Site icon IAS

פוטסדאם: קסם פסטורלי, שתי פסיעות מברלין

עם כל הכבוד לברלין, הגיע הזמן לגלות את העיר שחבויה מתחת לאפה של בירת גרמניה. פוטסדאם (Potsdam) מצליחה בשנים האחרונות למגנט יותר ויותר תיירים ומבקרים שמגיעים להתענג על יופייה, הנובע מהשילוב של אורבניות שוקקת לצד אווירה נינוחה באופן מפתיע.

גולדי מולר, מנהלת לשכת התיירות הגרמנית בישראל, מציינת כי "למרות שמדובר בעיר גדולה יחסית, רוב אתרי התיירות שלה מרוכזים יחדיו, באופן שהופך את הביקור בה לידידותי ונגיש במיוחד". ניכר גם כי למרות גודלה, פוטסדאם מתהדרת באווירה שלווה, כמעט כפרית, מה שמאפשר לכם התאווררות של ממש מברלין התוססת.

אגמים, ארמונות, גנים ושוק היסטורי

פוטסדאם, בירתה של מדינת המחוז ברדנבורג, המצויה כ-26 ק"מ מדרום-מערב לברלין (כחצי שעת נסיעה ברכבת), משופעת ביצירות מופת אדריכליות בדמות 17 ארמונות המוקפים בגנים מטופחים לעילא. העיר, השוכנת לגדותיו הציוריים של נהר האפל (Havel), אף מעוטרת במספר אגמים המחוברים אלו לאלו ויוצרים נופי מים פוטוגניים.

ביקור בפוטסדאם לא יהיה שלם ללא ביקור בארמונותיה, בכנסיותיה, בטירותיה ובשוק הישן שלה (Alter Markt), שנולד לפני כ-300 שנים. עוד כדאי לדעת כי ארמון סנסוסי (Sanssouci) המפורסם ממוקם בגנים הנושאים שם זהה, שבהם פסלים, מזרקות ופינות חמד לרוב.  עוד בעיר: שער ברדנבורג המפורסם, מוזאוני אמנות, מצפה כוכבים על שם אלברט איינשטיין, פארק אולפני קולנוע ועוד.

למידע תיירותי מקיף על פוטסדאם 

חוויה מוזיקלית: לא רק לחובבי אופרה

במשך שישה לילות בחודשים נובמבר ודצמבר, ייערכו בעיר אירועי עונת החורף של האופרה (Potsdam Winter Opera), הכוללים הפקות מושקעות ויצירתיות להפליא של האורטוריה "אליהו" (Elijah) של מנדלסון. כל זאת, במיקום מנצח: כנסיית השלום (Friedenskirche) שבפאתי פארק סנסוסי.

לפרטים ורכישת כרטיסים

 

Exit mobile version