Site icon IAS

ראש ממשלת יוון הכריז על תכנית אסטרטגית לתיירות לעשור הקרוב

נמל פיראוס. מוביל במספר הנוסעים בנמלי יוון. צילום Depositphotos

ממשלת יוון תפעל יחד עם גופי הסקטור התיירותי במטרה להכין תוכנית אסטרטגית ל-10 שנים לתיירות במדינה. כך אמר ראש ממשלת יוון החדש, Kyriakos Mitsotakissaid, בשבוע שעבר. על פי דברי ראש הממשלה, אסטרטגיית התיירות החדשה של יוון תתמקד בתחרותיות, חדשנות וקיימות.

"לא יכול להיות שום מוצר תיירותי ביוון שאינו שם את ההגנה על הסביבה בעדיפות מוחלטת", אמר ראש הממשלה לעיתונות, לאחר פגישה בת שעה עם שר התיירות חריס תיאוהריס במשרד התיירות באתונה.

הממשלה גם מבקשת לשתף פעולה עם המגזר הפרטי בעת עריכת תוכנית התיירות החדשה בכדי לקבל גישה מקיפה יותר ביחס להיצע, הביקוש, הזהות והתשתיות של יוון. ראש הממשלה היווני אמר כי "אנו רוצים את תרומתו של המגזר הפרטי, שהוא המגזר ששמר על התיירות היוונית במהלך שנות המשבר הכלכלי".

התוכנית האסטרטגית התיירותית ליוון לעשור הקרוב צפויה להיות מוכנה בעוד חצי שנה. יתרה מזאת, במהלך פגישתו עם שר התיירות עודכן ראש הממשלה על תוכניות המשרד למסגרת חדשה להסדרת ההשכרות לטווח הקצר כמו Airbnb במדינה.

השר התייחס גם לתוכניות המשרד באשר לארגון התיירות הלאומי היווני (GNTO). "על הארגון לשתף פעולה עם המגזר הפרטי ליצירת מודל קידום מכירות מודרני וגמיש, שיעביר את המסר שאנחנו רוצים להעביר, לאנשים שאנחנו רוצים לבקר במדינה שלנו", אמר השר תיאוהריס לעיתונות.

ראש הממשלה היווני גם דיבר על שידרוג מערכת החינוך לתיירות במדינה. לפי דברי שר התיירות, המטרה היא להציע חינוך לתיירות ברמה עולמית, כפי שהמדינה היא יעד בינלאומי.

האי היווני מיקונוס. מעמידים בראש סדר העדיפויות תיירות ירוקה. צילום Depositphotos

התוכנית כוללת גם הפיכת יוון ליעד "ירוק"                                                   

כוונותיו של ראש הממשלה תואמים את אלה של שר התיירות החדש של יוון תיאוהאריס, שכבר שרטט את קווי מדיניותו לכהונתו. לדבריו, “למשרד יש משימה עצומה לבצע. יש לו פוטנציאל התפתחותי עצום, אבל גם אתגרים עצומים. הסביבה הבינלאומית אינה קלה: לפעמים הנסיבות טובות לתיירות היוונית – כפי שהיה בשנים הקודמות –אבל אנחנו לא יכולים לצפות שזה יהיה לטובתנו לנצח או לשנים הבאות”, הוסיף.

הוא הדגיש את מטרתו שהתיירות ביוון תראה צמיחה של 4% בשנה. השר, שמגיע מתחום ההיי טק במגזר הפרטי ומהאוצר במגזר הציבורי, ציין כי מטרה זו תושג באמצעות היתרונות של השיווק הדיגיטלי והוצאה לפועל של פעולות ובהן להציע מוצר המתאים לכל סוגי האוכלוסיות, “אבל עם מטרה אולטימיטיבית למשוך ליוון תיירים בעלי הכנסה גבוהה”.

לפי הנתונים של ממשלת יוון, התיירות נכנסת למדינה גדלה ב-35% בשנים האחרונות והגיעה ל-33 מיליון כניסות תיירים ב-2018 עם הכנסות של 18.5 מיליארד יורו בשנה מתיירות נכנסת.

במהלך ראיון שהתקיים לאחרונה התייחס שר התיירות תיאוהריס למטרת המשרד להרחיב את התיירות היוונית לכל עונות השנה באמצעות אסטרטגיה ארוכת טווח; לקדם יעדים חדשים שכרגע לא מוכרים למטיילים; ולמשוך תיירים מתקדמים למדינה.

באשר לתוכנית הרב-שנתית, הכוללת את המטרה להפוך את יוון ליעד "ירוק", אמר שלא מדובר במאמץ לטווח קצר אלא עליה להיות החותמת של התיירות היוונית. לשם כך הודיע ​​תיאוהריס כי יוכנסו תמריצים לשדרוג אנרגטי של יחידות תיירות, על פי המודל הקפריסאי  וכן לשיפורי תשתיות, כמו הגדלת שטחים משותפים (חדרי אוכל, למשל). יתרה מזאת, השר אמר כי בשיתוף משרד העבודה וארגון התעסוקה בכוח אדם יווני (OAED), תוענק לעובדים בתיירות אפשרות לקבל הסמכה באמצעות סמינרים, כך שיוכלו אז לתבוע שכר גבוה יותר, ואילו לחברות המעסיקות אותם תהיה מוטיבציה להאריך את זמן הפתיחה שלהן.

באשר לשכירות לטווח קצר כמו Airbnb אמר שר התיירות שהוא רואה בה כחלק מ"תוצר התיירות היווני" וחלק מחוויית האורח. עם זאת, אמר ששוק ההשכרה לטווח הקצר אינו יכול להוות מקלט להעלמת מס. על פי הדיווחים, הממשלה תציג מסגרת חדשה להשכרה מסוג Airbnb בסוף עונת התיירות השנה.

Exit mobile version