Site icon IAS

עליה של 4% בתיירות הבינלאומית במחצית הראשונה בהובלת המזה"ת

הספינקס עם הפירמידות ברקע בגיזה שבמצרים. המזרח התיכון הוביל את הגידול במחצית השנה הראשונה. צילום Depositphotos

כניסות התיירים הבינלאומיות גדלו ב-4% בין ינואר-יוני 2019, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מדו"ח הברומטר האחרון של ארגון התיירות העולמי UNWTO שפורסם לקראת האסיפה הכללית ה-23 של הארגון שהתקיימה בסנט פטרסבורג. הצמיחה הובלה על ידי המזרח התיכון (+ 8%) ואסיה והאוקיאנוס השקט (+6%). כניסות בינלאומיות לאירופה צמחו ב-4% ואילו אפריקה (+ 3%) ויבשת אמריקה (+ 2%) נהנו מצמיחה מתונה יותר.

ביעדים ברחבי העולם נמנו 671 מיליון כניסות תיירים בינלאומיות במחצית הראשונה של 2019, כמעט 30 מיליון יותר מאשר בתקופה המקבילה של 2018 והמשך הצמיחה שנרשמה בשנה שעברה.

החזרה לגידול בכניסות תואמת את התחזית של הארגון לצמיחה של כ-3% עד 4% בכניסות התיירים הבינלאומיות לכל שנת 2019 כפי שפורסם על ידו בינואר. עד כה, הדוחפים לתוצאות אלה היו כלכלה חזקה, טיסות במחירים נגישים, קישוריות אוויר מוגברות והמשך השיפור בהקלות בהוצאת אשרות. עם זאת, אינדיקטורים כלכליים חלשים יותר, אי וודאות מתמשכת לגבי הברקזיט של בריטניה מהאיחוד האירופי, מתחים בתחום הסחר והטכנולוגיה והאתגרים הגיאו-פוליטיים הגוברים, החלו לגבות מחיר בתחום העסקי והצרכני, כפי שבא לידי ביטוי במדד אמון זהיר יותר של הארגון.

ביצועים אזוריים: המזרח התיכון בראש

במזרח התיכון (+ 8%) היו שני רבעי שנה חזקים, המשקפים עונת חורף חיובית, כמו גם עלייה בביקוש במהלך הרמדאן במאי ועיד אל-פיטר ביוני.

אירופה צמחה ב-4% בששת החודשים הראשונים של 2019, כאשר הרבעון הראשון חיובי ואחריו רבעון שני מעל הממוצע (אפריל: + 8% ויוני: + 6%), מה שמשקף את חג הפסחא העמוס ואת תחילת עונת הקיץ באזור הכי מבוקש בעולם. הביקוש במסגרת התיירות הפנים-אירופית הזין חלק ניכר מהצמיחה הזו, אם כי הביצועים בקרב שוקי המקור הגדולים באירופה היו לא אחידים, בחלקם בשל כלכלות מוחלשות. לתוצאות חיוביות אלה תרם גם הביקוש משווקים מעבר לים כמו ארה"ב, סין, יפן ומדינות מועצת שיתוף הפעולה במפרץ – GCC – Gulf Cooperation Council.

אסיה והאוקיאנוס השקט (+ 6%) רשמו את הצמיחה הממוצעת העולמית בתקופת ינואר-יוני 2019, אשר הונעה במידה רבה על ידי נסיעות יוצאות מסין. את הצמיחה הובילו דרום אסיה וצפון מזרח אסיה (שתיהן + 7%), ואחריהן דרום מזרח אסיה (+ 5%). הגעות לאוקיאניה עלו ב-1%.

ביבשת אמריקה (+ 2%) התוצאות השתפרו ברבעון השני לאחר תחילת שנה חלשה. הקאריביים (+ 11%) נהנו מהביקוש האמריקני החזק והמשיכו להתאושש מההשפעה של סופות ההוריקנים אירמה ומריה בסוף 2017, אתגר שעומד לרוב בפני האיזור הצפוני. צפון אמריקה רשמה צמיחה של 2% ואילו מרכז אמריקה (+ 1%) הראה תוצאות מעורבות. בדרום אמריקה נרשמו ירידות של כ-5%, בחלקן בגלל ירידה בתיירות היוצאת מארגנטינה שהשפיעה על היעדים הסמוכים.

באפריקה, נתונים זמינים מוגבלים מצביעים על עלייה של כ-3% בכניסות בינלאומיות. צפון אפריקה (+ 9%) ממשיכה להציג תוצאות חזקות, לאחר שנתיים של נתונים דו ספרתיים.

תיירים סינים באוסטריה. הסינים המשיכו להניע את התיירות באירופה. צילום Depositphotos

 שוקי המקור – ביצועים לא אחידים

הביצועים היו לא אחידים בכל שוקי המקור לתיירות. התיירות היוצאת הסינית (+ 14% בטיולים לחו"ל) המשיכה להניע את ההגעות ליעדים רבים באזור במחצית הראשונה של השנה, אם כי ההוצאות על נסיעות בינלאומיות היו נמוכות ב-4% במונחים ריאליים ברבעון הראשון. מתחים סחריים עם ארה"ב כמו גם פיחות קל של היואן, עלולים להשפיע על בחירת היעד של מטיילים סיניים בטווח הקצר. נסיעות יוצאות מארצות הברית, שתייריה הם התורמים השניים בגודלם בתחום ההוצאות על תיירות, נותרו יציבות (+ 7%), נתמכות על ידי דולר חזק. באירופה ההוצאות על תיירות בינלאומית של צרפת (+ 8%) ואיטליה (+ 7%) היו חזקות, אם כי בריטניה (+ 3%) וגרמניה (+ 2%) דיווחו על נתונים מתונים יותר.

מבין השווקים באסיה, ההוצאות מיפן (11% +) היו חזקות ואילו הרפובליקה של קוריאה הוציאה 8% פחות במחצית הראשונה של 2019, בין היתר בגלל הפיחות במטבע הקוריאני. אוסטרליה הוציאה 6% יותר על תיירות בינלאומית.

בפדרציה הרוסית חלה ירידה של 4% בהוצאות ברבעון הראשון, לאחר שנתיים חזקות. ההוצאות של התיירות היוצאת מברזיל ומקסיקו ירדו ב-5% ו-13% בהתאמה, מה שמשקף חלקית את המצב הכלכלי הרחב יותר של שתי הכלכלות הגדולות באמריקה הלטינית.

שיא פתיחות במספר מלונות בלונדון צפויות ב-2020

הצמיחה בתיירות לאירופה לא פוסחת על לונדון, שבה צפויים להיפתח בשנה הבאה 7,995 חדרי מלון ב-65 מלונות חדשים. החדרים החדשים ייתוספו ל-158,956 חדרי המלון הקיימים המוצעים בבירה האנגלית ומייצגים את המספר הגדול ביותר של פתיחת מלונות שלונדון ראתה אי פעם בשנה אחת.

מותג המלונות האמריקאי הארד רוק נכנס ללונדון. צילום Depositphotos

פתיחת חדרי המלון החדשים זינקה מ-3,222 בשנת 2010 ל-7,995 שתוכננו לשנת 2020, כך עולה מנתוני חברת המידע למלונות STR.

המשמעות היא שבעשר שנים (2010-2020), קיבולת חדרי המלון הכללית בלונדון גדלה ב-41%. סך התוספות לשוק המלונות בלונדון במהלך 2019 ובשנת 2020 צפויות להגיע ל-112 מלונות עם 14,840 חדרים, תקופה שיא בשנתיים של הגדלת היצע חדרי המלון. מתוכם, 10% הם בדרגה של 5 כוכבים, 31% ארבעה כוכבים ו-26% הם מלונות עממיים.

השקעות של חברות בינלאומיות במלונות ואתרים בלונדון תרמו לכך שהיא מדורגת בראש דירוג יעדי הכנסים והתערוכות האירופיים של CVENT זו השנה החמישית ברציפות. דוח הדירוג מדגיש את המגוון הרחב והאקלקטי של מלונות לונדון ואתריה, כאשר בירת בריטניה מספקת למתכנני כנסים, ישיבות ואירועים, בחירה רבה יותר מכל יעד כנסים ותערוכות אירופי אחר.

מספר מותגי מלונות מצפון אמריקה נפתחו לאחרונה או הכריזו על תוכניות למלונות חדשים בלונדון, כולל ה- Standard שפתח את המלון האירופי הראשון שלו בעיר ביולי, והצטרף למלון הארד רוק (Hard Rock) שנפתח לאחרונה. מלון W של רשת מריוט בכיכר לסטר בלונדון עבר שיפוץ גדול עם טכנולוגיה חדשה בחדר המעניקה לאורחים חוויה מתקדמת.

טרייסי הליוול, מנהלת הכנסים והאירועים המרכזיים בלשכת הכנסים בלונדון, אמרה: "לונדון היא יעד עולמי מוביל לתיירות פנאי ולעסקים ואנחנו שמחים לראות מספר שיא של מלונות וחדרים חדשים שנפתחים בבירה. ראינו מגוון של מלונות מרגשים וחדישים שנפתחו לאחרונה כמו Hoxton Southwark, מלון Stratford ו- Bankside, ואנחנו מצפים לפתיחות הקרובות."

Exit mobile version