2020 לא פותחת רק שנה חדשה אלא גם עשור חדש. מחקר עדכני שערכה ענקית התיירות בוקינג.קום בקרב יותר מ-22,000 מטיילים ב-29 שווקים שונים, תוך איסוף נתונים של יותר מ-180 מיליון חוות דעת מאומתות, זיהה מגמות מרכזיות שיתפסו תאוצה בשנה הקרובה ובעשור הקרוב.
מגלים את "הערים המשניות"
תיירות "ערים משניות" מתמקדת ביעדים פחות ידועים, בניסיון להפחית את תיירות-היתר ולהגן על הסביבה. יותר מחצי (54%) מהמטיילים ברחבי העולם רוצים לתרום למאמץ הפחתת תיירות-היתר, ו-51% טוענים שיחליפו את היעד המקורי שלהם ביעד פחות ידוע אך דומה, אם יידעו שתהיה לכך פחות השפעה על הסביבה. נוסף על כך, 60% מהמטיילים ברחבי העולם היו רוצים לקבל שירות (אפליקציה/אתר) שימליץ על יעדים שבהם עלייה בתיירות תשפיע על הקהילה המקומית לטובה. חברות רבות יענו על הצורך הגובר הזה וישיקו שירותים שיאפשרו לתיירים לגלות ערים ושכונות משניות בקלות. המטיילים יוכלו לקבל המלצות למקומות פחות ידועים שעונים על ההעדפות האישיות שלהם. כמו כן, שיתופי פעולה ירוקים יעודדו תיירים לטייל במקומות פחות פופולריים.
לוקחים את הזמן
במקום הפחד המתמיד להחמיץ דברים (FOMO – Fear of Missing Out) והניסיון למהר כדי להספיק כמה שיותר – ב-2020 תתמקד התיירות ב"לקחת את הדברים לאט". בשנה הקרובה, כמעט חצי (48%) מהמטיילים מתכננים להשתמש בתחבורה איטית יותר אל היעד, כדי להפחית את ההשפעה על הסביבה, ושישה מכל עשרה (61%) רוצים להגיע במסלול ארוך יותר כדי לחוות יותר במהלך הטיול עצמו. גם סוגי תחבורה שעונים על הצורך להאט את הקצב יהיו פופולריים יותר בשנה הקרובה – מאופניים ועד רכבות קלות, מזחלות שלג וסירות, וכמובן הליכה ברגל. למעשה, ליותר מחצי (57%) מהמטיילים לא מפריע להשקיע זמן רב יותר בהגעה אל היעד אם הם משתמשים בסוג תחבורה ייחודי. כמו כן, 64% רוצים להרגיש כאילו הם חוזרים בזמן ולנסוע בנסיעה איקונית ברכבת (למשל Flying Scotsman או Orient Express). בשנה הקרובה, כולנו ניקח את הזמן.
ליהנות מכל העולמות
בעולם המהיר של היום, אנחנו מרגישים שאין לנו מספיק זמן – גם כשאנחנו בחופשה. ב-2020 מטיילים ירצו להיות יעילים ככל הניתן, ובמקום להתמקד בתחום אחד במהלך כל החופשה, הם ינסו ליהנות מכל העולמות, ולבקר ביעדים שמאפשרים להם לחוות מגוון רחב של פעילויות ואטרקציות. יותר מחצי (54%) מהמטיילים ברחבי העולם טוענים שהיו רוצים לצאת לטיול ארוך ביעד שמציע את כל הפעילויות האהובות עליהם באותו המקום, ו-62% מסכימים שהיו בוחרים ביעד שמציע את כל הדברים האהובים עליהם בקרבת מקום כדי לחסוך זמן. מתוך ההבנה הזו, תעשיית התיירות תציע יותר ויותר מסלולי טיול מגוונים, עם מבצעים שיאפשרו למטיילים להוציא כמה שיותר מכל חופשה.
אם מחפשים יעד שיש בו הכל – החל מנוף עוצר נשימה מהמרפסת או מהווילה, דרך אתרים היסטוריים, פארקים מרשימים וחופים מהנים, ועד ארוחת ערב במסעדה מקומית נהדרת – האורחים של Booking.com ממליצים על מונטווידאו (אורוגוואי), איליה בלה (ברזיל) ונהה (יפן) כיעדים בהם אפשר למצוא את כל סוגי החוויות.
חברו הטוב של האדם – גם בחופשה
יותר מחצי (55%) מבעלי חיות המחמד טוענים שחיית המחמד שלהם חשובה להם כמו הילדים, כך שאין זה מפתיע ש-2020 מסמנת גם עידן חדש בחופשות עם חיות-מחמד. נוכל לראות יותר ויותר מטיילים ששמים את צרכי החברים הפרוותיים שלהם הרבה לפני הצרכים שלהם, בכל הקשור לבחירת יעד, בחירת מקום אירוח ובחירת פעילויות.
42% מבעלי חיות המחמד מסכימים שיבחרו בשנה הקרובה יעד לחופשה על בסיס האפשרות להגיע עם חיית המחמד שלהם, ו-49% מוכנים לשלם יותר כדי להתארח במקום אירוח שמקבל גם חיות מחמד. בהתאם למגמה הזו, מספר מקומות האירוח שמתירים כניסה עם חיות מחמד עולה ב-Booking.com יחד עם הביקוש, ונראה שיותר ויותר מקומות אירוח מעלים את הרף בכל הקשור לאירוח חיות מחמד.
גם 40% מהישראלים ענו כי בשנה הבאה יבחרו יעד חופשה שיותאם לאירוח הכלב או החתול שלהם. אלא שמסתבר שהנושא לא כל כך פשוט: כמחצית (38%) מבעלי חיות המחמד בישראל מרגישים שיש חוסר במידע ברור ואיכותי על טיולים בעולם עם חיות מחמד.
יוצאים לחופשה עם סבא וסבתא
שנת 2020 תהיה שנה בה יותר סבים וסבתות ייצאו לחופשות עם הנכדים שלהם – בלי ההורים. כמעט שלושה רבעים (72%) מהסבים והסבתות מסכימים שזמן איכות עם הנכדים עוזר להם להרגיש צעירים, ו-71% מאמינים שהורים צריכים זמן לעצמם, בלי הילדים. הדורות המבוגרים היום בריאים יותר מתמיד, מטיילים יותר וכמהים להרגיש צעירים ולהישאר פעילים, ולכן נראה יותר חופשות עם פעילויות וחוויות המתאימות לכל הדורות.
המירוץ להזמנה
בשנה הקרובה נראה מטיילים ששמים את הקולינריה בראש סדר העדיפויות שלהם, ויעשו הכל כדי להשיג מקומות במסעדות נחשבות. רבים מתכננים את החופשה שלהם סביב מסעדות ספציפיות, ותכנון החופשה שלהם נשען על האפשרות לאכול במסעדות מיוחדות ומבוקשות, פעמים רבות במסעדות עם רשימות המתנה של חודשים מראש. היום, כשכל מנה במסעדה הופכת לתמונה ברשתות החברתיות, המטיילים לא ינהרו רק אל המקומות המפורסמים. פנינים חבויות – המקומות שמקומיים אוהבים ומכירים כבר שנים, ומגישים מנות בטעמים מקומיים – הן אלה שיעוררו את תיאבון התיירים, שמחפשים חוויות קולינריות אותנטיות, כמו שבעה מכל עשרה (71%) מטיילים, הטוענים שחשוב להם לאכול אוכל מקומי בזמן החופשה.
בינה מלאכותית
בשנת 2020 המטיילים יקבלו יותר ויותר החלטות בעזרת טכנולוגיות שונות. כשיש כל כך הרבה אפשרויות זמינות, קשה לבחור באיזה חלק של העולם לטייל, אבל בשנה הקרובה נראה כמה טכנולוגיות שיעזרו לנו לבחור. המלצות חכמות ומבוססות טכנולוגיה יגלו לנו מגוון חוויות חדשות שכנראה לא היינו מכירים בצורה אחרת, תוך שהן חוסכות לנו זמן (וגם זמן-מסך) ומאפשרות לנו למצות כל דקה במהלך החופשה.
זה ישמח במיוחד שישה מכל עשרה נשאלים (59%), הטוענים שהם רוצים להיעזר בטכנולוגיה כדי לגלות אפשרויות חדשות ומפתיעות שיחשפו אותם לדברים חדשים. בנוסף, כמעט חצי (46%) טוענים שהם שהיו משתמשים באפליקציה שתאפשר להזמין פעילויות שונות בקלות ובמהירות, בזמן אמת במהלך החופשה ומספר דומה של נשאלים (44%) היו משתמשים באפליקציה שתאפשר להם לתכנן פעילויות מראש, כדי שתמיד יהיו להם את כל התשובות במקום אחד. בהתאם לדרישת השוק הזו, בשנת 2020 נראה יותר ויותר אפליקציות עם אינטליגנציה מלאכותית שימליצו לנו על יעדים שכדאי לבקר בהם, מקומות לינה ופעילויות שונות שמומלץ לעשות על בסיס העדפות, טיולים קודמים וגורמים שונים כמו מזג אוויר ופופולריות.
לפרוש כדי לנפוש
היציאה לגמלאות סובבת בימים אלו פחות ופחות סביב עזיבת מקום העבודה. עם יותר ויותר אנשים שמתכננים לצאת לפנסיה מוקדמת, נראה שיציאה לפנסיה הופכת לשם נרדף עבור "טיולים ברחבי העולם", או "שורפים את הירושה לילדים'. כמעט רבע (23%) מהנשאלים בגילאי 18 עד 25 מתכננים לפרוש לגמלאות לפני גיל 55, ומה שהם מתכננים לעשות שונה מאוד ממה שראינו עד היום. בשנת 2020 נראה יותר ויותר מטיילים שיוצאים להרפתקאות מיוחדות בשנות הפנסיה, עם כמעט שני שליש (65%) שרואים בחופשות את הדרך הטובה ביותר לנצל זמן פנוי.
כמעט חצי (47%) מהמטיילים ברחבי העולם מתכננים לצאת לחופשות נועזות והרפתקניות יותר לאחר היציאה לפנסיה, וכמעט חמישית (19%) מהפנסיונרים מתכננים לקחת שנה של חופשה כדי לטייל ללא הפרעה במשך מספר חודשים – משהו שיותר מחצי (52%) מכלל המטיילים מסכימים שאפשר לעשות בכל גיל. כשגמלאות וטיולים הפכו לחלקים בלתי נפרדים זה מזה, נראה בשנה הקרובה יותר ויותר מוצרים שיעזרו למטיילים לתכנן חסכונות למטרות נופש, שיעזרו למטיילים לשים בצד כסף כדי לממן את הטיולים הארוכים הללו.
אריין דייק, סגן נשיא בכיר וסמנכ"ל השיווק של Booking.com, מוסיף: "אנחנו עומדים בפתחו של עשור חדש, בו נראה את תעשיית התיירות נותנת מענה למטיילים 'ירוקים' יותר, סקרנים יותר וטכנולוגיים יותר, באמצעות פיתוח מוצרים, שירותים ואפשרויות שיעזרו לכולם לחוות את העולם. החל מזיהוי ערים משניות שיעזרו להילחם בתופעת תיירות-היתר, ועד הנגשת המלצות טיולים אישיות מתמיד והצעת מגוון רחב של מקומות אירוח ברחבי העולם, אנחנו רוצים להבטיח שהמטיילים יהיו מוכנים, יקבלו תמיכה ויתרגשו לקראת הטיולים שלהם ב-2020, ומעבר."
כדי לגלות עוד על מגמות התיירות של Booking.com, בקרו באתר.