Site icon IAS

צרות בלונדון – מעודף תיירות ועד נטישת אייר פורטוגל את מרכז העיר

תיירים בלונדון. צילום Depositphotos

עודף תיירות משפיע על היעדים שנמכרים על ידי סוכני נסיעות בלונדון ובבריטניה בכלל, כך על פי הסקר האחרון של אתר  TravelMole.. מוקדם יותר השנה פרסמה מועצת הנסיעות והתיירות העולמית WTTC דו"ח שחשף שתשע ערים ברחבי העולם סובלות מתיירים רבים מדי או שעלולות להתמודד עם בעיות פוטנציאליות בגלל מספר מבקרים גבוה.

טאפ איירליינס מפורטוגל. תוותר על מרכז לונדון. צילום Depositphotos

ברשימה נכללו אמסטרדם, ברצלונה, פריז, פראג ורומא – כל היעדים הפופולריים לחופשות סוף שבוע עירוניות – סיטי ברייק. כשנשאלו הסוכנים אם הדבר משפיע על היעדים שמכרו, יותר מ- 56% מסוכני הנסיעות שהשיבו לסקר – כמעט 2,000 סוכנים – הסכימו כי הם עוברים למכור יעדים אחרים בגלל נושא תיירות-היתר שהודגש בדו"ח של מועצת התיירות עד 2030 .

ואילו חברת התעופה הפורטוגלית TAP אייר פורטוגל תפסיק את טיסותיה מנמל התעופה של לונדון סיטי מה-27 באוקטובר. חברת התעופה מאשימה את הברקזיט וטוענת כי אי הוודאות בעקבות החלטת בריטניה לעזוב את האיחוד האירופי ב-31 באוקטובר, יצרה אי-ודאות אצל הלקוחות.

עם זאת, אייר פורטוגל תעבור לשימוש במטוסים גדולים יותר בטיסות מהית'רו וגטוויק בתקופות השיא, בכדי לקזז את אובדן המושבים מלונדון סיטי.

אורחים אמריקאים מעלים את מספר הנוסעים ביורוסטאר

מנגד דיווחה רכבת היורוסטאר על צמיחה איתנה במספר הנוסעים והכנסות במכירות ברבעון השני של 2019. מספר הנוסעים בשירות הרכבות המהירות בין בריטניה ליבשת אירופה עלה בתקופה זו ב-3% ל-2.88 מיליון. ההכנסות ממכירות הגיעו ל-263 מיליון ליש"ט, עליה של 2% לעומת אותה תקופה אשתקד.

היורוסטאר – רכבת תת-ימית המקשרת בין בריטניה לצרפת מתחת למי תעלת למאנש באזור מצר דובר – ממשיכה למשוך תיירים מצפון אמריקה, בזכות המהירות והנוחות של שימוש ברכבות במהירות גבוהה כדי להספיק ולראות יעדים נוספים בעת ביקורם באירופה.

רכבת היורוסטאר בתחנת סנט פנקראס בלונדון. הנתונים משתפרים. צילום Depositphotos

מספר הלקוחות מצפון אמריקה עלה ברבעון השני של השנה בשיעור של 20% בהשוואה לרבעון השני של 2018.

מייק קופר, מנכ"ל יורוסטאר, אמר: "ראינו עליה משמעותית במכירות מצפון אמריקה כאשר המטיילים נהנים מהנסיעה החלקה בין ערים באירופה ומהקלות והנוחות של הרכבת המהירה בהשוואה לטיסה במטוס".

הנתונים הראו שיפור במצבה של היורוסטאר, שנפגעה בתקופות של החום הקיצוני ששרר באירופה במהלך השבועות האחרונים: מספר רכבות בוטלו ונוסעים נזקקו לחילוץ לאחר שנתקעו שעות בחום הלוהט, כאשר הרכבת שלהם נתקעה במנהרה בסוף יולי.

כתבה קודמת: לונדון ופריז מאחדות כוחות להגדלת מספר התיירים האמריקנים אליהן

Exit mobile version