Site icon IAS

רומא בוחנת דרכים לבלימת תיירות יתר, במיוחד לאטרקציה ידועה

מזרקת המשאלות ברומא. צילום freepik

כל מי שביקר אי פעם ברומא מכיר את 'מזרקת המשאלות' (Fontana di Trevi) המפורסמת, בה נעמדים עם הגב למזרקה, זורקים מטבע ומבקשים משאלה. המזרקה מהמאה ה-18 עמוסה תמיד בתיירים ושופעת כייסים.

כעת הרשויות בבירת איטליה חושבות כיצד להתמודד עם תיירות היתר ולהתחיל דווקא באטרקציה המפורסמת- מזרקת המשאלות ((Fontana di Trevi עם הטלת מס כניסה. "באופן אישי הייתי בעד צורה חדשה של גישה, מוגבלת ומתוזמנת, למזרקת המשאלות", אמר אלסנדרו אונוראטו, חבר מועצת העיר רומא האחראי על התיירות, לעיתון האיטלקי Corriere della Sera. "אם ייאכפו, היא תפעל כ"מערכת הזמנת כרטיסים – חינם לרומאים ותעלה יורו סמלי לתיירים", הוסיף אונוראטו.

למרות העלות הנמוכה הזו, הרשויות בעיר טוענות שמטרת החיוב היא לא לגייס כסף, אלא להפחית ולשלוט בהמונים, תוך מניעה "לאכול גלידה או פיצה על אטרקציה שראויה לכבוד הראוי". יחד עם זאת, דובר העירייה ציין כי מדובר ברעיון ראשוני בלבד הנבחן יותר לעומק ולא הוחלט עדיין שום דבר קונקרטי. ברומא מבקרים בממוצע 35 מיליון תיירים בכל שנה ומספר זה צפוי להיות גבוה יותר ב-2025, שכן היובל, אירוע דתי בן שנה שנערך בעיר ובוותיקן, אמור למשוך מיליונים נוספים.

מוקדם יותר השנה, ניסתה ונציה לחייב סכום של  5 אירו למבקרי יום המגיעים בתקופות שיא, במטרה לעודד אנשים להגיע בזמנים פחות עמוסים. למהלך היו תגובות מעורבות של רשויות ומקומיים, אך צפוי לחזור על עצמו בעונת השיא של 2025.

מוקדם יותר השבוע, פורסם גם כי ממשלתה של ראש הממשלה ג'ורג'יה מלוני שוקלת להעלות את מס התיירים באיטליה כדי להתמודד עם הצפיפות בערים הגדולות, כולל רומא ופירנצה. אם זה יתבצע, מבקרים יצטרכו לשלם עד 25 אירו ללילה לאדם.

ונציה מנסה לצמצם את מספר התיירים היומי ותטיל מס של 5 אירו לאדם ליום. צילום Depositphotos
Exit mobile version