Site icon IAS

סקר של IPK אינטרנשיונל: התיירות הבינלאומית ממשיכה לצמוח

רחבת הדואומו במילאנו, איטליה. . צילום Depositphotos

כבשנים קודמות, התיירות הבינלאומית ממשיכה לצמוח בשנת 2019, אם כי בקצב נמוך במעט מזה של 2018. במהלך שמונת החודשים הראשונים של השנה (ינואר-אוגוסט) מספר התיירים היוצאים ברחבי העולם גדל ב-9%, נקודה אחת מתחת לשנת 2018. אסיה רושמת השנה שוב את הצמיחה הגבוהה ביותר בנסיעות בינלאומיות, בעוד באמריקה הלטינית חלה ירידה.

בסך הכל, ניתוחי המגמה הראשונים של מוניטור הנסיעות העולמי של חברת המחקר IPK International מצביעים על כך שהנסיעות היוצאות ימשיכו לצמוח גם בשנת 2020. ה- World Travel Monitor מבוסס על תוצאות ראיונות מדגמיים עם יותר מ-500,000 אנשים ביותר מ-60 מדינות ברחבי העולם. סקר זה נערך כבר למעלה מ-20 שנה והוא מוכר כסקר המתמשך בפריסה הרחבה ביותר של מגמות הנסיעות העולמיות.

התיירים האסייתיים מניעים את הצמיחה העולמית

אסיה דיווחה על הצמיחה הגבוהה ביותר בעולם בשמונת החודשים הראשונים של השנה – 6%, בדומה לשנת 2018. סין – ללא ספק שוק המקור הגדול ביבשת לתיירות יוצאת – תרמה למגמת עלייה זו עם צמיחה מעל הממוצע של 9%. במהלך אותם חודשים, הנסיעות לחו"ל של צפון אמריקה עלו מעט מעל הממוצע, ב-4.5%. גם הנסיעות של האירופאים גדלו, אם כי ב-2.5% בלבד, כשהם מדורגים מאחורי אסיה וצפון אמריקה – ומתחת לנתון של השנה שעברה. אמריקה הלטינית שיקפה מגמה שלילית עם ירידה של 3% לעומת אותה תקופה אשתקד.

אסיה היא גם יעד טיולים פופולרי

ההתעניינות באסיה כיעד לטיול מראה גם היא מגמת עלייה. עם גידול של 6% במבקרים במהלך ינואר-אוגוסט, היא רשמה צמיחה גבוהה יותר מכל אזור אחר בעולם. טיולים לאירופה פופולריים גם הם, עם גידול מבקרים עולמי של 3.5%, לעומת הנסיעות לאמריקה שעלו רק ב-2%.

תיירים על חוף הים בברצלונה. נסיעות הנופש והפנאי ברחבי העולם עלו ב-4%. צילום Depositphotos

עלייה נוספת בנסיעות נופש ופנאי

במהלך שמונת החודשים הראשונים של שנת 2019 נסיעות הנופש והפנאי ברחבי העולם עלו ב-4%, בעוד פלח שוק הנסיעות העסקיות קפא על שמריו. עם זאת, ניכרות שתי מגמות שונות: "מצד אחד, יש לנו את שוק הנסיעות המתרחב של MICE (כנסים ותערוכות), שבשמונה החודשים הראשונים צמח ב-2% ומנגד – הנסיעות העסקיות המסורתיות, שהצטמצמו ב-4% באותה תקופה", אמר רולף פרייטג, מנכ"ל IPK אינטרנשיונל.

חופשות העיר שוב פורחות ועלייה בהפלגות

לאחר עליות מתונות בשנה שעברה, חופשות הסיטי-ברייק הקצרות חזרו עם צמיחה חזקה של 8% במהלך ינואר-אוגוסט 2019. עם נתח שוק עולמי של קרוב ל-30%, החופשות העירוניות מדורגות רק מעט מאחורי חופשת הבטן-גב, השמש והחוף, אשר רשמה עלייה של 2% בחודשים אלה. כך גם טיולים עם מספר יעדים (round trips) שעלו ב-3%.

גם שוק השייט התרחב. בהשוואה לשנה שעברה, צמח שוק הקרוזים ב-6% ולכן הוא מעל לגידול הממוצע.

הטיילת החדשה בתל אביב. רנסנס לחופשות עירוניות. צילום כפיר בולוטין לעיריית תל אביב

תדמית בטוחה של יעדי טיולים

כשהם נשאלים על איום הטרור ביעדים, מרבית הנוסעים בתיירות הבינלאומית עדיין מדרגים יעדים כמו ישראל, טורקיה, מצרים, ירדן ותוניסיה כלא בטוחים במיוחד. האפשרות לטרור במדינות אלה נתפסת כגדולה מאוד. ביחס לבטיחות – גם לארה"ב, מקסיקו, דרום אפריקה וצרפת יש תדמית לקויה. לעומת זאת, יעדי טיולים ובהם סקנדינביה, שוויץ, אוסטריה, אירלנד ופורטוגל, כמו גם אוסטרליה וקנדה – נתפסים כבטוחים, כאשר איום הטרור נתפס כנמוך. כך על פי הממצאים האחרונים מספטמבר השנה.

תחזית חיובית לשנת 2020

למרות חוסר היציבות הפוליטית והכלכלית ברחבי העולם, הנתונים על כוונות הנסיעות שנאספו על ידי IPK אינטרנשיונל מצביעים על תחזית חיובית לשנה הבאה: עבור שוק הנסיעות היוצא העולמי IPK צופה לשנת 2020 גידול של 4%. התיירות מאסיה צפויה לרשום את הצמיחה הגבוהה ביותר עם 5%. שוק התיירות היוצאת באירופה צפוי להראות קצב צמיחה של 3%-4% וזה האמריקאי -3%.

תחזיות אלה מבוססות על ממצאי "מדד אמון הנסיעות העולמי" (“World Travel Confidence Index”) של IPK International, אשר במסגרת סקירת World Travel Monitor® סוקרת את כוונות הנסיעות של האנשים במשך 12 החודשים הקרובים.

פרייטג מ-IPK אינטרנשיונל יציג את הממצאים הסופיים של הסקר לשנת 2019 ביריד התיירות של ברלין ITB בחודש מרץ, יחד עם התחזיות לשנת 2020.

Exit mobile version