Site icon IAS

קבוצת התיירות הפולנית eSky רוכשת את Thomas Cook מהסינים

חברת Thomas Cook מהוותיקות בעולם נרכשה על ידי eSky. צילום Depositphotos

eSky Group, הבעלים של פלטפורמת טיולים מובילה במרכז ומזרח אירופה, הודיעה היום כי חתמה על הסכם עם Fosun Tourism Group לרכישת Thomas Cook למעט עסקיה בסין תמורת סכום לא ידוע. העסקה תספק לתומס קוק גישה למלאי הטיסות המעולה של eSky ותתמוך בהמשך הצמיחה שלה. במקביל, צעד זה יסלול את הדרך ל-eSky להיכנס לאחד השווקים המפותחים במערב אירופה ולחזק את מעמדה.

העסקה מגיעה עשרה חודשים לאחר שהמותג בעל השם העולמי נקנה על ידי Fosun Tourism Group, קבוצת תיירות משולבת עולמית ממוקדת פנאי, המחזיקה גם במותגים כמו Club Med, המפעילה כ-70 אתרי נופש.

eSky Group, נוסדה בשנת 2004 והפכה לפלטפורמת הנסיעות הדומיננטית במרכז ומזרח אירופה, ובמהלך השנים התרחבה ברחבי העולם. נכון לעכשיו, הפלטפורמה של eSky תחת המותגים eSky ו-eDestinos פועלת ביותר מ-50 מדינות ברחבי אירופה, אמריקה ואפריקה. זה עזר ליותר מ-150 מיליון לקוחות להגיע לפינות הרחוקות ביותר של העולם, גישה ליותר מ-550 חברות תעופה ברחבי העולם ול-1.3 מיליון מלונות. הרווחים של eSky Group ב-2023 עלו על 19 מיליון אירו, עלייה של 42% בהשוואה לשנה קודמת, וכמעט פי שלושה מהרמה של 2019. החברה ממוקמת בקטוביץ, פולין ומונה למעלה מ-800 עובדים, כולל צוות פיתוח פנימי של למעלה מ-190 אנשים.

לוקאש חבאג' (Łukasz Habaj), מייסד שותף ומנכ"ל eSky Group, אמר: "הסינרגיה של המותג תומס קוק עם הטכנולוגיה שלנו תניע את צמיחתו של תומס קוק ותאפשר לנו לחזק את מעמדה של eSky במערב אירופה. רכישה זו היא חלק מהאסטרטגיה שלנו לגוון ממכירת טיסות בלבד להצעת חבילות חופשה בשווקים הקיימים שלנו באירופה ואמריקה הלטינית, כמו גם להתרחב למערב אירופה".

אלן פרנץ' (Alan French), מנכ"ל תומס קוק תיירות, אמר: "השלמת העסקה הזו תזרים מימון משמעותי לעסק שלנו בזמן שנבנה מחדש את המותג ונאיץ את הצמיחה של החברה הזו. על ידי שילוב של טכנולוגיה דינמית, והחוזק הטכני שלנו מהצוות של eSky, ניצור עסק נסיעות אירופאי אדיר".

Exit mobile version