Site icon IAS

סקר חדש: הרגלי התיירות של הישראלים

סקר חדש שנערך באמצעות מכון סמית' למחקר לקראת תערוכת התיירות הבינלאומית 2016 IMTM שתתקיים בתאריכים 9-10.2.16 בגני התערוכה בתל אביב, מגלה נתונים חדשים על הרגלי התיירות של הישראלים:

 60% מהישראלים יצאו לחופש לפחות פעם אחת במהלך 2015. מדובר בעליה של 11% בהשוואה לשנת 2014 בה רק 49% מהישראלים טסו לחו"ל לפחות פעם אחת

 28% מהישראלים בני 50+ טסו פעמיים או יותר במהלך שנת 2015 ולעומת זאת 48% מהישראלים בגילאי 30-49 לא טסו כלל

ניו-יורק שומרת על עצמה כיעד המועדף ביותר בקרב הישראלים כש-40% מהישראלים השיבו כי זהו היעד אליו יתכננו את חופשתם הבאה.

תאילנד הפכה ליעד פופולרי הרבה יותר בקרב ישראלים עם עלייה של 7% בהשוואה לשנת 2014 בה אחד מכל ארבעה ישראלים החשיב אותה כיעד אליו יעדיפו לטוס.

בקרב האוכלוסייה היהודית, עולה כי כשליש מהמגזר הדתי והחרדי נסעו השנה לחו"ל כאשר היעד המועדף הוא ניו יורק ומיד לאחריו פראג עם 20% מבין הנוסעים.

הצעירים מעדיפים את תאילנד על פני הודו, 39% מהישראלים עד גיל 29 טוענים כי תאילנד הוא יעד מועדף עליהם בעוד שרק 7% יעדיפו לטוס להודו.

אייל שמואלי, ממארגני תערוכת התיירות IMTM: "שמחנו לראות בתוצאות הסקר את מה שכל תעשיית התיירות הרגישה היטב השנה – בזכות רפורמת השמיים הפתוחים והגדלת ההיצע של טיסות לואוקוסט וחברות תעופה רבות, כמות הישראלים שיצאו לחו"ל השנה גדלה משמעותית ומספר החופשות שמרבית הציבור יצא אליהן, בחו"ל ובארץ, גדל גם הוא. מגמה זו עבדה גם בכיוון ההפוך והוזילה את החבילות והטיסות לישראל גם לתיירים מחו"ל. מבחינת היעדים ראינו השנה התחזקות משמעותית של יעדי מזרח אירופה (הונגריה וצ'כיה במיוחד) שהפכו להיות אפשרות מועדפת ומשתלמת עבור ישראלים רבים."

בתערוכה שמתקיימת זו השנה ה-22 ברציפות, ישתתפו משלחות מ-48 מדינות, מספר שיא של נציגויות זרות בשנים האחרונות וביניהן יגיעו לראשונה משלחות מארה"ב, פרו, טאיוואן, מוסקבה וכן חברת התעופה Air Sinai ממצרים. בנוסף ישתתפו נציגויות מהמדינות הבאות: איטליה, גרמניה, בולגריה, ספרד, פינלנד, שוודיה, פורטוגל, הודו, צרפת, אקוודור, יפן, נפאל, וייטנאם, יוון, סרביה, בלרוס, גיאורגיה, הונגריה, פולין, דרום אפריקה, טנזניה, מרוקו, אתיופיה, פנמה, פרו ועוד.

סקר התיירות נערך בחודש ינואר 2016 באמצעות מכון סמית' בקרב 500 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל.

 

Exit mobile version