Site icon IAS

פריז בהכי לוקאלי

פריז. תנועת ה"גו לוקאל", המקדשת את המפגש של התיירים עם התושבים, תוך ברכה לשלום בחדר המדרגות ביציאה מדירה מושכרת בבניין המגורים – הביאה ליצירת סוגים חדשים של מוצרים תיירותיים שעונים לצרכים הנוכחיים.

אספנו כמה אפשרויות כאלה לפריז ביריד התיירות Rendez-vous en France שנערך בה בשבוע שעבר.

Meeting the French

אתר המציע מבחר פעילויות עם תושבים כמו ארוחת גורמה בבית של פריזאים. אמנם את הארוחה מכין קייטרינג, אבל המפגש הוא עם בני משפחה בביתם. עוד מוצעים סיור בעקבות הסרטים שנעשו בפריז וביקור באתרי הצילומים שלהם; סיור עוגות ושוקולד בסן ג'רמן דה פרה; תורת הפיתוי של הצרפתים: אהבה ורומנטיקה במונמרטר ועוד.

www.meetingthefrench.com

דומיניק גולדסטין מפגוש את המקומיים. צילום עירית רוזנבלום

Meet the Locals

דומיניק גולדסטין (Dominique Goldsztejn) עסקה כל חייה בתיירות, כאשר בין השאר הייתה מנהלת שיווק למלונות יוקרה בסינגפור וכתבה ספרי תיירות על פריז, רומא ועוד ל"לונלי פלנט". לדבריה, מכיוון שיש בה תשוקה להיסטוריה, החליטה להקים יחד עם אחותה את החברה שמציעה דרך חדשה לגשת להסטוריה ולתרבות של צרפת, "כמו במוזיאון חי".

Meet the Locals – פגוש את המקומיים, היא יוזמה המספקת פעילויות והתנסות "בדרך החיים הצרפתית האמיתית", כפי שהיא מוגדרת על ידי החברה. "המדריכים הם היסטוריונים ואתה לא רק מקשיב אלא גם חווה את התקופה", מסבירה גולדסטין, "אתה משחק דמות ולומד על תפקידך, לדוגמה, במהפכה הצרפתית ומנסה לנחש מה קרה בסוף. האם הדמות נשארה בחיים או לא?" ומוסיפה שלחברה (שסיסמתה "אל תהיה תייר, היה מקומי") יותר מ-90 פעילויות המערבות את האנשים, חופשה שמאפשרת לקלוט תרבות בדרך פחות קלאסית.

www.meet-thelocals.com

!Oh My God: She’s Parisian

ג'ולי קולאס חיתה בלונדון, ניו יורק ושיקגו אך תמיד נותרה פריזאית אמיתית – שיקית, רזה ועם כוס יין בידה. היא למדה משפטים ועבדה כעורכת דין במחלקות משפטיות של חברות גדולות. במשרד תמיד אמרו לה שהיא מצחיקה ומתבזבזת בתוככי ספרי המשפט. הכל השתנה ב-13 בנובמבר 2015, ביום שבו סעדה צהרים עם אחותה ותינוקה במסעדה החביבה עליה. הן שוחחו עם בעל המסעדה ושתו אתו כוס שמפניה. אותו בעל מסעדה נרצח שעות אחדות לאחר מכן בפיגוע בתיאטרון בטקלאן. "ואז הבנתי שהחיים קצרים", היא מספרת, "אמרתי לעצמי עשי מה שאת רוצה ומהר", והסתערה על חלומה להיות סטנדפיסטית, כשהיא עושה שימוש באלפי האנקדוטות שאספה בבתי הקפה ובארוחות הפריזאיות במרוצת השנים, כדי לספר את כל הסודות של האישה הפריזאית הנערצת בעולם. המופע מתקיים באנגלית ואחרי הופעה מוצלחת בינואר 2017 היא הקימה חברת הפקות ומאז מעבירה ערב של סטנד-אפ. בטקסטים היא משלבת את חייה ברובע ה-16 הבורגני, שהחלק הצפוני שלו מאוכלס ביהודים ומגניבה בדיחות כמו "סליחה שאיחרתי, הייתי בבר מצווה", ובתוך כמה חודשים צפו במופע שלה כבר יותר מ-3,000 איש מ-34 מדינות.

היא מופיעה בשישי ושבת בתיאטרון BO Saint-Martin.

www.juliecollas.com

ג'ולי קולאס, סטנדאפיסטית פריזאית. צילום יחצ

לאכול בביתו של הפקח

לאירוח יוצא דופן זוכים במה שהיה ביתו של הפקח על התעלות וקבוצה של צעירים ריהטה אותו ברהיטי וינטג', תוך שהיא שומרת על הפונקציות המקוריות של הבית הישן – הסלון, המטבח, חדר האמבטיה ומאפשרת לשתות קפה ולנשנש משהו בכל אחד מהחדרים. מעבר להיותו בית קפה המגיש ארוחות קלות כמו סנדוויצ'ים קרוק מסייה וקישים, זהו מקום להתנחל בו עם מחשב נייד, לשוחח עם חברים ולהביט החוצה אל התעלה שעל הגדה שלה הוא עומד. במקום גם חצר רחבת ידיים.

http://www.pavillondescanaux.com/en

כאשר יוצאים מן המסעדה, אפשר לשכור סירת מנוע קטנה ולשוט בתעלה, שהיא חלק מרשת התעלות שאותן ציווה נפוליאון לפרוש ברחבי פריז. שטים בהן במהירות נמוכה ונהנים מן הנוף, כאשר אפשר לעצור במקומות עגינה מוסדרים ולהתפנות לפיקניק.

www.marindeaudouce.fr

המסעדה בפאוויליון דה קאנו בפריז. צילום יחצ

Appart’city – דירה עם שירותי מלון

לצד לא מעט מלונות קונבנציונליים, יש בבירה הצרפתית לפי הערכות כ-50,000 יחידות דיור של Airbnb אך גם יחידות נוספות של חברות אחרות, ביניהן הסוויטות של Sweet Inn שפועלות עם שותף ישראלי ומציעות דירות עם שירות של מלון.

קונספט דומה מציעה חברת :Appart’city דירות-מלון ברמה של 2-4 כוכבים באזורים שונים בפריז ללינה של לילה אחד, שבוע או מספר חודשים. הדירות נמצאות בקרבת אמצעי התחבורה, הקניות וגם מרכזי עסקים (לנוחות אנשי עסקים), נעות בגודלן מדירת סטודיו לדירת שלושה חדרים ובכולן מטבח מאובזר היטב, מה שחוסך אכילה במסעדות ונותן תחושה ביתית, פינת עבודה ואינטרנט חופשי. המקום מאפשר שירותי מלון כמו עמדת קבלה, ארוחת בוקר, כביסה ועוד.

המחיר גמיש בהתאם למספר הלילות – כשהוא יורד ככל שמספר הלילות גדל – וכמובן תלוי בסוג השירות המבוקש.

www.appartcity.com

Exit mobile version