Site icon IAS

עושים סדר – ומוזיקה – במפרץ אילת

חניון לעוברים לסיני - שלט הפניה. הנוסעים לסיני לא התרשמו. צילום עיריית אילת

לאחר שפונתה רצועת החוף הדרומית של אילת מקרוואנים, אוהלים ומחסות, אסרה עיריית אילת גם על חניה לילית לאורך רצועת החוף, על מנת להשאירה פנויה לטובת הנופשים, הרוחצים והצוללים.

החניון לעוברים לסיני נותר שומם. צילום עיריית אילת

לטובת העוברים לסיני הכשירה העירייה חניון מיוחד בשטח הצפוני של שדה התעופה הישן, בעלות סמלית של 20 שקלים ליום. לפי הודעת העיריה, גם שלטים מאירי עיניים שקידמו את הבאים בשערי העיר מכביש 90 ומכביש 12, לא הועילו, וחלק מהעוברים לסיני עדיין בחרו להפוך את אילת למגרש חניה ותפסו מאות ואלפי מקומות חניה של הנופשים באילת. 50 רכבים שהפריעו לתנועה בציר הדרומי – נגררו. חלקם בהוראת קצין משטרה. 287 ברירות קנס ניתנו לאלה שחנו לאורך רצועת החוף הדרומית. ראש העיריה, מאיר יצחק הלוי, אמר: "מפרץ אילת, שהוכתר לא מכבר בין 42 המפרצים היפים בעולם, לא יהפוך בשום אופן למגרש חניה. לא ייתכן שאלה הבוחרים באילת בזכות חופיה ואתרי הצלילה שבה, לא ימצאו בסמוך להם חניה".

לאחרונה, גם על רקע סגירת שדה דב, התגברה תנועת הנופשים הגיעים לעיר הדרומית בכלי רכב. לדברי אלי לנקרי, סגן וממלא מקום ראש העירייה המוביל את התכנית התחבורתית העירונית, הוסיף כי "אנו מכבדים את היוצאים לסיני ודואגים להם גם למגרשי חניה מוסדרים וזולים ומצפים שהם יכבדו את העיר ואת הכללים בה ואת החוק כמובן".

מדי שנה מארחת העיר אילת כ-2.8 מיליון נופשים. בשנת 2018 עברו את הגבול לסיני כ-380 אלף ישראלים והשנה צפוי מספרם אף לגדול.. על רקע מצוקת החניה כאמור, פועלת העירייה להכשיר חניונים מוסדרים, שישמשו גם את הנופשים בעיר, אשר יוזמנו לנוע בה באמצעות שאטלים עירוניים.

החניון הראשון שהוכשר הוא כאמור חניון לעוברים לסיני. החניון הוכשר במהירות על מנת שישמש כבר בראש השנה את העוברים לסיני ובכך יתפנו מאות מקומות חניה לנופשים בעיר. העירייה פעלה להכשיר עוד חופים לאורך מפרץ אילת, דוגמת פינוי חוף מפרץ השמש מדרי חוף, הסרת מבנים לאורך החופים, פתיחת קטע חוף משטח קצא"א באורך 500 מטרים לטובת הציבור הרחב ועתה – פינוי חוף החשמל.

פסנתר הרחוב העשוי אבן בטיילת של אילת. צילום יח"צ

פסנתר רחוב הוצב בטיילת

לצד שדרוג הטיילת הצפונית הנושקת למפרץ אילת, הוצב בה לאחרונה פסנתר רחוב כחלק מיוזמה של מועצת הפיס לתרבות ואמנות. לצד פסטיבלים, אירועים עירוניים ומפגשי תרבות, עתיד הפסנתר להפוך למקום מפגש המחבר בין אנשים, עוברי אורח המנגנים, שרים או סתם מאזינים וישמש במה חיה לקונצרט רחוב המשלב נגנים חובבים ומקצועיים, הרכבים, תלמידי פסנתר ועוד.

אתמול (ד') נחנך הפסנתר לצליליו של המוזיקאי והפסנתרן שלמה גרוניך.

לאחר שמועצת הפיס הזמינה רשויות להגיש בקשה למענק ולהיות שותפות בפרויקט המאפשר הצבה של פסנתר בטון במרחב הציבורי לרווחת הקהילה, נענתה עיריית אילת לקריאה זו באמצעות תאגיד התיירות העירוני וזכתה כאמור כאחת מ-40 ערים שזכו להציב פסנתר רחוב בלבה של הטיילת, צמוד למלון לאונרדו פלאזה.

ראש העירייה אמר במעמד חניכת הפסנתר, כי הפסנתר לצד פסלים וציורי רצפה לאורך הטיילת, מוסיף חן רב לטיילת שמשך שנים פעלו בה מאות דוכנים. "הטיילת שינתה את פניה לבלי הכר ואנו שמחים ומודים למפעל הפיס על ההזדמנות להוסיף עוד פעילות תרבות להנאת העוברים ושבים".

פסנתר הרחוב – העמיד לפגעי מזג האוויר ומכיל מערכות מוגנות המאפשרות את שרידותו במרחב הציבורי – הינו פיתוח ייחודי ומקורי ברמה עולמית של החברה הישראלית פסנתר רחוב בע"מ והיא זאת שתפעיל את הפרויקט באילת.

Exit mobile version