Site icon IAS

פרסום ראשון: מכרז להקמת שלושה מלונות באשקלון

משרד התיירות ורמ"י (רשות מקרקעי ישראל) הודיעו על פרסום מכרז לחכירת שלושה מגרשים בייעוד מלונאות ומסחר בשכונת עיר ימים ("הבלוט") באשקלון. מדובר בשלושה מלונות של 300 חדרים כל אחד, כלומר, 900 חדרים.

מדובר בחוזה חכירה ל-49 שנים עם אופציה להארכה לעוד 49 שנים והמכרז הינו למומלצי משרד התיירות בלבד.

משרד התיירות ורמ"י יקיימו סיור מציעים ביום שני ה-5 בפברואר בין השעות 9.30-11.30.

שר התיירות, יריב לוין, אמר: "פרסום המכרז ובנייתם העתידית של חדרי מלון נוספים, הם מהפכה גדולה בתיירות לאשקלון. זהו מהלך שמעלה את אשקלון בגדול על מפת התיירות והופך אותה למוקד אטרקטיבי לתיירות חוץ ולא רק לתיירות פנים. אין ספק שהחופים המדהימים של העיר והקרבה לאתרי תיירות מהחשובים בישראל, יהפכו את אשקלון לעיר מרכזית במפת התיירות בישראל".

מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון: "רשות מקרקעי ישראל רואה חשיבות רבה בחיזוק היכולת הכלכלית של הרשויות והערים בהן מתבצע שיווק קרקע לדיור בהיקפים רבים. בד בבד, מתקיים שיתוף פעולה אסטרטגי עם משרד התיירות לחיזוק תשתית התיירות והקמת בתי מלון נוספים ברחבי המדינה. מהלך זה מסייע גם לחיזוק הרשויות המקומיות. הקמת בתי מלון חדשים באשקלון תחזק את מעמדה התיירותי והכלכלי ותסייע לה בקליטת רבבות תושבים חדשים, לצד תוספת חדרי מלון לענף התיירות בכלל".

כיום פועלים באשקלון פחות מ-600 חדרים. המלון הידוע ביותר בעיר היה מלון הולידיי אין אשקלון, שהתפרסם במבנה הארכיטקטוני הייחודי שלו דמוי שתי כיפות פתוחות במרכזן, שעוצב בידי האדריכל הנודע יעקב רכטר. באוגוסט 2017 עבר המלון לניהול עצמאי של החברה שהקימה ומחזיקה את המבנה לאורך שנים, והוא נקרא מאז מלון הרלינגטון.

באשקלון פועל גם מלון לאונרדו אשקלון מרשת פתאל ובנוסף פעילים בתי הארחה אגמים אשקלון וגני שמשון ועוד שני מלונות בשם גולדן וטאואר. מלון גני דן מרשת מלונות דן אינו פעיל.

אשקלון הוכרזה כאתר תיירות לאומי

אשקלון הוכרזה כאתר תיירות לאומי, כאשר תכנית המתאר הארצי (תמ"א 12) מייעדת את אותה כמרכז של תיירות ונופש וכאזור עדיפות לאומית א' לפיתוח התיירות. העירייה והחברה הכלכלית לאשקלון, בסיוע החברה הממשלתית לתיירות (חמ"ת), משקיעות משאבים רבים בפיתוח התשתיות של חופי רחצה ברמה בינלאומית.

בתקופות של שיאים בתיירות, גם משמשת אשקלון כיעד לתיירים שלא נמצאו להם חדרי מלון במרכז.

לאשקלון 12 ק"מ של חופים, אתרי רחצה וחוף ריביירה רחב ידיים. בחופים ישנה הקפדה ברורה על פיקוח מחירי המוצרים והשירותים הנמכרים. במרינה 600 מקומות העגינה ליאכטות, והיא משמשת כנמל בינלאומי מוכרז לספנות ולתיירות.

בעיר טיילת לאורך מצוק החוף, אתרי תיירות ואטרקציות, אלמנטים תיירותיים של קיט, מסחר וספורט-ימי בחופי הים ומגוון פעילויות המוצע לכל המשפחה. עשרות מסעדות גורמה (ביניהן מסעדות כשרות), בתי קפה, בארים ומועדוני לילה מהווים מקור משיכה מרכזי לנופשים, כשבמקביל, בעיר העתיקה – המדרחוב והשוק הפתוח, מושכים תיירים ונופשים לרוב.

אשקלון משופעת באתרים ארכיאולוגיים נדירים, פארקים, נופים וגן לאומי, המשתרע על שטח של 2,000 דונם ובו ממצאים ארכיאולוגיים מעניינים ונדירים ביותר ושמורות טבע. כבישים ראשיים וצירי גישה מהירים לעיר, מגרשי חניה ופיתוח סביבתי רחב, מקלים על הגישה לעיר ואקלים נוח ונעים  שורר ברוב עונות השנה באשקלון וסביבתה.

 

Exit mobile version