Site icon IAS

פורטו ריקו: מגפת שפעת קשה הפוגעת בעיקר בילדים ובני נוער

פורטו ריקו: מגפת שפעת קשה פקדה את האי. צילום freepik

אתר האינטרנט The observatorial מדווח על פי נתוני משרד הבריאות של פורטו ריקו על מגפת שפעת קשה שפקדה את פורטו ריקו עם כ- 900 מאושפזים, 45 מקרי מוות וכ-26,000 חולים מאז שהחלה עונת השפעת ביולי. לפי גורמים רשמיים זו מגפת השפעת הראשונה שתועדה בשטח ארה"ב מאז שנת 2016.

על פי נתוני משרד הבריאות של פורטו ריקו, רוב המקרים חלו אצל ילדים ובני נוער, למעלה מ-13,000 בקרב ילדים עד גיל 19. למעלה מ-9,000 בקרב מבוגרים בני 59-20, וכ-2,000 מקרים בקרב מבוגרים יותר.

לפי ד"ר מליסה מרזן, אפידמיולוגית במחלקת הבריאות המקומית, נכון ל-4 בנובמבר, היו כ- 45 מקרי מוות בעונת השפעת הנוכחית, ועוד 9 מקרי מוות נוספים נמצאים בבדיקה. בעונת השפעת הנוכחית תועדו כמעט פי 6 מקרים לעומת בתקופה המקבילה אשתקד.

לדברי ד"ר מליסה מרזן, ישנם קריטריונים שבעזרתם ניתן לקבוע כי מדובר במגפה. אחד מהם מערכת הניטור של המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן של הנגיף שאמורה להגיע לרמה גבוהה, כפי שמתועדת כעת בפורטו ריקו.

משרד הבריאות של פורטו ריקו הודיע כי הוא יתחיל במבצע חיסונים רחב, ולאור זאת אמר שר הבריאות ד"ר קרלוס מלאדו כי "זה לא הזמן להיכנס לפניקה אלא להתכונן לעזור ולמנוע את בהתפשטות הנגיף".

למרות המלחמה בישראל עד כה לא נרשם מספר חריג של חולי שפעת. עם זאת, גורמים רפואיים מבקשים שלא להקל ראש בנושא, לפנות אל קופות החולים ולהתחסן. המלצה זו תקפה בייחוד עבור האוכלוסיות שנמצאות בקבוצות סיכון.

״גם בישראל אנחנו צריכים להתחיל להיערך לקראת עונת השפעת", כך אומר פרופ' אבישי אליס יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית: "מעבר לעובדה שהתחסנות לשפעת יכולה להקל דרמטית על העומס בבתי החולים ועל הצוותים הרפואיים העסוקים בטיפול בפצועים, עלינו לשמור על הבריאות שלנו ועל זו של היקרים לנו גם בימים מורכבים אלו, שכן השפעת לא פוסחת עלינו גם בימים בהם מתקיימת מלחמה. אני קורא לכל הציבור לגשת אל קופות החולים ולהתחסן".

Exit mobile version