Site icon IAS

"רמון יצר שער בינלאומי לים האדום ואילת" – חברת נסיעות יוקרה ממליצה

נמל התעופה רמון. המדינה בעלת נפח התנועה הגבוה ביותר היתה פולין

"מחפש השראה לחופשה? הגיע הזמן לחשוב מחוץ לקופסה ולהזמין לעצמכם טיסה לאחד היעדים הללו". כך מפרסם אתר הלייף סטייל Marie Claire,. לפיו מציעה חברת הנסיעות הבריטית Original Travel המתמחה בתיירות ב"תפירה אישית" כמה יעדים, שלדעת מנהליה כדאי לבקר בהם ב-2020.

הראשון שבהם הוא דווקא ישראל. וכך נכתב: "ישראל – נמל התעופה החדש של רמון יצר שער בינלאומי לים האדום ואילת, ומלון חדש של Six Senses ייפתח במדבר הנגב בפברואר 2020. סעו אל תל אביב הטרנדית, צאו לסיור מודרך בעיר העתיקה בירושלים או בקרו במצדה בשרידים הארכיאולוגיים המדהימים במרומי ההר".

הדמיה של המלון הראשון של רשת Six senses בשחרות שבנגב. צילום Six senses

המלצות נוספות של החברה כוללות את קירגיסטן: "אוזבקיסטן צוברת פופולריות כיעד תיירותי, אך יותר ויותר אנשים מפנים את תשומת ליבם לקירגיזסטן השכנה. המדינה היא 95% הרים ובית לרשת שבילים Issyk Köl שנחנכה לאחרונה. דרך החיים הקירגיזית היא לעתים קרובות נוודית וישנה אפשרות לישון ב'יורטות' לחוויה הקירגיסטית האולטימטיבית", ממליצה החברה.

יעד מומלץ אחר היא ניקרגואה, שמתכוונת לשוב ולקבל את פני המבקרים הבינלאומיים מאז שהוסרה מרשימת אזהרות המסע של ה-FCO – The Foreign and Commonwealth Office  השנה. לפי מנהלי אוריג'ינל טראוול, "אומרים שהיא מגלמת את האתרים הטובים ביותר של קוסטה ריקה – עם פחות תיירים. זו המדינה הגדולה ביותר במרכז אמריקה, עם המון הזדמנויות לרדת מהמסלול. היא מציעה בנוסף להרי געש וצבים – גם חופים יפים ששמעם יצא למרחוק".

לסיום מוצעת פורטוגל, למרות שנראה ש"כולם" היו בדרכם לליסבון השנה. "2020 תהיה בעניין של ביקורים באתרים פחות מתויירים של פורטוגל. אווירת ה-Boho של קומפורטה (Comporta) בוודאות תמשוך אליה מבקרים רבים בשנה הבאה, והחוף שמסביב מזכיר את יופיים של ברזיל והאיים האזוריים (שהושווה ל"איסלנד חמה"). הנוף הוולקני הדרמטי הוא מקום מקלט לג'אנקים של אדרנלין, עם צלילה, טיולים רגליים, אופני הרים, שייט בקאנו, קניוניג וצפייה בלווייתנים, אם להזכיר רק כמה מאפשרויות הפעילות ההרפתקית שמציעה פורטוגל".

דיונונים מתייבשים ליד מסעדה באתונה, העיר שמושכת את עיקר התיירות. צילום עירית רוזנבלום

התיירות מישראל – במקום ה-4 בהזמנת מלונות ביוון באוקטובר

מנגד, גם הישראלים לא טומנים את ידם בצלחת ומחלקת המחקר של קונפדרציית התיירות היוונית SETE פרסמה כי התיירים הישראלים נכנסו לחמישיה הראשונה בהזמנת מלונות ביוון בחודש אוקטובר. אתר התיירות היווני GTP, המפרסם את המידע, מפרט שישראל ניצבה במקום הרביעי בהזמנת חדרי מלון בחודש שעבר אחרי בריטניה, גרמניה וצרפת ולפני איטליה.

מספר כניסות התיירים הבינלאומיים ביוון באוקטובר עלה ב-5.7% לעומת אוקטובר שעבר ל- 1.7  מיליון, כאשר נמל התעופה הבינלאומי באתונה נטל את החלק העיקרי של הגידול.

בעשרת החודשים שבין ינואר לאוקטובר השנה, רשמה יוון 20.5 מיליון מבקרים – עליה של 3.5% לעומת השנה הקודמת, בעוד אתונה משכה 5.2 מיליון מבקרים. ההכנסות בחודשים ינואר-ספטמבר הגיעו לכ-16 מיליון יורו, השווים להכנסה מתיירות של שנת 2018 כולה.

Exit mobile version