Site icon IAS

ערב הסעודית תארח את Expo 2030: אולי גם אנחנו נהיה שם!

תערוכת Expo 2020 Dubai רשמה השיג מרשים של מבקרים. צילום Depositphotos

האסיפה הכללית ה-173 של הלשכה לתערוכות בינלאומיות (BIE- Bureau International des Expositions) הודיעה על בחירתה של ריאד, שבערב הסעודית, לארח את Expo 2030 הנושא את השם 'עידן השינוי' (The Era of Change) יחד עם 'ביחד למען המחר' (Foresighted Tomorrow). אירוח התערוכה הגדולה מתכתב באופן מושלם עם הגשמת חזון 2030 של ערב הסעודית – תוכנית לשינוי יסודי בממלכה, לגוון את הכלכלה ולשפר את חייהם של אזרחי המדינה.

ערב הסעודית היא אחד מיעדי התיירות בעלי הצמיחה המהירה ביותר, וברבעון הראשון של 2023 היה לה את המספר השני בגודלו של כניסות בינלאומיות בעולם – צמיחה של 64% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019.

תערוכת Expo 2030 צפויה להטעין את המסלול התלול של התעשייה כלפי מעלה, ולתת לממלכה פלטפורמה לחלוק את הדברים הייחודיים והמגוונים שלה עם העולם תוך כדי קידום יצירת מקומות עבודה, השקעות במגזר ושותפויות סחר. ההכרזה אמורה גם להגביר משמעותית את הכלכלה הסעודית ולהניע את שאיפת Vision 2030 להפוך את התיירות למרכיב השני בגודלו בתוצר של המדינה.

פאהד חמידדין (Fahd Hamidaddin), מנכ"ל וחבר מועצת המנהלים של משרד התיירות הסעודי, אמר: "היום הוא פרק יוצא דופן עבור סעודיה, כאשר עיר הבירה שלנו, ריאד, זוכה לכבוד על ידי העולם כמארחת Expo 2030. אני מאמין שאקספו 2030 תשמש כזרז לצמיחה והשפעתה על תעשיית התיירות של ערב הסעודית תורגש מידית. בזמן שאנו מתכוננים לאירוע האיקוני הזה, ברצוננו לקרוא לשותפי הסחר שלנו לנצל את ההזדמנויות ההיסטוריות המוצעות, כדי לעזור לנו להניע קדימה צמיחה ופיתוח בר קיימא במגזר התיירות של הממלכה כיום".

בהדגשת הרחבת התשתית התיירותית האיתנה של סעודיה, הוסיף פאהד חמידדין: "היום, לסעודיה יש למעלה מ-400,000 חדרי מלון אשר יורחבו ל-854,000 חדרים חדשים עד 2030. בנוסף, הפיתוח המתוכנן של נמל התעופה הבינלאומי המלך סלמאן בריאד יסייע למקם את העיר כרכזת ברמה עולמית לנסיעות ומסחר, המכוון לקיבולת שאפתנית של 120 מיליון נוסעים בשבע השנים הקרובות. פיתוחים אלה ישפרו את הנגישות לריאד ולשאר המדינה, ויבטיחו חווית נסיעה פשוטה וחלקה לכל משתתפי האקספו".

ערב הסעודית מתכוננת לארח את גביע העולם למועדונים 2023 הקרוב של פיפ"א, מה שמשפר עוד יותר את לוח השנה הספורטיבי והתרבותי המרשים של המדינה. בין האירועים הללו ניתן למנות את מעגל הפורמולה 1 של ג'דה קורניש, ומשחק האגרוף שובר הקופות האחרון בהשתתפות טייסון פיורי, אלוף ה-WBC במשקל כבד, ואלוף במשקל כבד לשעבר של ה-UFC פרנסיס נגאנו. אירועים אלה מחזקים את מעמדה של סעודיה כמרכז אירועי תרבות וספורט עולמי, כאשר ריאד, עיר הבירה, עומדת כרקע האיקוני לתערוכת Expo 2030 היוקרתית.

על פי תחזיות פנימיות, תערוכת אקספו 2030 צפויה לארח קרוב ל-40 מיליון ביקורים ולמעלה ממיליארד ביקורים דיגיטליים בביתן metaverse ההיסטורי. יתרה מכך, Expo 2030 יתפרש על פני 6 מיליון מ"ר ויכלול 246 משתתפים באירוע ייחודי.

ההכרזה של ריאד כעיר המארחת של Expo 2030 באה בעקבות הצלחתה של Expo 2020 בדובאי, איחוד האמירויות, שקיבלה קרוב ל-24 מיליון מבקרים באתר. ההתרגשות גוברת גם מהנוכחות המתוכננת של סעודיה ב-Expo 2025, המתוכננת להתקיים בעיר הציורית אוסקה, יפן.

בנוסף, מאז 2019, סעודיה עשתה צעדים מרשימים בקידום הנגישות למדינה. תוכנית ה-E-Visa של המדינה – הזמינה כעת ביותר מ-59 מדינות – ממשיכה להתרחב, ומאפשרת כניסה חלקה למיליוני מבקרים גלובליים.

Exit mobile version