Site icon IAS

ראשת העיר חיפה מזהירה: עתידו של שדה התעופה בסכנה

החזון: הטיילת שתיפתח אל העיר חיפה. הדמיה מן אדריכלים

"הוועדה המחוזית אישרה היום את התכנית המפורטת של נמל המפרץ, למרות שהיא מחרבת באופן חד-משמעי את עתידו של שדה התעופה". כך הגיבה ראשת העיר חיפה, ד"ר עינת קליש רותם, על החלטתה של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה במינהל התכנון, בראשות איתמר בן דוד. הוועדה אישרה אתמול (ד') את תוכנית נמל המפרץ הכוללת, בין היתר, הקמה של שער למשאיות בכניסה לנמל, מסוף מטענים ותוכנית להקמת נמל דלקים חדש. לדברי קליש רותם, כל זה קורה באופן חלמאי ואירוני "בימים שבהם המדינה מכינה תכנית ארצית לשדות תעופה. לא רק שאין לה פתרונות לתעופה בארץ, שדה תעופה בחיפה יכול להיות קריטי. כאמור, מוסדות התכנון לא חוששים להרוס, למרות שאולי זו טעות מרה".

ד"ר עינת קליש רותם ראשת העיר חיפה. דורשת תכנון כוללני. צילום ראובן כהן

עוד הוסיפה כי זה היה צפוי, אבל טרם נאמרה המילה האחרונה. "לא יכול להיות שההסכם של משרד התחבורה וחנ"י (חברת נמלי ישראל), עם המפעילים העתידיים, חשוב הרבה יותר מראייה כוללת למפרץ ומעתיד המטרופולין של הצפון. מדובר באמירה קשה מאד של חנ"י, משרד התחבורה וועדות התכנון לנו, תושבי חיפה, ולכל תושבי המטרופולין".

קליש רותם הדגישה שלעיריה יש פתרון לבעיה שישאיר את כל הצדדים מרוצים. לדבריה, הוא אמנם לא יהיה קל ויצריך עבודה קשה, אך יישומו לא יגרום עיכובים גדולים בלוחות הזמנים. "האופציה האחרת תהיה גרועה הרבה יותר, גם להם וגם לנו. אני קוראת לחנ"י ולשרים הרלוונטיים, לעצור שוב כדי לחשוב".

נמל חיפה כיום. צילום באדיבות נמל חיפה

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בחיפה דחתה אתמול (ד') את ההתנגדויות להקמת שטח תפעולי בנמל המפרץ, בו יאוחסנו דלקים וחומרים מסוכנים ואישרה את המשך הקמת נמל המפרץ החדש, ובעיקר את שטחי האחסון שלו, שיוקמו על פני שטח בן אלפי דונם שיובשו מהים. עיריית חיפה, ארגונים ירוקים ותושבים פרטיים, הגישו עשרות התנגדויות לשימוש במתחם לצורכי אחסון, בין היתר משום שיאוחסנו בו כמויות גדולות של דלקים מסוגים שונים.

בשבועות האחרונים נערכו דיונים בהם נשמעו קולות המתנגדים לאישור שטחי אחסון אלה וכעת מתכוונים המתנגדים להגיש ערעור על התוכניות לוועדה הארצית בירושלים. עיריית חיפה ביקשה לדחות דיון שאמור היה להיערך מספר ימים לאחר כניסת ראשת העיר החדשה לתפקיד. אישור התוכנית פוגע בתוכניותיה של קליש רותם להאריך את מסלול שדה התעופה ולהקים בחיפה נמל תעופה בינלאומי וכן בתוכניות לשינוי תוואי הרכבת.

Exit mobile version