השבוע, לפני חג הפסח, צפויים לבקר בישראל כ-133 אלף תיירים בהשוואה לכ-117 אלף תיירים שנכנסו לישראל – עליה של יותר מ-13% – ולעומת 112 אלף בתקופה המקבילה ב-2017. בשבוע של חג הפסח עצמו צפויים להיכנס לישראל כ-86 אלף תיירים, בהשוואה ל-76 אלף בפסח אשתקד. במהלך חג הפסח צפויה תפוסת בתי המלון בישראל לעמוד על מעל 85%.
כך לפי נתוני משרד התיירות. כניסות התיירים לישראל נוטות להתגבר בשבוע שלפני פסח ולהתמתן תוך כדי החג. על פי האומדן, הגידול בתיירות הנכנסת הינו כ-13%. גידול זה אינו מתייחס לתיירות-הפנים, אשר בחג הפסח צפויה להתנהל באופן דומה בהשוואה לשנים האחרונות.
בפסח בשנים 2017-2018 היוו הנוצרים 56% מכלל התיירים ו-19% מתוכם צליינים. לפי אמדן משרד התיירות לשבוע הפסח השנה (שסמוך לו גם חג הפסחא הנוצרי), מתוך 86 אלף התיירים שאמורים לבקר בישראל בחג הפסח, 48 אלף הם תיירים נוצרים, מהם כ-16,1 אלף צליינים.
המוצר הישראלי עבר התאמות לשוק התיירות הבינלאומי
נתוני תפוסות החדרים של בתי המלון מחברת STR, מראים שבשבוע שלפני פסח צפויה תפוסה של כ-70% בעוד שבשבוע החג עצמו התפוסה הינה כ-86%.
גם ברבעון הראשון של השנה נרשמה עליה בתפוסות המלונות: לפי נתוני התאחדות המלונות בישראל, ברבעון הראשון השנה המשיכה מגמת העלייה בלינות התיירים במלונות ונרשמה עליה של 9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ועליה של 27% לעומת הרבעון המקביל ב-2017.
שר התיירות, יריב לוין: "התיירות ממשיכה לשבור שיאים גם בפסח, עם עליות מרשימות בכניסות התיירים לישראל. בימים אלה אנחנו קוצרים את פירות העבודה המאומצת שעשינו בשיווק ובתשתיות. אני מאחל לכל בית ישראל ולאחינו בני הדתות האחרות חג שמח!"
מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי: "נתוני פסח והעליות ברבעון הראשון של 2019 נראו בעבר כשיאים בלתי מושגים. כיום הם תעודת כבוד למוצר התיירות הישראלי, שעבר שינויים והתאמות לשוק התיירות הבינלאומי, בזכות מדיניות שיווק חדשנית. ההישגים המוכחים בתיירות, הנמשכים גם בפסח השנה, הם תוצאה של פעילות יומיומית אינטנסיבית של המשרד בשווקים ברחבי העולם".