Site icon IAS

פורסמו שמות ההרוגות באסון בצ'ילה

נהר סראנו בפארק טורס דל פיינה שבו אירע האסון. צילום Depositphotos

גלילה ביטון, בת 61, מגשר ודינה פורת בת 71 מרשפון, הן שתי קורבנות האסון בנהר בדרום צ'ילה. יוסי ביטון ואחיו מוטי – בעלה של דינה נפצעו. באסון איבד הסקיפר של הסירה שליטה ופגע בסלע. כתוצאה מכך נהרגו שתי הנשים, ארבעה נפצעו קשה ועשרה נפצעו קל, בהתהפכות הסירה. ההרוגות והפצועים פונו במסוק לבתי חולים. גיא רווה, מנכ"ל מסעות אמר כי מדובר בקבוצה שיצאה לטיול מאורגן לפני כשבוע. "אנחנו מתמקדים כרגע בטיפול בלקוחות שלנו".

ממשרד החוץ נמסר, כי שגריר ישראל בצ׳ילה אלדד חייט והמחלקה לישראלים בחו"ל של משרד החוץ מלווים את האירוע, ונמצאים בקשר עם הפצועים ועם הרשויות הרלוונטיות בצ'ילה. צוות המחלקה נמצא בקשר רציף עם מארגני הטיול בארץ ועם הקונסול שיצא לשטח האסון, והם ימשיכו לטפל במקרה ככל שיידרש. גם נציג חב"ד עם חובש יצאו לאיזור.

נהר סראנו בפארק טורס דל פיינה

האסון אירע בנהר נהר סראנו בפארק הלאומי המפורסם והפופולרי טורס דל פיינה, שהוא פארק לאומי בפטגוניה הצ'יליאנית, 112 ק"מ צפונית לפוארטו נטאלס ו-312 ק"מ צפונית לפונטה ארנס. הפארק משתרע על פני כ-2,400 קמ"ר, באזור הכולל צוקי גרניט, קרחונים ואגמים קרחוניים. מקור שמו של הפארק בשלושה צוקי גרניט הנראים כמגדלים, המהווים את סממניו הבולטים ביותר. העיירה הסמוכה, פוארטו נטאלס, היא מוקד משיכה למאות אלפי תיירים מדי שנה, והשיט באזור מוסדר ומפוקח. מדובר בשייט פופלארי בתקופה הזאת של השנה, ולפי דיווחים ראשונים הנהר לא היה סוער, בעת שהאסון התרחש.

את הטיול ארגנה חברת מסעות, שהיא חברה-בת של אמסלם טורס, העוסקת בעיקר בארגון והפעלת טיולים גיאוגרפיים ולא טיולי אקסטרים, תוך התמקדות בטיולי טבע וגיאוגרפיה לגיל השלישי.

ממסעות נמסר בתגובה: "בחצות התקבל דיווח על תאונת שייט מצערת שקרתה בצ'ילה לאחת הקבוצות שהוצאנו לטיול מאורגן לדרום אמריקה ועל כך שיש מספר נפגעים במקום. מיד עם היוודע המקרה, עדכנו את חדר המצב של משרד החוץ, אנו בקשר רציף עם מדריך הטיול הישראלי שמנהל את האירוע במקום בסיוע של רופא ישראלי. אנו נמצאים בקשר עם סוכנות הנסיעות  המקומית שמפעילה את הסיור והשייט ודאגנו שכל הנוסעים המעורבים בתאונה פונו לקבלת טיפול רפואי במספר בתי חולים.

"במקביל, צוות בכיר ממסעות בדרכו לצ'ילה כדי לחבור לקבוצה, ללוות ולסייע לפצועים ובני משפחותיהם ולהבטיח שהפצועים מקבלים טיפול רפואי מקצועי ומסור. כל משאבינו מופנים בכדי לנהל את המקרה המצער הזה בצורה הטובה ביותר והמקצועית ביותר. באשר לאירוע המצער, נבקש בראש ובראשונה להשתתף בצער משפחות ההרוגים ולאחל החלמה מהירה לפצועים. אנו לומדים את נסיבות התאונה המפתיעה, שכן מדובר בשייט נפוץ המבוצע מידי יום על ידי החברה המובילה בתחום באזור, בעלת ותק של עשרות שנים".

Exit mobile version