Site icon IAS

קנס של עד 18 אלף שקל יוטל על מלון שיפרסם דרוג מטעה

אושר בוועדת החוקה:" קנס של 18 אלף שקל יוטל על מלון שיפרסם דרוג כוכבים מטעה. בית מלון שיפרסם כי הוא דורג בכוכבים אף שאינו דורג ע"י משרד התיירות או בית מלון שלא יפרסם את התעריפים כקבוע בתקנות צפוי לקנס של עד 18 אלף ש"ח . כך אישרה היום וועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת.

דרוג בתי המלון שקובע משרד התיירות, מבוצע באופן וולונטארי . הדרוג החדש החל בחודשים האחרונים. מתוך מאות בתי מלון שפועלים ברחבי הארץ, רק 25 בתי מלון ורשת בתי מלון ישרוטל ביקשו להיכלל בדרוג. בין המלונות המדורגים: בירושלים – יהודה, מצודת דוד, ממילא, ג'רוזלם גולד, אמריקן קולוני; בתל אביב – גילגל, ארבל; בגליל התחתון – קיבוץ לביא;  בים המלח – הוד המדבר. נמצאים בתהליך הדירוג עוד 16 מלונות.

תגובת התאחדות המלונות: " להתאחדות המלונות אין כל בעיה עם הטלת קנס על בית מלון שמפרסם דירוג, שאינו רישמי. עד החלת הדירוג הנוכחי, החובה לא לפרסם כוכבים לגבי בתי מלון חלה אך ורק על המלונאים. ההתאחדות סבורה שיש להכיל חובה זו על כלל הענף".

שר התיירות, יריב לוין: ״אנו שמים היום סוף להטעיה צרכנית נפוצה ומפסיקים את השיטה הפסולה של בתי מלון המכתירים עצמם בכוכבים שאינם תואמים את רמת המלון בפועל. אני קורא למלונות בישראל להצטרף לתהליך הרשמי של משרד התיירות ולפרסם באופן שקוף, גלוי ומקצועי את רמת בית המלון ודירוג הכוכבים לו הוא זכאי".

על פי דרישת שר התיירות, ובהתאם לסיכומים עם התאחדות המלונות, התחייבו המלונאים, כי עד סוף חודש מרס השנה יהיו לפחות 100 בתי מלון מדורגים או בתהליך דירוג. במשרד התיירות משוכנעים כי התחייבות זו תמומש וכי לא יהיה צורך בהפיכת הדירוג לחובה.

 

Exit mobile version