Site icon IAS

רוצה מלון בטיימס סקוור? הוסף 25 דולר "מס יעד עירוני"

אורחים שביקרו לאחרונה במלונות בקרבת טיימס סקוור בניו יורק, הועמדו בפני עובדה בעת ההגעה למלון כי לחשבונם ייתוסף מס של 25 דולר לכל אורח ששמו "מס יעד עירוני" ( “Urban Destination Charge”). תשלום מפוקפק זה מיושם על ידי המותגים הגדולים המפעילים מלונות באזור, כלומר, הילטון, ווסטין ומריוט. החיוב אינו מופיע בפלטפורמות הזמנות כמו בוקינג בעת ביצוע ההזמנה ובמקום זאת האורחים מחויבים בעת ההגעה למלון. נאמר להם כי האגרה היא חובה ו"לא אופציונלית", מה שלמעשה הופך אותה לחלק ממחיר החדר. אולם על ידי ביטול חלק זה של מחיר החדר בשלב ההזמנה באינטרנט, מלונות אלה נראים זולים יותר ממתחריהם, ומנווטים אותם אליהם בתואנת שווא.

הליך זה מזכיר את הבעייתיות של המע"מ בישראל, שאתרים כמו בוקינג אינם מציגים אותו ללקוח הישראלי בשלב ההזמנה הראשוני באינטרנט וכך מחיר החדר נראה נמוך יחסית והוא מופיע רק בשלב מאוחר יותר, באותיות קטנות.

שירותים כמו אינטרנט, שיחות טלפון וכדומה, אמורים להיות כלולים במחיר החדר, אולם בניגוד לתעשיית התעופה, למשל, המאפשרת ללקוח לבחור אם לרכוש שירותים כמו בחירת מושב וארוחה בטיסות הלואו קוסט, אורחי המלונות במנהטן אינם יכולים לוותר על שירותים אלה.

התופעה ותלונות האורחים עליה פורסמו לראשונה על ידי הבלוגר View From The Wing ולאחר מכן עשה על כך "פולו-אפ" העיתון The Telegraph הבריטי.

זהו נוהל חדש במלונות בניו יורק, אשר נראה כי הם צועדים בעקבות עמיתיהם בלאס וגאס, הידועים לשמצה בהגנבת עמלות נסתרות לתוך חשבונות האורחים לכל עניין, החל מן הזכות לבלות באתר נופש ("דמי נופש"), דרך חובת טיפים לכל אורח, מס על צ'ק-אין מוקדם או מאוחר ואפילו על העדפה של מיטת קווין או קינג סייז בחדר או בסוויטה.

בעוד אורחים רבים לא נאבקים בחיובים הנסתרים, אשר יכולים להגדיל באופן דרמטי את מחיר השהייה במלון, במיוחד אם החדר הוצע כ"הצעה מיוחדת", כלומר, דיל מוזל כלשהו, מלונות כמו מריוט ממש מפרסמים את התשלומים האלה כצעד שהוא לטובת האורח. בהצהרה לאחרונה נמסר על ידי דובר מריוט על המס העירוני החדש כי "מריוט מחפשת כל העת דרכים חדשות כדי לספק לאורחים את החוויות הטובות ביותר ואת הערך המוסף. אנחנו בודקים כרגע מס יעד עירוני בשבעה מלונות בניו יורק. כאשר מחיר החדר כולל חבילת תכונות שלפי מחקרינו הועדפו על ידי האורחים, כגון מזון ומשקאות על חשבון הבית, שיעורי התעמלות, גישה לפעילויות מקומיות חינם ובהנחה, ניקוי יבש, אינטרנט משופר ושירות טלפוני".

לפי הבלוגר, אמנם אין ספק כי חלק מהאורחים אכן מעוניינים באפשרות לשלם עבור אינטרנט טוב יותר או שיעורי התעמלות, אולם זו הטעיה להציע את השירותים הללו לאורחים כהטבה, כאשר היא נכפית עליהם ולא מותירה בידיהם את הבחירה האם לשלם עבורם אם לאו.

Exit mobile version