Site icon IAS

עפים על הטבע במלון גליליון ובאגמון החולה  

מטס מפתיע של שקנאים, מעל מרפסת התצפית של מרכז המבקרים החדש באגמון החולה. תצלום שוש להב

"אילו ציפורים אשר עפות מעל הים, אילו ציפורים היו דוברות כבני אדם, אלו סיפורים היו ודאי לציפורים, על הארצות אשר מעבר להרים", כך תרגמה נעמי שמר את מילותיו של ז'אן ברוסול לשיר המפורסם, ואם היינו מבינים מה הציפורים שרות, הרי ש"איזה קרנבל היה לכל המשוררים". כך באגמון החולה, המעורר בי התפעלות והתרגשות בכל פעם שאני מבקרת בו, משכיבה את הציפורים החורפות לישון עם שקיעה, ולעת זריחה צופה בהן מתעוררות לעוד יום של פעילות. אני תמיד סקרנית להבין איך הן מצליחות לנווט פעמיים בשנה, ממולדתן לארצות החום ולאגמון, ולמצוא דרכן בנדידה הגדולה בחזרה לארצות הצפון. אלא שהציפורים, נאמנות לשתיקתן ועם תום החורף, "הן ממריאות במחי כנף, והסודות איתן…"

נופי עמק החולה, על שדותיו הירוקים, נתיבי המים עטורי הצמחייה ואתרי הטבע והתיירות, הם במידה רבה יציר כפיה של קרן קיימת לישראל. הדובדבן בקצפת הוא אגמון החולה – פנינת טבע ונוף, שעושה את העמק לאחד מאתרי הצפרות המובילים בעולם. אבל לצד האתר המרהיב הזה, חייבים אטרקציית ארוח, בית מלון שממנו אפשר לצאת ולעוף על האטרקציות התיירותיות, ואליו לחזור להינפש, ויש כזה – מלון גליליון.

מראה כללי של מלון גליליון ומעל הכדור הפורח, שהוא אטרקציה תיירותית נילווית. צילום יח"צ

גליליון – המלון על האגמון

 בעמק ירוק ומלא קסם, אל מול נופיהם המרהיבים של הגליל והגולן, מול פיסגת חרמון הסבא, במרחק נגיעה מאגמון החולה שוקק הציפורים, שוכן הלב הפועם של הגליל העליון – מלון גליליון (צירוף של גליל ועליון), הנמצא בבעלותו של חיים אוחיון בשיתוף קיבוץ כפר בלום, שעל אדמותיו משתרע המלון, שהמנכ"ל שלו הוא ארז משה.

גליליון הינו קומפלקס ייחודי, חדשני ומושקע, המשתרע על פני שטח בן 90 דונם וכולל מלון מפואר, ספא בריאות מפנק ועשיר, מרכז כנסים מהמתקדמים בישראל, בריכת שחייה ושפע שטחים ציבוריים נרחבים, המבטיחים לאורחים חווית אירוח עשירה בלב הגליל העליון. מיקומו של גליליון מאפשר נגישות לכל אתרי הטבע והאטרקציות שבאזור.

החרמון המושלג הוא חלק מנופי מלון גליליון ואגמון החולה בו טובלים מגלנים. צילום שוש להב

המלון מציע 120 סוויטות וחדרים מפוארים כאשר לכל אחד מהחדרים מרפסת המשקיפה אל נופיהם עוצרי הנשימה של החרמון המושלג, עמק החולה והרי הגליל והגולן. עיצוב החדרים, המשלב בין סגנון מודרני לכפרי, מעניק חווית נינוחות ופינוק מירביים, תוך הקפדה ותשומת לב לפרטים הקטנים ביותר.  מרכז הספא כולל חדרי טיפולים, חדר סדנאות ומתקני ספא מפוארים, הכוללים סאונות רטובות ויבשות, חמאם טורקי ועוד. המרכז מציע מגוון רחב של מתקנים וטיפולים לגוף ולנפש: עיסויים, טיפולי יופי וטיפולים אנרגטיים, תוך שימוש בתכשירי הטיפוח מהמובילים בעולם. כל אלו מבטיחים חוויה גלילית בריאה, מרגיעה ומענגת במיוחד.

גליליון מציע חבילת אירוח חורפית חווייתית ואטרקטיבית, "לעוף על הטבע", עד סוף מרץ 2020, הכוללת לצד הארוח, גם סיורים מגוונים באגמון ובמרכז המבקרים שבו, טיסה בכדור פורח – Agamon sky האורכת כ- 15 דקות, בהמראה לחוויה חד פעמית מרגשת, כשבין הרים, עננים ושמיים, משקיפים מגבוה על כל אגמון החולה והעגורים. אתר.

אגמון מרקט – מגוון קולינרי כולל הכנאפה של פארח

דוכן הכנאפה של פארח אסלן באגמון מרקט. צילום שוש להב

ממש בצמידות למלון גליליון, תמצאו את אגמון מרקט – מתחם קניות מפואר ורחב ידיים עם מגוון מסעדות, בתי קפה, ושוק איכרים גלילי. כך שאם אתם מחפשים מקום לאכול בגליל העליון, כדאי להגיע לאגמון מרקט, מתחם החוויה הקולינרי שכבש את אזור הצפון. במתחם תמצאו מגוון של מאכלים טעימים ואיכותיים, כולל שוק עם מגוון גדול של דוכני שף, מסעדות שף, תוצרת מקומית, בתי קפה, גבינות, גלידה, יין, הופעות אטרקציה של כדור פורח ועוד ועוד. בימים אלה ממש, אטרקציה קולינרית חדשה באגמון מרקט: פארח רסלאן, מתמודדת מאסטר שף, פתחה כאן דוכן חדש בו היא מביאה את הטעמים של דרום לבנון והגליל, כאשר הכנאפה האגדית שלה עומדת במרכז. היא מסבירה את תהליך העשייה ואפשר גם להצטרף לסדנאות בישול.

המרקט פתוח כל יום, כולל שבת, בשעות 09:00 עד 21:00 ובשישי עד 16:00.    טלפון: 04-8377770

אגמון החולה – הכי קרוב לציפורים ולבעלי החיים

 פארק הטבע והצפרות אגמון החולה נמצא בליבו של עמק החולה, המוקף ברכסי ההרים של רמת הגולן ממזרח ורכס נפתלי ממערב, ומהווה אחד מצירי נדידת הציפורים החשובים ביותר בעולם. בכל עונת נדידה (סתיו ואביב), חולפות מעליו למעלה מחצי מיליארד ציפורים נודדות. אלפים מהן נשארות באגמון בתקופת החורף, ואחרות בוחרות לקנן בעונות האביב והקיץ. בסיור בו השתתפתי לא ידעתי על מה להתבונן קודם: על העגורים האפורים שהם הכוכבים הראשיים, השקנאים שהמעוף שלהם כמו מטס מטוסי קרב, המגלנים ארוכי המקור, הקורמורנים ששבו את ליבנו במלחמת המפרץ, הברכיות, שרקרקים, סיקסקים ושלדגים הצבעוניים, הנוטריות שהתרבו במים והג'מוסים הרועים בשלווה ממרחק, ובין העופות הדורסים ראינו עקב שעקב אחר טרף ודאה שחורת כתף, וגם נקבת עיט שהתמוטטה לקרקע ושברה את ליבנו, ולשמחתנו טיפלו בה באגמון, ולמחרת שחררו אותה למעוף חגיגי. איזה אושר!

משפחת עגורים מלקטת מזון במימי אגמון החולה. צילום שוש להב

באגמון מחכה למבקרים שפע פעילויות

* מתעוררים עם ציפורים – סיור זריחה בעגלת המסתור, שזו חוויה בלתי נשכחת של זריחה באגמון החולה, עם הטבע המתעורר ליום חדש של פעילות. הסיור כולל הליכה רגלית קצרה, הסברים ותצפיות.

ציפורי האגמון מתעוררות לעת זריחה, כשהערפל מצייר תמונה סוריאליסטית. צילום שוש להב

* סיור מודרך לאי הציפורים – סיור מודרך בשבילי האגמון הקסומים. מגלים את פלאי הנדידה, מתבוננים בהן ממרחק נגיעה ומשחררים אותן לחופשי. הסיור מתקיים בעגלת המסתור, מלווה במדריך טבע וצפרות.

* ביקור בתחנת טיבוע – מוזמנים לחזות מקרוב בעבודת טיבוע וחקר הציפורים המתבצעת בשטח, לגלות מיני ציפורים שלא הכרתם, להיות עדים לפלאי נדידת הציפורים הגדולות והקטנות, להתבונן בציפורים ממרחק נגיעה ולשחרר אותן לחופשי.

* בית ספר לדורסים – יום הכרות עם העופות הדורסים. עמק החולה מאפשר מפגש מקרוב עם מגוון מיני דורסים נדירים ומרשימים. במהלך היום לומדים להכיר מגוון מיני דורסים, מקומם בשרשרת המזון, טקטיקות צייד וצורות מעוף שונות.

* עופות נודדים בעמק החולה – הכרות בנושא הנדידה, דרך פעילות חוויתית ומעקב אחרי שקנאים, חסידות, עגורים ועופות דורסים – בהתאם לעונה.

* אילו ציפורים – סיור מזמר, המשלב נסיעה באוטובוס הקבוצה והליכה רגלית על שפת האגמון הקסום, בליווי מדריך צפרות וזמר עם גיטרה, בשירי ציפורים וטבע.

מרכז המבקרים החדש באגמון החולה, המציע אטרקציות טכנולוגיות מרתקות. צילום שוש להב

לעוף עם ציפורים במרכז המבקרים החדש

אגמון החולה נחשב בין אתרי התיירות הגדולים בישראל, משמש כעוגן כלכלי ותיירותי לאזור הצפון כולו, ומושך אליו כ-420 אלף מבקרים בשנה מישראל ומהעולם. יו"ר קק"ל, דניאל עטר, מספר שמרכז המבקרים החדש, שנחנך לא מכבר ושבבנייתו הושקעו מעל מ-130 מיליון שקל, יפַתֵח את תיירות האזור וישפיע בצורה משמעותית על מעגלי התעסוקה וההכנסה באזור הצפון כולו: אחוז אחד נוסף ממיליוני הצפרים בעולם שיגיעו לבקר במרכז, יהווה תרומה אדירה לכלכלת הגליל. לדבריו: "עבורנו, כמי שגדלו על סיפורי החלוצים וייבוש הביצות ההרואי של קק"ל בשנות ה-50 של המאה הקודמת, תהיה זו גם סגירת מעגל מרגשת".

מרכז המבקרים מרשים ומפתיע באטרקציות שבו: עמדת VR שכוללת מיטות וכורסאות מונגשות עם משקפי מציאות מדומה, בעזרתן ניתן להרגיש ממש איך זה להיות חלק מלהקת עגורים, לנדוד איתן לאורך השבר הסורי אפריקאי ואף לצלול במימי האגמון – אחת החוויות החזקות שיש. במרכז קיר הציפורים הגדול ביותר במזרח התיכון, הכולל אינפורמציה אודות ציפורים וחידון. "מיני אגמון"- מיצג אשר ממחיש את השינויים שעבר אגמון החולה משחר ההיסטוריה דרך ייבוש החולה, אדמות הכבול וכו' בצורה טופוגרפית, משולב עם טכנולוגיה מתקדמת ומוחשית. פינת קק"ל – בה מוצגת ההיסטוריה של קק"ל על מסכי לד חדשניים. גלובוס לדים המציג את נתיבי הנדידה העולמיים. אולם כנסים המציג תערוכת צילומי טבע. אודיטוריום מפואר שישמש כבית קולנוע עבור תושבי הצפון ועוד.

אתר.

Exit mobile version