Site icon IAS

פסטיבל "נוודי המדבר": שהמדבר והמסורת הבדואית נפגשים

אירוח בדואי בפסטיבל "נוודי המדבר". צילום יוני גריצנר

כפר הנוקדים הנמצא ליד ערד, מקיים שלל פסטיבלים שונים ומגוונים לאורך כל השנה. השנה, במהלך חול המועד סוכות, מציע הכפר פסטיבל מיוחד ויוצא דופן:

פסטיבל "נוודי המדבר" – פסטיבל המשלב בין קסמו של המדבר לבין המסורת הבדואית. הפסטיבל מיועד לכל המשפחה ולכל הגילאים, ויתקיימו בו שלל הופעות, תצוגת התרבות בדואית על כל רבדיה (כגון חתונה בדואית), קולינריה משובחת, מגוון סדנאות (כדוגמת סדנת הכנת מקלובה, הכנת עלי גפן ממולאים או סדנת רקמה בדואית), מרוץ גמלים בדואי, סיורים מודרכים, מתחם מים ועוד.

בנוסף לזמן איכות עם המשפחה, יוכלו המבקרים בפסטיבל ליהנות מסיורים מודרכים והכרות עם עולם המדבר, שלל פינוקים וניחוחות מהמסורת הבדואית כגון קפה ותה בדואי, סדנאות אוכל בהן לומדים להכין מטעמים בדואים מסורתיים, סדנאות ריקוד בהן לומדים צעדים מסורתיים ומוזיקה טובה שתלווה את כל האירועים.

בבמה המרכזית של הפסטיבל, יתקיימו מופעי תיאטרון בדואי מרהיבים ומספרי סיפורים, אשר יספרו לקהל המבקרים את סיפוריהם המרגשים של אנשי המדבר, כאשר גולת הכותרת של הפסטיבל הינו קיומו של מרוץ גמלים אמיתי שיתקיים מידי יום, כשהאדרנלין מהמרוץ והמראה המרשים של הגמלים המשתתפים מעניקים חוויה בלתי נשכחת.

הפסטיבל מתקיים בשיתוף "קסם המדבר", מיזם התיירות הבדואית מבית משרד החקלאות ואשכול נגב מערבי, המצמיח ומעודד את התיירות הבדואית בנגב. המיזם מציע חוויה קסומה ועשירה שנפרסת על פני המרחבים הקסומים של היישובים הבדואיים, תיירות רב-גונית המשלבת ריחות, טעמים וצבעים המייצגים את עושר התרבות והאזור.

לפרטים נוספים

Exit mobile version