לאחר מספר שבועות של נסיעות הרצה, החל ממוצאי שבת הקרוב (21 בדצמבר), יחל לפעול קו הרכבת המהיר מתחנת יצחק נבון בירושלים לתחנת ההגנה שבתל אביב. שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' ושר החוץ והמודיעין וגם שר התחבורה לשעבר, ישראל כץ, חנכו היום (ד') את הנסיעה הראשונה בקו הרכבת המהיר.
הרכבות הראשונות בקו ייצאו במוצאי שבת בשעה 21:56 בלילה מתחנת ההגנה בתל אביב ומתחנת נבון בירושלים ויגיעו ליעדן בתוך 32-34 דקות בלבד, לאחר עצירה בתחנת נתב"ג. הרכבות יפעלו בימים ראשון עד חמישי, בתדירות של שתי רכבות בשעה לכל כיוון, מהשעה 06:20 בבוקר ועד לשעה 21:30 בערב, ובמוצאי שבת רכבת אחת בשעה לכל כיוון, מהשעה 21:56 ועד לחצות.
הקו המהיר לירושלים, שנפתח לפני כשנה, פועל כיום בין תחנת יצחק נבון (תחנת האומה) לתחנת נתב"ג. משם, ממשיכים הנוסעים ברכבות המשך לתל אביב ולשאר חלקי הארץ. החל ממוצאי שבת, תמשיך הרכבת עד לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב.
מאז פתיחת הקו (ספטמבר 2018), בוצעו בקו הרכבת המהיר יותר מ-3 מיליון נסיעות. מדי יום נוסעים בקו כעשרת אלפים נוסעים בממוצע. מספר הנוסעים ברכבת בכל נסיעה, מוגבל כיום ל-400 נוסעים בלבד. בחודשים הקרובים, עם השלמת עבודות החישמול של המסילה באיילון, צפויה ההגבלה להתבטל בהדרגה.
שר התחבורה סמוטריץ' הודה לשר כץ, להנהלת משרד התחבורה ולרכבת ישראל על החזון והראיה לטווח רחוק בהקמת הקו המהיר לירושלים. "זהו בוקר של התרגשות. בימים בהם מדברים על ישראל הראשונה וישראל השנייה ומדינת תל אביב ומדינת ירושלים, אנחנו בונים גשר. עם כל המחלוקות לא ניתן לייצר חיץ, אלא נבנה דרכים ורכבות כי בני עם אחד אנחנו", הוסיף סמוטריץ'.
השר כץ ציין כי מדובר ביום חג עבורו. "אחרי שנים של עבודה קשה ומאבקים, ירושלים מתחברת לתל אביב. אני קורא להן מסילות דוד המלך, שמחברות את עיר דוד לשאר חלקי המדינה. יש כאן משמעות אדירה בחיזוק העיר ירושלים וחיזוק המדינה. כך בונים את ארץ ישראל, בדיוק כמו בשנת 1948", הוסיף.
מנכ"ל הרכבת, מיכאל מייקסנר, הוסיף כי מדובר בהישג חשוב לחברת רכבת ישראל, המהווה מנוף לתוכנית הפיתוח של הרכבת, בהם החלפת הצי המונע דיזל, ברכבות חדישות המונעות באמצעות אנרגיה חשמלית ירוקה. "בחודשים הקרובים נשפר עוד יותר את השירות עם הארכת השירות עד לתחנות תל אביב השלום וסבידור מרכז. אני מודה לעובדינו על עבודתם המאומצת ומברך את נוסעי הרכבת."