Site icon IAS

ראש הממשלה קבע: חובת כניסה לבידוד לכל מי שחוזר מחו"ל

נגיף הקורונה שהוריד את התיירות העולמית על ברכיה. צילום Depositphotos

הערב דווח על ההחלטה על חובת כניסה לבידוד של שבועיים לכל מי שחוזר מחו"ל, אך לא רטרואקטיבית. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר שבריאות הציבור קודמת וכי במקביל ידאגו גם לכלכלה. ההחלטה תהיה בתוקף לשבועיים.

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין. צילום סיון פרג'

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, אמר הערב כי "אל על רואה ערך עליון בשימור נתיבי האוויר לישראל וממנה גם בשעת חירום ולכן תוסיף להפעיל טיסות לאמריקה, אירופה ואפריקה וזאת בהתאם לביקושים ולצורך"

עוד נמסר כי בהמשך להודעת הממשלה הערב על בידוד לכל הישראלים השבים מחו"ל ובמקביל הודעות על איסור כניסה לאזרחים זרים לישראל ולמרות הירידה המשמעותית בביקוש לטיסות עתידיות, אל על תמשיך להפעיל טיסות בהתאם לביקושים, מתוך אחריות לאומית לשמר ככל שניתן את נתיבי האוויר מישראל ואליה פתוחים.

אל על דוחה את פתיחת הנתיבים לשיקאגו, טוקיו ודיסלדורף

החברה נאלצת לדחות את מועד פתיחת הנתיבים החדשים לשיקאגו ל-28/6/20, לטוקיו ל-29.8 ולדיסלדורף ל-3.7. לאחר ביצוע הערכת מצב באל על, הערב, הוחלט על ביצוע שינויים והתאמות מסחריות בלוח הטיסות תוך התחשבות בכמה שיקולים מרכזיים:  שימור הקשר האווירי לישראל לנוסעים ומטען, בריאות וביטחון הנוסעים והצוותים ומתן פתרונות ללקוחות החברה. "אנו ממליצים לציבור הנוסעים להקדים מועד טיסתם ולהתעדכן בפרסומים השוטפים אודות הפעלתן של הטיסות", הודיעה החברה.

יו"ר ארקיע, אבי חורמרו, הצהיר שהחברה תשבית את רוב פעילות חו"ל שלה ותמשיך רק בטיסות פנים, זאת לאחר שכבר הוציאה לחופשה 150 עובדים. מישראייר נמסר כי בעקבות הודעת ראש הממשלה ומשרד הבריאות, תפעל החברה עד לסוף השבוע להחזיר את כלל נוסעיה השוהים בחו"ל. לאחר מכן היא תבטל את טיסותיה הבינלאומיות המתוכננות עד לסוף חודש מרץ. הטיסות בנתיבים הפנים-ארציים מחיפה ונתב"ג לרמון ימשיכו כסידרן. מהחברה בניהולו של אורי סירקיס נמסר עוד ש"זוהי שעה קשה לענף התעופה והתיירות במדינת ישראל. אנחנו מאחלים החלמה מהירה לחולים ומקווים שניתן יהיה לחזור למסלול חיים תקין במהרה".

מהתאחדות המלונות נמסר כי החלטת ראש הממשלה הערב היא למעשה חיסול התיירות לישראל ופוגעת פגיעה אנושה במלונות ובחברות התעופה. "אנו רוצים להאמין כי הממשלה אשר החלטתה זו מחסלת את העסקים שלנו, תפצה את המלונות מיידית״. יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת: "מדובר בגזר דין לענף בעיקר בתחום התיירות הנכנסת שנדרש לו חצי שנה להתאושש".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר בעקבות ההחלטה: "אנחנו צריכים לעלות מדרגה כך שמעתה כל מי ששב לישראל מכל מדינה ייכנס לבידוד. גם מי שאינם תושבי ישראל יוכלו להכנס לישראל, אך רק אם יוכלו לעמוד בבידוד בית".

ישיבה לא מכבר במשרד הבריאות, עם כל אנשי המקצוע במשרד בנושא ההתמודדות עם נגיף הקורונה. צילום משרד הבריאות

"שלא נגיע למצב של אי ספיקה עם פגיעה כלכלית קשה"

עוד אמר: "אנחנו עושים את צעד הזה כדי להמשיך ולשמור על יעד נמוך יחסית של חולים יחסית למדינות אחרות, לשטח את העקומה כדי שמערכת הבריאות תוכל לתת את הטיפול הראוי. הדיונים היו מורכבים, אבל בריאות הציבור קודמת. אם לא נשמור, נגיע למצב כמו של איטליה לאי ספיקה וגם פגיעה כלכלית קשה. אנחנו מקווים שאנחנו קונים זמן יקר ונוכל להמשיך את שגרת החיים בישראל שלא נגיע למצב של מדינות אחרות. אנחנו בסיטואציה מתפתחת מיום ליום, אם נראה שהיא ממשיכה להשתנות לכיוונים לא רצויים ננקוט באמצעים נוספים. עד כה התרשמנו לטובה מהאחריות והסולידריות החברתית. כמעט כולם נענו להוראות שלנו. אמצעי אכיפה לא נדרשים. אנחנו קוראים לציבור להמשיך לשמור על ההנחיות ועל ההיגיינה".

מלשכת השר דרעי נמסר כי הבידוד לישראלים הוא מיידי. לזרים שייכנסו לישראל הבידוד יחל תוך 72 שעות לאחר שיוכלו  להוכיח שיש להם יכולת להיכנס לבידוד.

משרד הבריאות מבקש להבהיר:

החל מהיום 9.3.2020 בשעה 20:00, תושב ישראל השב לארץ מכל מדינה שהיא, יהיה מחויב בבידוד בית למשך 14 יום ממועד חזרתו. בהתאם לכך, החל ממועד זה, תתאפשר כניסתם של מי שאינם תושבי ישראל רק אם יש להם יכולת מוכחת לבידוד בית בהתאם להנחיות משרד הבריאות. לגבי תיירים הנמצאים בישראל, יינתן להם זמן לעזוב את ישראל באופן מסודר בימים הקרובים. עד למועד עזיבתם הם יחויבו בשמירה על 5 כללים:
• אם יש תסמינים – יש להתקשר למד"א באופן מידי.
• להקפיד הקפדה יתירה על היגיינה.
• להימנע ככל הניתן מהתקהלויות.
• לא ניתן לצאת למדינות שכנות ולחזור לישראל.
• יש לתעד את מסלול השהייה בישראל.
מי ששב לישראל ממדינות אחרות ב-14 יום האחרונים ואינו נמצא כבר בבידוד בית על פי הוראות משרד הבריאות, אינו מחויב בבידוד בית, אך אם  יחוש בתסמיני המחלה – הוא מחויב להיכנס לבידוד בית באופן מידי וליצור קשר עם מד"א להמשך בירור רפואי.
יובהר, כי אנשים שנמצאים כבר בבידוד על פי הוראות קודמות של משרד הבריאות – ימשיכו את הבידוד עד להשלמת 14 יום ממועד חזרתם לארץ.

הערב נמסר כי נספרו כבר 49 נדבקים בנגיף כאשר חולה מספר 49 הוא ממחוז חיפה שחזר מטנריף ב-4.3 נכנס לבידוד מתאריך 4.3 ומאז לא היו לו מגעים נוספים. מצב בריאותו בינוני.

Exit mobile version