה ב-2017 ,541 אלף נוסעים לארה"ב – עלייה של 25% ואילו דלתא הטיסה 196 אלף נוסעים – ירידה של כ-15%.

הירידה הגדולה ביותר בבניה המלונאית מאז ספטמבר 2011

כאשר נבחר הנשיא דונלד טראמפ לתפקידו לפני שנה, שמחו מלונאי ארצות הברית באומרם ש"הוא משלנו, הוא מלונאי ומבין את התעשיה".

עתה נראה שהשנה הזו לא היטיב אתם ולפי נתוני חברת הייעוץ STR, בשלושת החודשים האחרונים של 2017, אוקטובר-דצמבר, מספר חדרי המלון שנמצאים בבנייה נמצא במגמת ירידה או לא נרשמה בהם עלייה. בסך הכל, נבנו בדצמבר 2017 כ-180 חדרי מלון ב-1,400 מלונות. מספר חדרים זה מייצג ירידה של 3.7% בהשוואה לדצמבר 2016. דצמבר הגיע אחרי אוקטובר ונובמבר עם עלייה של פחות מאחוז אחד בבנייה, והיווה את הירידה הגדולה ביותר בבניה – 7.8% – מאז ספטמבר 2011.

"חווינו שלושה חודשים רצופים שבהם מספרי הבנייה ירדו או נותרו ללא תזוזה ואנחנו מרגישים שאנחנו יכולים לזהות זאת כמגמה", אמר יאן פרייטאג, סגן נשיא בכיר של STR לתחום המלונאות, "נראה כי מימון בנייה נעשה קשה יותר להשגה. מצד שני, אם הצמיחה בביקוש תחזיק מעמד – התפוסות לא יידרדרו במהירות או במידה הצפויה".

העיר ניו יורק במדינת ניו יורק נותרה מובילת הבנייה במלונאות בארה"ב עם 12,074 חדרים ב-69 בתי מלון. אולם בהשוואה לדצמבר 2016, בו נבנו 15,333 חדרים – מדובר בירידה של 21.3%.

Exit mobile version