Site icon IAS

סתיו בליטא: 5 סיבות להגיע לליטא בעונת השלכת

פארק Dzūkija נחשב לשטח המוגן הגדול היותר בליטא. צילום משרד התיירות של ליטא

ליטא היא ביתם של נופים טבעיים רבים, היא שופעת מרחבים ירוקים, שדות, אגמים ויערות, ככזאת עונת הסתיו בה היא תקופה מיוחדת בה העצים מתחילים ללבוש גוונים של שקיעה, הפטריות צצות ביערות והנופים הופכים לציוריים להפליא. בעונת הסתיו.

יתרון מהותי בתקופה זו הוא שבנוסף לצבעוניות ולנפלאות הטבע, בחודשים הקרובים תוכלו גם למצוא אל ליטא טיסות ישירות במחירים אטרקטיביים מאד (לעיתים אפילו בעשרות אירו לכיוון). חברות הלאו קוסט וויזאייר וריינאייר מפעילות קווים ישירים מישראל לליטא מספר פעמים בשבוע. תוסיפו לזה את העובדה שכמות התיירים במדינה צונחת (ואיתה צונחים גם מחירי המלונות), מזג האוויר מתקרר מעט והופך לנוח מאד לפעילויות אקטיביות. ישנן אינספור סיבות להגיע לליטא בסתיו, אספנו עבורכם כמה המלצות.

לחזות בשלכת וללקט פטריות בפארקים הלאומיים

בליטא תמצאו חמישה פארקים לאומיים ומוגנים אשר כל אחד מהם מיוחד בדרכו וכולם מדהימים ביופיים לאורך כל השנה ובמיוחד בעונת הסתיו. אם אתם חייבים לבחור רק שניים מתוכם היינו ממליצים על ביקור בפארק הלאומי Aukštaitija, המאופיין ביותר ממאה אגמים צלולים ונקיים, כפרים אתנוגרפיים וטבע הרמוני. כמעט 70% משטח הפארק מכוסה ביערות. הפארק הוא ביתם של מאות זנים של ציפורים, יונקים וצמחים. יש במקום מספר אזורי קמפינג ציבוריים.

הפארק הנוסף הוא Dzūkija אשר נחשב לשטח המוגן הגדול היותר בליטא, הסיבה המרכזית להגיע אליו בסתיו הוא פעילות חביבה במיוחד על המקומיים – ליקוט פטריות. צפרות היא אטרקציה נוספת ייחודית למקום. גם כאן תוכלו ללון באתרי קמפינג או בבתי הארחה.

ליטא: כפר גרביולי. צילום משרד התיירות של ליטא

עיירות וכפרים היסטוריים

אחד הדברים הטובים ביותר לעשות בליטא הוא לעצור בעיירות ובכפרים קטנים שאולי לא יופיעו במדריכי הטיולים, אך זה מה ששומר אותם אותנטיים ומיוחדים. כמעט בכל עיירה תוכלו לראות כנסיות מרשימות, כיכרות עיר וציוני דרך אחרים שנותרו כפי שהם במשך עשרות או מאות שנים, ומשמרים את המראה של ליטא של פעם.

אחד הכפרים הציוריים שנמצא כחצי שעת נסיעה מווילנה הבירה, הוא הכפר גרביולי (Grabijolai). הפכר הקטנטן הזה נראה כאילו הזמן בו עצר מלכת, ולמעשה זה מה שקורה שם. המקומיים שחיים שם מנהלים אורח חיים חקלאי ומתגוררים בבתי עץ צבעוניים, כמעט ללא קליטה סלולרית או אינטרנט. לאורך השביל היחיד שחוצה את הכפר תמצאו באר מים שנשמרה מאות שנים ועדיין פעילה ובקצה השביל תגיעו לנחל יפיפייה מוקף חורש.

ליטא: עוגת עץ" שהיא סוג של קיורטוש קוצני. צילום משרד התיירות של ליטא

חגיגות גסטרונומיה מקומית

בסתיו מתקיימים בליטא מגוון אירועים מיוחדים, וסביר שתמצאו שווקי איכרים שצצים בערים הגדולות ובאזורים הכפריים בתקופה זו כשעדיין נעים ואפשרי ליהנות ממזג אוויר נפלא. אחד האירועים השווים שקורה רגע לפני שהעיר לובשת חורף של ממש, הוא פסטיבל הגסטרונומיה של ליטא. הפסטיבל יתקיים השנה בתאריכים 6-12 בנובמבר, במהלכו מסעדות רבות בערים הגדולות מציעות תפריטים מוזלים ומיוחדים, וכן פותחות את שעריהן למי שרוצה ללמוד על טרנדים בגסטרונומיה או לעבור סדנאות חינוכיות ומעשיות.

בין המאכלים המקומיים המפורסמים של ליטא תמצאו את "המרק הורוד" – מרק סלק קר ומרענן; "צ'פלינאי" שהן כופתאות אוויריות ממולאות בבשר, גבינה או פטריות; "עוגת עץ" שהיא סוג של קיורטוש קוצני, מרק פטריות עשיר וכמובן בירות מקומיות שהן מקור לגאווה מקומית.

חופשת סתיו בערים הגדולות

הקיץ חלף ואיתו העומס בתיירים מה שהופך את השהות לנעימה ואת ההתניידות לפשוטה להפליא. ליטא היא מדינה קומפקטית ונוח מאד לטייל בה עם רכב שכור וגם בתחבורה ציבורית, המרחק בין הערים הגדולות מועט כך שוכלו לשלב ביקור ביותר מעיר אחת, גם במהלך חופשה לא מאד ארוכה. בערים עצמן ובדרך אליהן תוכלו להתרשם מצבעי השלכת המרהיבים. הערים שלא תרצו לפספס הן וילנה הבירה שהעיר העתיקה מדהימה ביופייה ואף מוגדת כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו; קובנה עיר התרבות המגניבה והתוססת של ליטא שמושכת אליה צעירים וסטודנטים מכל העולם וטרקאי שמציעה אווירה כפרית עם מגוון אטרקציות ובראשן ביקור בטירת טרקאי הניצבת בליבו של אגם יפיפה ומוקף חורש, אליה תוכלו להגיע בעזרת סירת פדלים, שייט ביאכטה או חתירה בקייק.

נופשים בוילנה. צילום משרד התיירות של ליטא

חווית קניות ובילוי לכל המשפחה

בזמן שאצלנו מחירי ביגוד החורף מרקיעים לשחקים, במרכזי הקניות בליטא תוכלו ליהנות ממחירים נוחים ואפילו ממבצעים שווים שמגיעים לשיאם ככל שמתקרבים לעונת הסיילים של חג המולד. בכל אחת מהערים הגדולות תמצאו קניונים גדולים ומרווחים עם כל המותגים המוכרים לצד חנויות אופנה מקומיות. בילוי בקניון הוא אפשרות מעולה לימים גשומים בעיקר משום שתמצאו שם גם חוויות ואטרקציות ומתחמי אוכל עם מסעדות מעולות.

בערים קובנה ווילנה ישנה רשת קניונים בשם "אקרופוליס", המספקת חווית קניה ובילוי אולטימטיבית, עם למעלה מ-200 חנויות בכל דרגות המחירים, מסעדות, בית קולנוע, משטח החלקה על הקרח ובאולינג. ואם כבר קניות, נספר לכם שליטא נחשבת ליצואנית של אבני האמבר המשובחות בעולם, ברחבי המדינה תמצאו בוטיקים ומוזיאונים העוסקים באבן המיוחדת הזו, ושווה לרכוש אותה כאן כתכשיט, מזכרת או מתנה.

Lithuania Travel היא לשכת התיירות הלאומית האחראית על שיווק וקידום התיירות בליטא ופועלת תחת משרד הכלכלה והחדשנות. מטרתה האסטרטגית – העלאת המודעות לליטא כיעד תיירותי אטרקטיבי ולעודד נסיעות נכנסות ופנימיות. הסוכנות משתפת פעולה באופן הדוק עם עסקים וארגוני תיירות, מציגה מוצרי תיירות ליטאיים, שירותים וחוויות במדיה חברתית ודיגיטלית, מסעות עיתונאים, בתערוכות נסיעות בינלאומיות ואירועי B2B.

חברת GBD מייצגת את הסוכנות בישראל.

למידע נוסף בקרו ב- http://www.lithuania.travel/ או בדף הפייסבוק Lithuania Real is beautiful.

Exit mobile version