Site icon IAS

עדכון של משרד הבריאות: לשקול נחיצות נסיעות למזרח

משרד הבריאות פרסם אחר הצהרים היום (א') הודעה חדשה ולפיה "בהמשך להנחיית שר הבריאות יעקב ליצמן, בוצעה הבוקר הערכת מצב והומלץ על ידי המשרד לשקול את נחיצות הנסיעות ליעדים הבאים: תאילנד, יפן, הונג קונג, סינגפור, מקאו, דרום קוריאה וטיוואן, בנוסף לאזהרת המסע שניתנה לגבי סין".

בתוך הווירוס קורונה. צילום Depsotphotos

עוד נכתב כי "משרד הבריאות הרחיב לאחרונה את הגדרת המקרה של חשד לנגיף הקורונה לצורך ביצוע בדיקת מעבדה לחוזרים מהיעדים שצויינו לעיל.   על פי ההגדרה החדשה, אדם שעונה על אחד משני הקריטריונים הבאים: שהה במגע הדוק עם חולה מאומת או שהה באחד מהיעדים שצויינו ובתוך 14 יום מהמגע עם החולה המאומת או מהחזרה מאחת המדינות האמורות, הופיעו אצלו חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר."

על מי שעונה לקריטריונים אלה לגשת למרפאה או לבית חולים, בתיאום והודעה מראש על הגעתם, תוך כיסוי האף והפה במסכה או בבד, להימנע ממגע עם הסובבים, להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית ולפעול בהתאם להוראות המפורטות באתר המשרד.

"נבהיר ונחדד כי בהתאם להנחיות קודמות בידוד בית נדרש אך ורק לחוזרים מסין. רק עבור מי שלא חלפו 14 יום מאז הגעתו מסין – וסין בלבד", נכתב באתר משרד הבריאות, "המשרד רואה בציבור שותף מרכזי לפעילויות למניעת התפרצות המחלה. רק בממץ משותף של כולם נצליח להתמודד עם התפרצות אפשרית בישראל".

מנהל קשרי לקחות בלמטייל תאילנד: המלצה מוגזמת ולא מוצדקת

לדברי אבי קויפמן, מנהל קשרי לקוחות במרכז למטייל תאילנד (שנמצא כרגע בבנגקוק), ביחס ההמלצה של משרד הבריאות לפיה יש לשקול נחיצות נסיעות לתאילנד וליעדים נוספים, גורמת להיסטריה מוגזמת ולא מוצדקת בציבור.

בנגקוק. אמצעי בדיקה משוכללים בשדות התעופה. צילום Depositphotos

לדבריו, בתאילנד אין כרגע התפשטות של הווירוס – שפעיל בכלל באזור מרכז סין (מרחק של מעל 5 שעות טיסה מתאילנד – יותר מהמרחק מישראל לאיטליה). "יתרה מכך, נכון לרגע זה, אף גורם רשמי בעולם או בתאילנד לרבות ארגון הבריאות העולמי WHO, משרד הבריאות בתאילנד ומשרדי הבריאות והחוץ הישראליים, לא פרסם אזהרת מסע לתאילנד על כל חלקיה והנחיות מיוחדות למי שמתכנן לבקר בה", אומר קויפמן.

הוא הוסיף כי על פי הודעה של ראש ממשלת תאילנד, המדינה מפעילה את כל אמצעי הבדיקה המשוכללים העומדים לרשותה בכל שדות התעופה. הוא ציין גם כי הסטנדרטים של אמצעי המעקב והבדיקה של תאילנד דורגו במקום 8 מתוך 195 מדינות.

לצורך השוואה והבנת היקפי הווירוס בתאילנד – בחורף 2017 הכתה בארה"ב מגפת שפעת אשר גבתה כ-65,000 קורבנות , אף לא אדם אחד ביטל את נסיעתו לארה"ב  עקב כך והנושא לא עלה לכותרות.

Exit mobile version