Site icon IAS

עוד תואר לתל אביב: חביבת תיירות הבלייז'רס

מבלים בביר גארדן של פאולנר במתחם שרונה בתל אביב. אנשי ונשות עסקים רוצים גם לבלות. צילום אנטולי מיכאלו

מחקר של חברת SAP Concur מצביע על גידול בולט בתיירות הבלייז'רס (BLeisures), טרנד המשלב מרכיבי פנאי בנסיעות עבודה, בעיקר במדינות אירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA). הכינוי בלייז'ר הוא צירוף של המונחים ביזנס ולז'ר.

למטרות המחקר הגדירו החוקרים את הבלייז'ר כמי שכולל בנסיעת העבודה שלו גם לינה בשבת ביעד. ברחבי EMEA כללו 27% מהנוסעים שהייה של שבת בטיול האחרון שלהם, לעומת רק 19 אחוזים בארה"ב.

נתונים שנאספו בין ינואר לדצמבר 2017 על תיירות הבלייז'רס, מצביעים על קפיצה של 46%  לעומת 2016, כאשר היעדים הפופולאריים ביותר הם תל אביב, לונדון, פריז, דובאי ופרנקפורט. ברחבי העולם, נסיעות כאלה גדלו ב-20%.

יתר על כן, הנתונים הראו שאין מדובר רק בעובדים של ארגונים גדולים המניעים את המגמה: מספר גדל והולך של אנשי עסקים מארגונים קטנים ובינוניים, בוחרים לשלב את נסיעת העסקים עם בילוי פנאי: כמעט אחד מכל חמישה עובדים מעסקים קטנים ובינוניים בחרו להישאר בעיר גם במוצאי שבת (כלומר, ערב סוף השבוע של העולם הנוצרי, ע"ר).

תל אביב חוגגת סילבסטר. המילנייאלס מובילים את מגמת הבלייז'ר ומהווים 38% ממנו בעולם, צילום כפיר בולוטין

מחפשים איזון טוב יותר בין העבודה לחיים הפרטיים

בשנים האחרונות עוברים בעולם לדבר במונחים של visitors במקום תיירים: מי שמגיעים לעסקים ואפילו לצרכים רפואיים וקוסמטיים, אינם תיירים קלאסיים. הבלייז'רס הם גברים ונשות עסקים, שבוחרים לנסוע בעולם בעקבות התשוקה – או החובה – למקצועם. שלא כמו התיירים המסורתיים, הם משלבים ביקור עסקי עם זמן פנוי (או להיפך) המנוצל להכרת העיר, תוך כדי יצירת קשרים אישיים, מקצועיים ותרבותיים. חלקם מחליטנים ומובילי דעה שנוסעים לנפוש ועל הדרך מסמנים לעצמם יעד עסקי.

בעוד מילנייאלס מובילים את מגמת הבלייז'ר ומהווים 38% ממנו בעולם, המחקר מצא עוד כי הטרנד חוצה את כל קבוצות הגיל. דור ה-X  והבייבי-בומרס היוו 31% מהנסיעות המשולבות הללו. עם זאת, הדור החדש, המכונה דור ה-Z, אינו מראה העדפות באשר לנסיעות עסקים.

בחברת המחקר קובעים כי תופעת הבלייז'ר היא תופעה עולמית. עובדים בעולם מחפשים להגיע לאיזון טוב יותר בין עבודה לחיים פרטיים ולא מסכימים עוד לראות רק את נמל התעופה של העיר אליה הגיעו במסגרת העבודה. במקום זאת הם רוצים לספוג יותר מהתרבות והחוויות שהיעד שלהם מציע. מגמה זו עולה בקנה אחד עם הצמיחה של הכלכלה השיתופית באינטרנט שהמותג הבולט שלה הוא Airbnb, המאפשר למטיילים למצוא לינה זולה יחסית ובתוך העיר, וכך למקסם את הטוב שבשני העולמות. ואכן, לפי נתוני SAP Concur, כללו 70% מהזמנות Airbnb את מוצאי שבת – בהשוואה לרק 10% בהזמנת מלונות.

לפי המחקר, בהיענות לצרכי הנוסע העסקי, מראה החברה לעובדים שהיא מעריכה את רווחתם וכך העובדים מרגישים יותר שביעות רצון בעבודה, מה שמוביל לפריון גבוה יותר ולשימור הכשרונות שלא ינדדו לחברות אחרות.

Exit mobile version