Site icon IAS

פרויקט פינוי שדה התעופה בעיר אילת יוצא לדרך

הדמיה של שימוש חדש בשטח שדה התעופה המתפנה באילת. הדמיה קרדיט דרמן ורבקל אדריכלות

 לאחר שנמל התעופה הבינלאומי רמון-אילת החל את פעילותו, התפנתה עיריית אילת לעבוד באופן רשמי על פרויקט פינוי נמל התעופה בעיר. העיריה מייעדת אותו לשימושי ביניים בעשר השנים השנים הקרובות למען התושבים, התיירים והמבקרים בשערה הדרומי של מדינת ישראל.

נמל התעופה רמון נחנך ב-4 בפברואר בטיסת פנים של ישראייר ועד יום שני הבא, ה-18 בפברואר, יעברו אליו כל טיסות הפנים מאילת. הטיסות הבינלאומיות מעובדה יעברו לרמון סופית עד פעולתו המלאה של רמון באפריל.

עיריית אילת, באמצעות החברה הכלכלית בעיר, יצאה בימים אלה בקול קורא (RFI) הפונה ליזמים ומפעילי אטרקציות תיירותיות, להציע הצעות להקים ולהפעיל אטרקציות בשטח המתפנה.

הפרויקט מציב בפני אילת הזדמנות יוצאת דופן להנגיש ולפתח את מרכז העיר ולחבר בין חלקיה השונים. בשנה הקרובה ייבנה ויושק בשטח שדה התעופה מתחם בילוי תוסס שיחבר את העיר ויעניק לתושבים ולמבקרים בה, חוויה תרבותית ואטרקטיבית.

בהתאם להנחיית ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, קדם לכך תהליך שיתוף ציבורי שבו דיברו התושבים על רצונם לראות בשטח שדה התעופה לשעבר סוג של סנטרל פארק, על חיבור העיר אל הים, הכנסת מוטיבים של תרבות ואמנות, על מרחב פתוח של אפשרויות. בהשראתם החליטה, כאמור, העירייה לפעול. עוד בהתאם להנחיית ראש העירייה, לא ייהרס מבנה הטרמינל ששירת נאמנה את תושבי העיר עשרות בשנים והוא ישמש מרכז תרבות. "מדובר במבנה היסטורי, שחשוב לשמר לדורות הבאים, כנכס עירוני מרכזי" אמר ראש העירייה.

שדה התעופה לשעבר של אילת. פעמי ההסטוריה. צילום עירית רוזנבלום

מרכז השדה מיועד למלונות, מגורים ושטחי ציבור

שטח השדה, המשתרע על פני כ-800  דונם, מחולק לשלושה חלקים. מרכז השדה מיועד למלונות, מגורים ושטחי ציבור וישווק על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), בחלקו הצפוני של השדה נבחנים שימושי תעסוקה עם שילובים נוספים. השימושים הזמניים במתחם יתחברו לתכנון העתידי שמבצעת רמ"י.

כחלק מהמהלך ההיסטורי, עד להשלמת התכנון והשיווקיים, חלקו הדרומי של שדה התעופה המתפנה, המשתרע על פני 145 דונם, יהפוך למתחם פנאי מרכזי וייחודי, המחובר לקהילות השונות בעיר, יהווה בית לתרבות ואמנות ויציע מתחמי פופ-אפ, בילוי ואטרקציות, מלונאות ברת השגה ועוד, במטרה לחזק את אילת כמעצמת התיירות של ישראל.

בהמשך יפורסמו קולות קוראים ומכרזים ליתר המתחמים שיפעלו במקום. בינתיים, הדבר הראשון שיקרה בשטח הוא פריצת כבישים של רחובות מרכזיים בעיר, שלמעשה יעברו דרך שדה התעופה – רחובות חטיבת הנגב והבורסקאי (הכביש המתחבר לאמת"ל) ומסלול רגלי משדרות התמרים לצד התיירותי. אלה למעשה החיבורים הראשונים שיתרחשו בין העיר לתיירות וכל השאר עוד מעט יהיה היסטוריה.

Exit mobile version