Site icon IAS

רוסיה החלה לסבסד טיסות של תיירים מ-11 מדינות כולל ישראל

הכיכר האדומה במוסקבה. צילום Depositphotos

משרד התיירות של רוסיה התחיל השבוע לסבסד תיירים מ-11 מדינות, כולל מישראל. מפעילי התיירים מגרמניה, ארה"ב, צרפת, איטליה, אנגליה, אירלנד, קוריאה, ספרד, יפן, הודו וישראל יקבלו סבסוד של החל מ-1,200 רובל (כ-19 דולר) על כל תייר שיביאו למדינה.

החלטת הממשלה בנושא נכנסה לתוקף ב-15 במאי. מפעילי התיירות מפוצים על ידי הסובסידיות על חלק מעלות הלינה במלונות ותמיכה באמצעי תחבורה עבור התיירים. גובה הסבסוד לתייר נקבע על בסיס מספר התיירים הזרים מהמדינות הללו, אשר ביקרו את הפדרציה הרוסית במהלך תקופת הדיווח.

ההחלטה תקפה לתיירים שיבקרו במוסקבה, סנט פטרסבורג וקלינינגרד ובשורה של יעדים אחרים. החידושים צפויים במסגרת הפרויקט הלאומי "שיתוף פעולה בינלאומי וייצוא".

אלכס טנצר, מומחה ליחסי ישראל-רוסיה, מעריך שהרוסים החליטו לעודד תיירות ממדינות שמהן מגיעים תיירים שמבזבזים כסף. "יש מדינות שהתיירים שלהם לא רק שלא מבזבזים, אלא שרבים מהם – רובם מחבר המדינות לשעבר – מנסים לעבוד ברוסיה בצורה בלתי חוקית".

איקיאה ברוסיה. לתיירים המע”מ יירד אוטומטית ברכישה מסכום מסוים. צילום Depositphotos

רוסיה תאפשר החזר מע"מ מיידי לרכישות של תיירים

בהמשך למאמץ להגביר את רכישות התיירים ברוסיה, החל משנת 2020 יוכלו התיירים לקבל באופן אוטומטי החזר מע"מ עבור סחורות שנרכשו במדינה. כדי לקבל את ההחזר על התיירים יהיה לשלם בחנויות עם כרטיס אשראי, ולא במזומן.

תיירים שעשו רכישות בחנויות הרוסיות לא יצטרכו להציג קבלות נייר בשדה התעופה. המערכת תוכל לאמת באופן אוטומטי מסמכים במערכת. הטכנולוגיה להחזר המע"מ באמצעים אלקטרוניים פועלת כבר בצרפת, דרום קוריאה, אורוגוואי וסינגפור.  זרים המשלמים בחנויות במזומן יוכלו לקבל החזר של המס ששולם על פי התוכנית הקיימת בשדות התעופה.

פיילוט של פרויקט החזר המע"מ האוטומטי הושק ברוסיה באפריל 2018 והיא פועלת בשווקים קמעונאיים ב-12 ערים במדינה, כולל מוסקבה וסנט פטרבורג. כדי להשתמש בשירות, חייבים זרים לרכוש מוצרים ב-10 אלפים רובל (154 דולר) לפחות.

מלון פאר בשארם א שייח. מחירי המלונות זולים משמעותית ממלונות אילת. צילום Depositphotos

זרים מבצעים ברוסיה רכישות שונות – מתכשיטים ועד קוויאר שחור.  על פי נתוני משרד התעשייה והמסחר, מאפריל עד דצמבר 2018, רכשו אזרחים זרים סחורות בהיקף כולל של כ-8 מיליארד רובל (כ-124 מיליון דולר), כשהפעילים ביותר היו תיירים מסין.  בנוסף, ההוצאה הממוצעת הגבוהה ביותר נרשמה אצל אזרחי אוקראינה, וייטנאם, ישראל, ארה"ב, תאילנד, מקסיקו וברזיל. ברוסיה מעריכים שמערכת החזר המס האוטומטית תהיה אחד ממנועי הצמיחה החשובים ברכישות של תיירים. לדברי אחד המומחים, ההליך החדש יכול לעודד קונים שבעבר היה להם ניסיון שלילי עם החזר מע"מ, לשוב ולבצע רכישות באמצעות מערכת המס החדשה.

הרוסים חוזרים לסיני

מנגד, מצרים לוחצת על חידוש תיירות הרוסית לסיני כשהתנאי הרוסי לכך הוא בטחון הטיסות. מומחים רוסים בדקו לפני כחודש את הסדרי ביטחון בנמלי תעופה בסיני. היחסים בין פוטין ונשיא מצרים א-סיסי טובים מאד ושניהם מעוניינים בחיזוק היחסים.

הטיסות לנמל התעופה בשארם א שייח הופסקו אחרי הפלת המטוס הרוסי באוקטובר 2015. לא מכבר החלו חברות להציע חבילות נופש לסיני דרך טורקיה בקו רוסיה-איסטנבול-שארם, כאשר החלפת המטוס בטורקיה הופכת את העניין לחוקי מבחינת הרוסים.

Exit mobile version