Site icon IAS

צרפת בראש המדינות המתויירות ביותר ב-2018 – אך לא הרווחית ביותר

שער הניצחון בפריז. צילום Depositphotos

ארגון התיירות העולמי UNWTO פרסם את רשימת עשר המדינות שהובילו בכניסות התיירים בשנת 2018 ובראשן כרגיל – צרפת. אלא שצרפת לא מפיקה מן התיירות את המירב, שכן מי שהכנסותיה מהתיירות גבוהות משלה היא ארצות הברית וצרפת ניצבת מבחינה זו רק במקום השלישי. את המקום השני בעולם והראשון באירופה, מאיישת ספרד – הן במספר התיירים והן ברווחיות.

נשאלת השאלה מה חשוב יותר – מספר התיירים (או "ספירת הראשים", כמו שמכנים זאת לעתים גורמים בישראל המתנגדים לשיטה זו) או ההכנסות מאותם התיירים.

בכל מקרה, עשר המדינות שהובילו במספר התיירים בשנה שעברה גם גרפו כמעט 50% מההכנסה הכוללת בתיירות ב-2018. מבחינה מספרית, אותן עשר מדינות קיבצו אליהן 40% מכלל כניסות התיירים העולמיות והן: צרפת, ספרד, ארצות הברית, סין, איטליה, טורקיה, מקסיקו, גרמניה, תאילנד והממלכה המאוחדת.

דירוג המדינות המובילות והמדינות הרווחיות ב-2018

גרף המדינות המובילות והרווחיות ב-2018. מקור UNWTO

לונדון שוב בצמרת ערי העסקים באירופה – ברלין שנייה

נמל התעופה היתרו בלונדון, ההשקעה של 18.5 מיליארד דולר השתלמה. צילום Heathrow

ואילו לונדון קטפה זו השנה החמישית ברציפות את תואר היעד הפופולרי ביותר באירופה לפגישות עסקיות ואירועים עסקיים בשנת 2019. בסך הכל, נכנסו ארבע ערים בממלכה המאוחדת השנה לרשימה של 25 היעדים העסקיים המובילים באירופה. עם הערים הבריטיות נמנות כאמור לונדון וכן בירמינגהם, מנצ'סטר ואדינבורו.

גם לגרמניה ארבעה יעדים ברשימה, בראשן ברלין, שהגיעה למקום השני אחרי לונדון. ערים גרמניות נוספות הן פרנקפורט, מינכן והמבורג, בעוד איסטנבול הטורקית התברגה לראשונה בין 25 החברות המובילות.

מרכז הקונגרסים של ברלין. במקום השני אחרי לונדון. צילום עירית רוזנבלום

תחום הפגישות העסקיות, הכנסים ותיירות התמריץ MICE, צובר תאוצה גם בערים במזרח אירופה, כשפראג חזרה לעשירייה הראשונה במקום התשיעי ואילו ורשה הפולנית נכנסה לראשונה לרשימה, בעוד בודפשט עלתה שני מקומות בדירוג והיא עכשיו במקום ה-16.

בודפשט: עלתה שני מקומות בדירוג ברשימת 25 ערי תיירות העסקים המובילות. צילום Depositphotos

הרשימה נערכת על בסיס פעילות של פגישות ואירועים שהוזמנו דרך ספק הטכנולוגיה Cvent, כולל רשת הספקים שלו. לדברי החברה, יותר מ-416 מיליארד דולר עברו דרך הפלטפורמה שלהם בשנת 2018.

כריס מקאנדריוס, סמנכ"ל השיווק של Cvent Hospitality Cloud, אמר שאירועים עסקיים תורמים 1.5 טריליון דולר לתוצר הגלובלי וכי הערים שמופיעות ברשימה זו השקיעו זמן רב, אנרגיה ומשאבים בבניית אתרים מובילים, המתאימים לדרישות הייחודיות של הנוסע העסקי.

הרשימה המלאה כאן.

Exit mobile version