Site icon IAS

קבוצת פולאריס – סמינר סוכנים 2015

קבוצת פולאריס שירותי תיירות ותעופה המובילה בארגון טיולים לאמריקה הלטינית קיימה לאחרונה סמינרים לסוכני נסיעות בירושלים, חיפה ותל אביב בנוכחות האורחים וולטר ג. זאפדה פאלומו  (Walter J. Zepeda palomo) משגרירות גואטמלה בישראל ורוב דיקסון (Rob Dixon), סגן שגריר בריטניה בישראל.

כמידי שנה, הסמינרים של קבוצת פולאריס היא חגיגה לטינית ססגונית ומרתקת המזמינה מספר רב של "סוכנים צמאים" למידע עדכני על יעדי אמריקה הלטינית.  

ירון צבי,שהתמנה למנהל מחלקת מכירות בפולאריס, לאחר פרישתו של זאב טננבאום, הנחה במיומנות את הסמינר והציג את האורחים והנושאים. ירון ציין שהחברה מבצעת אשרת כניסה לקובה במחיר 40$ נטו. בנוסף, אתר האינטרנט של פולאריס עבר שדרוג וניתן למצוא בו מחירים על יעדים שונים המשווקים ע"י החברה. כמו כן, פולאריס מספקת שירות בניית מסלולים עבור לקוחות משרדי הנסיעות בסכום של 50$ נטו (מקוזז במידה והלקוח רוכש את השירות) או סכום של 100$ עבור שירות דומה במשרדי חברת פולאריס. אופציה נוספת היא טיפול ישיר מול לקוח משרד הנסיעות, למעט ההתנהלות הכספית והטיסות, עבור תשלום של 5% עמלה.

טניה שגי, מנהלת מחלקת אמריקה הלטינית והמזרח הרחוק בפולאריס או כפי שהוצגה בסמינר "מלכת אמריקה הלטינית" ולא בכדי, מצליחה שוב ושוב לרתק את היושבים בפרפקציוניזם יוצא דופן.

השנה הוצגו בסמינר שלושה יעדים חדשים המתאימים לתייר הישראלי : צפון מערב ארגנטינה, גואטמלה ואיי פוקלנד:

צפון מערב ארגנטינה
יעד פחות מוכר לתייר הישראלי הממוצע. אזור בו בולטים צורות גיאולוגיות מעניינות, צבעים מרהיבים, תיירות אתנית והיסטוריה עשירה. היתרון, שניתן למכור אותו בכל עונות השנה בהשוואה לדרום ארגנטינה. ניתן לשלב עם איגואסו (במיוחד למשפחות) או המדבריות של צ'ילה.

ההגעה היא בטיסה לעיר סלטה (Salta), שער כניסה לאזור וסמוכה לגבול עם בוליביה. את כל המסלולים ניתן לבצע גם בנהיגה עצמאית החביבה על הישראלים. מלונות מומלצים בסלטה: Hotel Legado Mitico Salta – מלון בוטיק ייחודי ביופיו ורשת Hotel Design suite Salta.

אטרקציה תיירותית מהמהמת באזור היא "רכבת העננים" (El Tren a Las Nubes ) -רכבת בגובה 4200 מטר היוצאת מסלטה ועוברת מעל העננות האזורית למרחק של 146 ק"מ, פועלת בשבתות בלבד. אחת משלושת הרכבות הנעות במסלול הגבוה בעולם. לא מומלץ לאנשים עם בעיות רפואיות (קשיי נשימה, לב, לחץ דם). ניתן לבצע לכיוון אחד בתנאי שרכב ממתין ב- San Antonio de los Cobres.

קבראדה דה אומוואקה ( Quebrada de Humahuaca )  "שבר אומוואקה" – באזור חוחוי (Jujuy) עמק שבו צורות גיאולוגיות וצבעים מדהימים עם שילוב של כפרי ילידים וגבעת שבעת הצבעים ( Purmmarca  )

Calchaquies   נמצאת בדרך דרומה לכיוון Cafayate , אזור הכרמים בו ממוקם מלון  Wine Resort הנמצא ממש בין הכרמים. Tucuman היא הנקודה האחרונה של הסיור .

גואטמלה – "הלב של עולם המאיה"
" מדינה מדהימה וקרובה לליבי, היא משלבת הכול ובמיוחד אנשים נהדרים ", אמרה טניה שגי, בפתיחת דבריה על גואטמלה. יתרונות בולטים, גודלה הקטן והקלות בה ניתן לטייל לאורכה ורוחבה. זמינה למכירה אצל הלקוחות הפוטנציאלים המגיעים לדוגמא לניו יורק ורוצים לשלב עוד יעד תיירותי. העלויות הן יחסית נמוכות. ניתן לבקר בה בכל עונות השנה. שתי עונות ביקורים, גשומה (מאי – אוקטובר) ולא גשומה. נהיגה עצמאית לא מומלצת.

אטרקציות:
"אנטיגואה" (גואטמלה העתיקה)– עיר עתיקה ועשירה באדריכלות קולוניאלית שהבולטת בה הקתדרלה בכיכר המרכזית והארמון. השוק המרכזי היא חגיגת  צבעים של עבודות יד מתקופת המאיה.

צ'יצ'קסטננגו (Chichicastenango) – מפורסמת בזכות השוק הססגוני המתקיים בימי ראשון וחמישי, כנסיית תומאס הקדוש – בת 400 שנה המסמלת את הדת הנוצרית שהשתרשה אצל הילידים.

אגם אטיטלן (Atitl?n) שמסביבו מרוכזים 12 שבטים מצאצאי המאיה והוא נמצא בליבו של לוע הר געש עתיק.
 
טיקאל ( Tikal) – אתר המאיה המפורסם אליו ניתן להגיע בטיסה לעיר פלורס (Flores ) המשמשת נקודת יציאה לאתר.

סמוק שמפיי ( Semuc Champey)- בריכות מים צבעוניים באחד משמורות הטבע המרשימות באמריקה הלטינית.

האזור הקריבי – שמורת טבע של מים מתוקים היוצרים אזורי צמחייה ולגונות קסומות נמצאת בין העיירה ITZABAL והים הקריבי.

לתשומת לבכם, סיור בכל היעדים ללא טיסות דורש כשבועיים ימים.
 
וולטר ג. זאפדה פאלומו    Walter J. Zepeda Polomo משגרירות גואטמלה בישראל:" שמח מאוד לשתף פעולה עם חברת פולאריס בקידום התיירות לגואטמלה הפותחת את שעריה לתייר הישראלי, צעיר או מבוגר. ניתן ליהנות מדברים רבים בגואטמלה כמו: ארכיאולוגיה, ארכיטקטורה, טיולי אקסטרים לצעירים ועוד".

איי פוקלנד
יעד חדש ובלעדי של פולאריס, שלא מוכר עדיין לתייר הישראלי המחפש כל הזמן לגלות יעדים חדשים. מגוון רחב ובלתי רגיל של בעלי חיים (ציפורים, אריות ים, פינגווינים) יותר מפטגוניה ואנטארקטיקה. הגעה לאי בטיסה שבועית של חברת התעופה LAN (סנטייגו- פונטה ארנס- פוקלנד, 6 שעות). שהות מינימום של שבוע.

רוב דיקסון (Rob Dixon), סגן שגריר בריטניה בישראל:" איי פוקלנד, בריבונות בריטית, יעד תיירותי מרתק ומתפתח שאנחנו מקווים שתציעו ללקוחות שלכם. בכל מקום בו אני מסייר בעולם אני פוגש ישראלים בגילאים שונים וטבעי שהם יגיעו גם לאיי פוקלנד, מושבה בלתי רגילה של פינגווינים, שער לדרום אמריקה ואנטארקטיקה".

איי פוקלנד הם קבוצת איים הממוקמת כ-500 ק"מ מיבשת דרום אמריקה ומזרחית לאושואיה (Ushuaia), אזור פטגוניה. מחולקים למזרח ומערב. בשליטה בריטית שבירתה סטנלי. מספר התושבים הוא סך הכול 2932. טמפ' ממוצעת בקיץ 6-21 מעלות ובחורף בין 4 מעלות ל- מינוס 1. אין צורך באשרת כניסה אך יש צורך בהצגת כרטיס יציאה וביטוח רפואי מקיף הכולל הטסה אווירית (בסטנלי בית חולים קטן עם 28 מיטות בלבד).

מס יציאה בסך 22 לירות שטרלינג משולם ישירות ולא כלול בתוך כרטיס הטיסה. מומלץ מאוד להזמין ולשלם מראש על כל שירותי הקרקע עקב ההיצע המצומצם של מקומות לינה (בתי מלון קטנים באיים ומספר בתי מלון בדרגת תיירות טובה בסטנלי). השירות הוא עבור כלכלה מלאה. מומלץ גם להגיע עם כמות בגדים מספקת לכל תקופת השהייה מכוון שמחוץ לסטנלי שרותי הכביסה מוגבלים.

בעיירה סטנלי, רוב בתי העסק מכבדים כרטיסי אשראי אולם בשאר האיים אפשרות זו מוגבלת, מומלץ להצטייד במזומן. הנסיעה בין האיים נעשית ע"י מטוסים קלים ובתוך האיים ברכבי 4X4 בהסעות וטיולים מאורגנים באמצעות בעלי המלונות. חובה להזמין מראש.

שבוע בפוקלנד, הכל כלול, בין 2600 ל-2400 דולר לאדם + טיסה כ-900 דולר מסנטייגו.

AVIANCA
אלברטו ויינברגר – מנהל נציגות חברת אויאנקה בישראל נתן סקירה על חברת התעופה הקולומביאנית . אוויאנקה היא חברת התעופה השנייה בגודלה בדרום אמריקה. הנפקת כרטיסי טיסה באמצעות BSP תחת סטוק של AV עם 3% עמלה. הטיסות מופעלות דרך מדריד, ברצלונה ולונדון. סה"כ 25 טיסות שבועיות מאירופה.

 

ניתן לטוס מהארץ לאירופה בחברות התעופה: LY במחלקות O/U . ב- IB דרך מדריד במחלקת N ועם BA דרך לונדון במחלקת Q . טיסות ישירות באוויאנקה: LHR- BOG , BCN-BOG, MAD – BOG, CLO, MDE ,CTG  .

 

תוקף הכרטיס, 90 יום. "חשוב מאוד לשים לב לשם הנוסע בכרטיס הטיסה, טעות תגרום לנוסע להישאר על הקרקע ולא לטוס", אמר אלברטו. חדש, החל מה-1 ביולי יפעל מטוס דרימליינר של חברת אוויאנקה בקו למדריד.

זלמן קוברסקי מסוכנות עדיף תור ציין: " היעדים של אמריקה לטינית הם מאוד פופולאריים למגוון רחב של לקוחות, צעירים ומבוגרים כאחד. את חברת פולאריס אני מכיר הרבה שנים, יצאתי איתם לסיורים לימודיים מספר פעמים ומכרתי חבילות שלהם להרבה נוסעים ואני רק יכול לומר בביטחון מלא, סגירה של כל הקצוות, לעילא ולעילא, ממליץ לכולם."  

סיגל לנדוור, סוכנת אופרציה אמריקה הלטינית והמזרח הרחוק ושי רייפר , סוכן אופרציה אמריקה הלטינית והמזרח הרחוק ענו לשאלותיהם של סוכנים גם בנושא יעדי המזרח הרחוק הנמכרים ע"י קבוצת פולאריס .
 
 

Exit mobile version