Site icon IAS

קרקוב דורגה כיעד הטוב באירופה לסיטי ברייק על ידי מגזין ?Which הבריטי

קרקוב. העיר המוערכת והשנייה בגודלה בפולין ,צילום Depositphotos

הבריטים דירגו את העיר הפולנית קרקוב כטובה באירופה לחופשה עירונית קצרה (City break), כשהיא גוברת על יעדים ידועים יותר כמו אמסטרדם, רומא ופריז זו השנה השלישית ברציפות. כך מגלה סקר של מגזין הצרכנות הבריטי ?Which.

המגזין ביקש מאלפי הנופשים לדרג את כל הנסיעות האחרונות שלהם לערים באירופה במגוון קטגוריות, כולל איכות האטרקציות התרבותיות, לינה, קניות, אוכל ודירוג טיב התמורה לכסף. קרקוב הגיעה לראש רשימת למעלה מ-40 יעדים עם ציון של 93% והייתה העיר היחידה בסקר שקיבלה ציון של חמישה כוכבים בסעיף התמורה לכסף. העיר הפולנית מציעה הרבה גם למטיילים שתקציבם מוגבל – ארוחה טובה במחיר של מתחת ל-7 פאונד ובירה בפחות מ-2 פאונד. תעריף המלון הממוצע הוא פחות ממחצית מהסכום שמשלמים באמסטרדם או בפריז.

קרקוב זכתה גם לדירוג מרשים של חמישה כוכבים בתחום הגסטרונומיה, שהציב אותה לפני יעדים קולינריים נחשבים כמו ורונה, ליסבון ומדריד. יצויין שכבר בשנה שעברה נבחרה קרקוב כבירת הגסטרונומיה של אירופה לשנת 2019. היא זכתה בתואר בזכות העובדה שהיא מציבה "משאבים חשובים לצד ערכים בסיסיים והכרחיים לגסטרונומיה מעולה הכוללת מתכונים משובחים, מוצרים איכותיים מספקים מקומיים, רמת אירוח גבוהה ואווירה נהדרת".

עוגה למזכרת מטיסת הבכורה לקרקוב. צילום עוזי בכר

המבקרים בקרקוב התרשמו גם מההיסטוריה העשירה של העיר וציון החוויות התרבותיות שלה זכה לחמישה כוכבים מלאים. המשיבים המליצו על השווקים המסורתיים, כמו גם על מכרות המלח שבהם יוכלו המבקרים לראות קתדרלה תת-קרקעית המגולפת במלח – אך הזהירו כי יש להזמין את הטיול הזה מראש כדי למנוע אכזבה.

אירופה הקלאסית – בחצי המחיר

רורי בולנד, עורך הנסיעות של המגזין, אמר כי עם ארמון בכל פינה וצלחת פירוגי ופיינט של בירה פילזנר שעולים פחות מ-10 פאונד, "לא פלא שקרקוב ממשיכה לעמוד בראש הסקר שלנו. לאותם נופשים שעדיין תקועים באמסטרדם, פריז ויעדים אחרים באירופה הקלאסית, נסו את פולין לטיול הבא שלכם כדי למצוא אוכל, מלונות וטיולים טובים באותה מידה – אך במחצית המחיר."

הישראלים גילו אף הם את פולין ובחודשים ינואר-ספטמבר נרשמו 567,224 תנועות נוסעים בין נתב"ג לפולין. בפברואר השנה חנכה חברת התעופה לוט הפולנית את טיסת תל אביב-קרקוב-תל אביב, לאחר שבעבר טסה לקרקוב דרך ורשה. כיום טסה לוט בין תל אביב לגדנסק, וורצלאב, ז’שוב, פוזנן ולוורשה פעמיים ביום. ואילו בחודש ספטמבר השנה השיקה Wizz Air קו טיסות חדש תל אביב-קרקוב, כחודשיים לאחר השקת בסיסה ה-26 של החברה בעיר הפולנית. ריינאייר תציע בחודשי החורף טיסה לקרקוב מנמל התעופה רמון שליד אילת. בנוסף להן, טסות לקרקוב גם אל על בטיסה ישירה ולצידן גם חברות עם טיסת המשך לעיר, במחיר ממוצע של כ-270 דולר הלוך ושוב.

קרקוב שבדרום פולין ואחת הערים העתיקות של המדינה, שוכנת על גדות נהר הוויסלה ומשלבת היסטוריה, תרבות, קולינריה ואמנות.

Exit mobile version