Site icon IAS

פתיחת יריד IMTM : התנופה בתיירות צפויה להימשך גם השנה

"לוורשה, פוזנן, וורוצלב וגדנסק, הערים העיקריות בפולין, מימשל מקומי ליברלי והן מתעמתות עם הממשלה בעניינים פוליטיים וכלכליים", כך אמר היום ד"ר וויטק מאניה, מנהל המוצר והשיווק בחברת התיירות Poznan travel בעת ביקור בביתן הפולני ביריד התיירות IMTM.

שעות הבוקר ביריד היו שעות של סוכני הנסיעות והקהל הרחב טרם נכנס אליו. התבוננות בביתן הראתה תנועה סבירה בהחלט והתעניינות בחוברות ובעלונים שהוצגו, כמו "דרך המורשת היהודית" בדוכן של פוזנן. בתגובה לשאלה האם חש בהסתייגות מצד הישראלים לאור העברת "חוק מחנות ההשמדה הפולניים" – שאוסר לטעון כי העם הפולני היה מעורב בפשעי הנאצים, אמר ד"ר מאניה כי "עד כה איש לא העיר הערות. צריך לדעת שבפולין יש לערים עצמאות ניכרת. פולין מאד מגוונת וההיסטוריה של פולין המערבית ופוזנן, שונה גם במונחים של מורשת יהודית. יש לנו יחס אחר כלפיהם. למעשה, אנחנו שבים ומגלים עכשיו את המורשת היהודית והקהילה היהודית בפוזנן נולדה מחדש לפני 15 שנים. אנחנו לא פוחדים מן העבר ולא מסתירים אותו, אנחנו יודעים כמה מסובך זה היה. אמנם אני עובד בתעשיית התיירות ותפקידי לבנות תדמית חיובית, אבל מצד שני אנחנו לא חוששים להתעמת עם ההסטוריה שלנו, יש הרבה יחסים מפתיעים בין יהודים ופוזנן".

היריד נפתח הבוקר (ג') בפעם ה-24 בביתן 2 החדש במרכז הירידים בתל אביב. השנה הגיעו לתערוכה מספר שיא של מציגים למעלה מ-40 מדינות וכ-10 שרי תיירות ובכירים.

לרגל פתיחתו, נערך טקס גזירת סרט חגיגי במעמד שר התיירות יריב לוין, מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, יזמי היריד אייל שמואלי וליאור גלפנד, נשיא התאחדות המלונות בישראל אמיר חייק, מנכ"ל ארקיע ניר דגן ואישים נוספים, שפתחו את דלתות היריד והתערוכה באופן רשמי.

שר התיירות לוין אמר: "התנופה בתיירות צפויה להימשך גם בשנת 2018. בעקבות החלטת הממשלה להכפיל את תקציב השיווק, התנופה בתיירות צפויה להימשך גם בשנת 2018 עם מיליוני תיירים שייהנו מחוויה בלתי נשכחת. בנוסף לעלייה של 25% בתיירות הנכנסת בשנת 2017, כתוצאה מיוזמות חדשות, נפתחו מעל 31 קווי טיסה חדשים לישראל, דבר המעיד על האמון בתעשיית התיירות הישראלית. משרד התיירות מארח השנה לראשונה ביריד כ-200 סוכני תיירות מ-45 מדינות מרחבי העולם".

אייל שמואלי, מו"ל חברת Israel Travel News ומיזמי IMTM: "אנו גאים לפתוח זו השנה ה-24 את יריד התיירות הבינלאומי שגדל ומתעצם מדי שנה, הן במספר המציגים שמגיעים מישראל ומהעולם והן בכמות המבקרים. תערוכת התיירות הבינלאומית שברה השנה שיא במספר המציגים מחו"ל ומישראל והפכה ללא ספק לזירת העסקים העיקרית של ענף התיירות העולמית".

IMTM הוא האירוע השנתי והוותיק של ענף התיירות בישראל ונערך על ידי חברת "ארטרא" בע"מ וחברת Israel Travel News, בשיתוף משרד התיירות ומתקיים בחסות התאחדות המלונות בישראל, לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, העמותה לתיירות ת"א-יפו, חברת אל-על, ערוץ הטיולים והתאחדות סוכני הנסיעות בישראל.

אמש התקיים במתחם התחנה בירושלים אירוע פתיחת היריד, בהובלת הרשות לפיתוח ירושלים ובשיתוף עיריית ירושלים. האירוע כלל מאות אורחים במעמד שר התיירות לוין והמנכ"ל הלוי, ראש העיר ירושלים ניר ברקת, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים אייל חיימובסקי ובכירי תעשיית התיירות מהארץ וכ-200 סוכני תיירות מ-45 מדינות מרחבי העולם, שמארח משרד התיירות במיוחד ליריד.

האפליקציה הזוכה: אפליקציית Tourbo

היום (ג') נערך במסגרת יריד IMTM  גמר ההאקאתון 2018 של משרד התיירות. האפליקציה הזוכה, אפליקציית Tourbo, תוכנתה לשפר באופן משמעותי את חוויית הביקור של תיירים עסקיים ומקצועיים (business travelers)  ברחבי העולם המגיעים ליעד תיירותי לזמן קצר ומעוניינים לקבל חוויה מידית בהתאם ללו"ז הפנוי להעדפות האישיות. הפלטפורמה מחוברת בזמן אמת לאלפי ספקי תיירות ומאפשרת לכל אחד להזמין בקלות שירותים שונים באופן מידי בזמן אמת בלחיצת כפתור, בצורה קלה ופשוטה. 

האפליקציות הוצגו בפני השופטים ד"ר נועם קוריאט – מנהל אגף מערכות מידע דיגיטל וניו מדיה, משרד התיירות; איתי בק – מנהל תכנית החממות, זירת הזנק, רשות החדשנות; אדיר רון – מנהל תחום החדשנות והקוד הפתוח, מיקרוסופט ישראל; עו"ד כפיר כחלון – צוות השקעות חברת OURCROWD; טל הרמלין, מנהל וראש סקטורים אסטרטגיים ב Startup Nation Central.

לזוכים הוענקו פרסים כספיים שנעו מ-10,000 שקלים למקום הראשון ועד ל-2.500 שקלים למקום השלישי.

ד"ר קוריאט אמר כי לגמר הגיעו אפליקציות מרתקות וחדשניות הנותנות מענה לפערים שקיימים בתחום מורי הדרך, תוך רתימת עוצמת הדיגיטל וחשיבה מחדש על מודלים עסקיים ויצירת נוכחות דיגיטלית למדינת ישראל, כיעד תיירותי. "אנו נמשיך לפעול כדי לעודד את תעשיית ה-travel-tech להמשיך ולייצר חדשנות דיגיטלית בתחום התיירות".

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי הוסיף: "אחת ההצלחות של משרד התיירות לאורך שנים הוא תחום מורי הדרך. בכל סקרי האיכות הם במקום הראשון. האתגר שלנו הוא לחבר את האיכות הזו לדור הבא שמחובר לדיגיטל. ואת זה ההאקתון עשה השנה. עכשיו עלינו לחשוב גם איך להתנתק וליהנות מהרגע בכל הטיולים ולא להיות מחוברים כל הזמן. דווקא השנה, עם תיקון חוק שירותי תיירות והפחתת רגולציה מיותרת, חשוב לנו לעשות את החיבור הזה".

ישראל מאמצת את הקוד האתי הבינלאומי

הקוד האתי הגלובלי הנו קובץ של עקרונות אתיים בתחום התיירות, אשר אומץ על ידי מליאת המדינות החברות ב-UNWTO (ארגון התיירות העולמי). באמצעות הקוד מבקשים נציגי המדינות להפחית תופעות של התנהלות שלילית ובלתי אחראית של גורמים בענף התיירות בעולם, מתוך מטרה לקדם תיירות מקיימת.  אירוע החתימה על הקוד האתי התקיים בנוכחות שר התיירות יריב לוין ויו"ר הוועדה העולמית לאתיקה של התיירות בארגון התיירות העולמי מר  Pascal Lamy ובהשתתפות וחתימה של כל הארגונים בתעשיית התיירות הישראלית. 

Exit mobile version