Site icon IAS

פסטיבל דרום אדום חוגג בר מצווה

"הָעֶרֶב בָּא. שְׁקִיעָה בָּהָר יוֹקֶדֶת. אֲנִי חוֹלֶמֶת וְרוֹאוֹת עֵינַי: הַגַּיְאָה נַעֲרָה קְטַנָּה יוֹרֶדֶת וּבְאֵשׁ כַּלָּנִיּוֹת לוֹהֵט הַגַּיְא.. כַּלָּנִיּוֹת, כַּלָּנִיּוֹת, כַּלָּנִיּוֹת אֲדַמְדַמּוֹת אַדְמוֹנִיּוֹת. כַּלָּנִיּוֹת, כַּלָּנִיּוֹת, כַּלָּנִיּוֹת מְטֻלָּלוֹת חִנָּנִיּוֹת". לא בכדי הקדיש נתן אלתרמן שורות שיר יפהפיות אלה לפרח הכל כך ישראלי – הכלנית, ואף פסטיבל שלם נוצר סביבה – "דרום אדום". הפסטיבל האהוב הפך למסורת, וכמי שמלווה אותו מרגע לידתו, לא אחמיץ גם את חגיגות בר המצווה שלו, וכבר הספקתי לטעום דוגמיות מהשפע האדום והמגוון המוצע בו, שעליהן אמליץ בהמשך.

דרום אדום ישראלי

הפסטיבל יתקיים השנה בסימן "דרום אדום ישראלי", לרגל ציון 70 למדינה עם עמדות צילום נוסטלגיות בטבע, ארוחות בוקר ישראליות, סיורים מודרכים בניחוח היסטורי ועוד שלל אירועים לכל המשפחה ופעילויות ברוח החגיגה למדינה. בין הפעילויות המתוכננות במהלך הפסטיבל השנה: "שחקנים בין הפרחים" – לאורך סופי השבוע יחכו למבקרים במוקדי הפריחה דמויות משמחות להפעלה בפינות חמד בטבע – ללא תשלום, סיורי פריחה בהדרכת קק"ל – ללא תשלום, "צבע בטבע" – סדנאות הפעלה ויצירה בטבע, ובנוסף, סיורים חקלאיים האופייניים וייחודיים לאזור, סיורים היסטוריים וסיורים מודרכים ברכב וברגל בכל המרחב אל מוקדי הפריחות. מומלץ מאוד להגיע לפסטיבל כבר בימי חמישי, וליהנות מ-דרום אדום Live – מופעים עם מיטב האמנים, ביניהם יהודה פוליקר, מוש בן ארי, שלום חנוך, חנן בן ארי, טונה, קובי אפללו, שלומי שבן וחווה אלברשטיין במופע המשותף ועוד.

פעילויות ביערות קק"ל והיכרות עם המורשת הבדואית

גם השנה תתקיים ב-24.2 צעדת הכלניות המסורתית של קק"ל, לזכרה של ענקית הזמר שושנה דמארי. בכל יום שישי יפעלו באזור מגוון שווקים וירידים חקלאים. השנה מארח הפסטיבל את היזמים הבדואים ומידי שבת יתקיימו לסירוגין "שוקראן"- שוק בדואי אותנטי בצומת בית קמה ומוזיאון בדואי פתוח לצד מבחר פעילויות בחיבור המורשת הבדואית לאדמה ולטבע, אשר יתקיימו ביער דבירה. במסגרת חגיגות 70 שנה למדינה, קק"ל מצטרפת לחגיגה האדומה עם שפע של פעילויות ביערות קק"ל, באתרי הטבע והפריחה ובחניונים. דמויות מעברה של המדינה וסיפורים בין הפרחים בשילוב משחק והפעלה בטבע עם המון הומור לכל המשפחה. כדאי גם להגיע ליער ניר משה, המצטרף לראשונה לפסטיבל, שם יחכה לנו יאצק החלוץ הציוני, חמוש באקורדיון, משחק משחקי חרוזים, תחרויות ספורטיביות, מצחיק את הילדים ולא מפסיק לשיר, לצלילי פעמוני הרוח הקסומים.

אורי תותים – קטיף עצמי של תות תלוי, מושב ישע

משק פטקין מזמין לחוויה חקלאית לכל המשפחה, של קטיף עצמי של תות שדה תלוי, בחממה מקורה. התות במשק גדל בשיטת ביו-תות-תלוי והוא נקי, בריא, איכותי ומאריך ימים. התות גדל במצע המנותק מהקרקע, למניעת מזיקים ומחלות ועל מנת להקל במלאכת הקטיף. משתמשים כאן  בהדברה ביולוגית, הפרי מבוקר ונבדק בתנאי פיקוח מחמירים. משך הקטיף הוא בהתאם לרצון האורחים (כחצי שעה עד שעה וחצי). מחיר כניסה לחממה 10 שקל וסלסלת תות שקוטפים: 20 שקל.

מבשלת הבירה isis במושב דקל

מבשלת בירה בוטיק במושב דקל בקצה הנגב המערבי ליד גבול מצרים, פועלת כבר 13 שנים. ISIS הוא שמה של אלת השפע הפריון והדגן המצרית והמבשלה הקטנה מבשלת 5 סוגי בירה קבועים ובירות עונתיות. בחצר המבשלה פינות ישיבה עם מזון קל וכיבוד ליד הבירה, ומתקיימים בה סיורים מוסברים על תהליך בישול הבירה וכמובן טעימות. לתפוס ראש טוב בפסטיבל וגם בימים כתיקונם.

"סודות הדבש" – מכוורת מרדכי גולן, במושב גילת

במכוורת מרדכי גולן מתקיימת פעילות חווייתית לכל המשפחה בתחנות שונות: כוורת זכוכית להדגמה מלווה בהסבר של דבוראי, הכנת נרות מדונג כוורות, עמדת צילום למתחפשים לדבוראים, עמדת הכנה של שתיל צופני, כשכל ילד יכין בעצמו עציץ עם צמח צופני. במקום יהיו דוכני אוכל ודוכני מכירה של תוצרת מקומית: דבש, שמן זית, בירה מדבש ועוד. נחמד לבילוי משותף של הורים וילדים.

"שוקשוקון" – יזמות ותוצרת עצמית בקיבוץ דורות

מתחם חדר האוכל של האירוח הכפרי בקיבוץ דורות מציע בפסטיבל הפנינג לכל המשפחה, עם מוצרי יד שניה, דוכני מזון, פינת נגרות, יצירה ואיפור לילדים, עמדת צילום אישית בסגנון הקיבוץ של פעם והפתעות נוספות. כמו כן ניתן להתארח לארוחת בוקר עשירה או לרכוש "טעימבפה" – מארז ארוחת בוקר לדרך או מארזי נשנוש של 3 צנצנות טפנדים עם מגוון ממרחים, כמו ארטישוק, עגבניות מיובשות, פסטו, זיתים ירוקים, זיתים שחורים, פלפלים קלויים, ולעשות פיקניק בחיק הטבע.   

"הגדת חבל ימית" – מרכז מבקרים במושב דקל

במרכז המבקרים המרגש שבמושב דקל, מוגש סיפור חבל ימית בנימה אישית, תוך חשיפת ההתיישבות בחבל ימית מראשיתה, הפרחת השממה, הפינוי למען השלום ועד הבניה מחדש בחבל שלום בהפרחת הנגב בכוח החיים. הצצה אל מאחורי הקלעים לסיפור מעורר השראה בחברה הישראלית, סיפור ציוני על כאב, געגוע ותקומה. הדרכה מקצועית, מוצגים אותנטיים, חידות וסרט קצר, ההופך את הסיפור למוחשי. שעה של חוויה עמוקה ומאד מומלצת!

פסטיבל אורבני, מוזיקלי וקולינרי בשדרות

שדרות משיקה לראשונה את "פסטיבל אורבני", למבקרים שרוצים לטעום מהנוף התרבותי והקולינארי הייחודי שיש לעיר להציע. הפסטיבל יתקיים ברחבת "פאב שדרות" הצמוד לרחבת העירייה. בפסטיבל יתקיימו הופעות מחווה מוזיקליות לאמני מפתח בתרבות הישראלית, יום מאכלים תוצרת בית של תושבי שדרות, סדנאות לילדים ודוכני אמנים מקומיים, כשבכל המופעים ישולבו אוטוביוגרפיה של האומנים בשזירה עם יצירותיהם. הכניסה חופשית! כן יתקיים שוק מאכלים אסלי אותנטי תוצרת שדרות, כולל הקציצות של ברוריה, הדג של יפה והפיצוחים של דני. חשוב להגיע לעיר הדרומית שהצטרפה לפסטיבל דרום אדום, ולפרגן לתושבי העיר, למוזיקה, לסיורים, לפעילויות ולמטעמים הנפלאים של המסעדות ושל הבשלניות ששמן יצא לתפארה.  

ומה מתאים יותר מלסיים עם שורות השיר של אלתרמן: "כֵּן, הַדּוֹרוֹת בָּאִים חוֹלְפִים בְּלִי גֶמֶר, אַךְ לְכָל דּוֹר יֵשׁ כַּלָּנִית וָזֶמֶר. אַשְׁרֵי הָאִישׁ, אִם בֵּין סוּפוֹת וָרַעַם, פָּרְחָה הַכַּלָּנִית לוֹ, לוּ רַק פַּעַם. כַּלָּנִיּוֹת, כַּלָּנִיּוֹת, כַּלָּנִיּוֹת אֲדַמְדַמּוֹת אַדְמוֹנִיּוֹת".

לפרטים נוספים אודות הפסטיבל, מידע על אתרי לינה, מסעדות ואטרקציות:

 http://www.habsor.co.il/

פרטים ועדכונים שוטפים בפייסבוק – פסטיבל "דרום אדום"

 

 * שוש להב – עורכת ראשית של כתב-העת "עולם הצילום" ושל פורטל   GoodTimes  

Exit mobile version