Site icon IAS

עלייה של 4% נרשמה בלינות תיירים בינלאומיים ברחבי תבל

תנועת הנוסעים הבינלאומית ממשיכה לצמוח גם במחצית הראשונה של שנת 2016. 561 מיליון לינות תיירים , גידול של 21 מיליון לינות תיירים (4%+) בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

צמיחה מחודשת נרשמה באסיה והפסיפיק עם עלייה של 9% במספר כניסות תיירים והגבוהה ביותר לעומת שאר האזורים בעולם.  ביבשת אמריקה נרשמה עלייה של 4% במספר כניסות תיירים, עם דגש מיוחד במרכז ודרום אמריקה. יבשת אירופה רשמה עלייה של 3% עם מגמה מעורבת ( חלק מהאזורים רשמו גידול והאחרים קיטון).אפריקה רושמת עלייה של 5%. גידול של 9% נרשם גם במזרח התיכון עם הבדלים משמעותיים מאזור לאזור.

" התיירות הבינלאומית הוכיחה שוב כי היא אחד מהסקטורים הכלכליים החזקים בעולם ובסיס ליצירת מקומות עבודה עבור מיליונים בזמן שהדבר הפך לאתגר במספר רב של אזורים בעולם. תיירות יוצרת גם קשר טוב בין אנשים ברחבי העולם עם ביטול סטריאוטיפים, פחד וחוסר אימון", אמר, טאלב ריפאעי, מזכ"ל ארגון התיירות העולמי. " בטיחות וביטחון הם עמודי התווך לפיתוח התיירות תוך כדי בניית מערכות המבטיחות את שניהם. זה לא הזמן לבנות חומות אלא בריתות המבוססות על חזון משותף".

תוצאות אזוריות

הצמיחה המואצת באסיה ובאוקיינוס השקט באה בעקבות גידול של 10% במספר התיירים שביקרו באוקיאניה, צפון מזרח אסיה ודרום מזרח אסיה (שניהם 9%) ודרום אסיה (7%).

צפון, מרכז ומזרח אירופה רשמו עלייה של 5% במספר התיירים,לעומתם מערב ודרום אירופה, 1% ו- 2% בהתאמה.

מרכז ודרום אמריקה ( 6%+) הובילו את הגידול במספר התיירים (4%) ביבשת אמריקה. צפון אמריקה והקריביים הסתפקו בגידול של 4%.

האזור הממוקם דרומית לסהרה רשם התאוששות וגידול של 12% לעומת 9% בצפון אפריקה. כניסות תיירים במזרח התיכון נחלשו ומוערכים בגידול של 9% עם תוצאות מעורבות בין היעדים.

סיכויים חיוביים למחצית השנייה של השנה

לרוב, מספר הכניסות של תיירים  במחצית הראשונה של השנה, מהווה 46% מכלל הכניסות הבינלאומיות בשנה כולה ולכן סיכויים טובים עבור המחצית השנייה של השנה. מומחים צופים שמגמת העלייה תימשך באפריקה, אמריקה, אסיה ופסיפיק  בעוד באירופה והמזרח התיכון הערכות זהירות יותר.

יציאות תיירים בעולם

סין, המקור המוביל בעולם, ממשיך לדווח על צמיחה דו ספרתית במספר היוצאים ( 20%+), ארה"ב- השוק השני בגודלו בעולם רשם גידול של 8% במספר היוצאים, בזכות שער הדולר המתחזק. גרמניה – 4%, ספרד – 20% , נורבגיה – 11% , אוסטרליה – 10% ויפן – 6%.

לעומת זאת מספר היוצאים מרוסיה וברזיל נשאר חלש בעקבות הבעיות הכלכליות ושער המטבע המזדחל.

 

Exit mobile version