Site icon IAS

פעילות ספורט במחנה הפליטים גאדו, קמרון

פרוייקט ספורט מאתגר וראשון מסוגו התקיים במחנה הפליטים שבכפר גאדו ב-8-20 לדצמבר 2014, באזור המזרחי של קמרון בסמוך לגבול עם הרפובליקה של מרכז אפריקה. זהו השלב השני של הפרויקט ההומניטרי המוצלח ששגרירות ישראל בקמרון קיימה במחנה הפליטים.

 

פעילות הספורט נעשתה כאמור בשיתוף השגרירות בתיאום עם שגרירת ה-UNDP  לקמרון ובשיתוף פעולה עם ארגון UNHC  והארגון האמריקאי IEDA  המסייע בפעילות במחנות הפליטים. 

בנוסף, משרד הספורט בקמרון נרתם לסייע במימון חלקי, ברכישת חולצות וכדורים והבאת מאמני הספורט.

 

פרוייקט הספורט נמשך כ-9 ימים והתקיים בראשותם של שני מאמני כדורגל ישראליים מעמותת הספורט "מפעלות חינוך וחברה" תום מרסלנד וניר קומבר יחד עם שני מורי ספורט מקומיים אשר סייעו באימון הילדים וכן קבוצה של 30 מאמנים בוגרים יותר מהמחנה, מהכפר ומהארגונים העובדים במחנה ואשר הוכשר והודרכו.

במסגרת זו הפעילו המאמנים באופן מאורגן יותר מ-3,000 ילדים מהם כ-2,500 בגילאי 5-10  ועוד כ-1,000 ילדים קטנים יותר שבאו לצפות בפעילות והופעלו בצורה מאולתרת.

ביום האחרון התקיים יום ספורט שכלל פעילויות שונות הקשורות לכדורגל בהשתתפות נציגים מארגוני סיוע נוספים הפועלים במחנה בהפעלת התחנות השונות, ביניהם "הפדרציה הבינלאומית של הצלב האום והסהר האדום ומד"א", ארגון PLAN וכן שני חיילים מכוח BIR  שאבטחו. 

 

זו הייתה הפעם הראשונה שנעשתה פעילות ספורט כה גדולה ומשמעותית להנאה ולבריאות הילדים, מאז הגיעו הפליטים למחנה.

 

המאמנים התמודדו בהצלחה רבה עם הפרויקט שהתקיים בתנאים לא קלים הקיימים באיזור זה של קמרון. הילדים שיחקו, שרו, רקדו, צחקו והיו מאושרים תחת ניהולם המקצועי והמסור.

בסיום הפעילות התקיימה פגישת נימוסין לשני המאמנים עם שר הספורט של קמרון אשר הביע התלהבות מהצלחת הפרויקט והביע תקווה להגעת המאמצים לסבב פעילות נוסף.

 

Exit mobile version