Site icon IAS

סקר הצרכנים 2025 של מאסטרקארד: מה צרכנים מחפשים יותר?

סקר הצרכנים של מאסטרקארד לשנת 2025. צילום freepik

מאסטרקארד מפרסמת את סקר הצרכנים לשנת 2025, החושף שינוי גדול בסדר העדיפויות של הוצאות בכל הקשור לצריכת חוויות ובילויים על פני צריכת דברי מותרות אחרים. נסיעות ותיירות נמצאות בראש הרשימה, אחריהן נמצאות הרפתקאות בטבע, חוויות קולינריות, פסטיבלי סרטים ואירועי ספורט.  את המגמה מובילים בני דור ה-Z עם כ-48% שמתכננים לעשות לפחות 2 חוויות ובילויים מרשימת החלומות שלהם בשנת 2025 .

על פי הסקר של מאסטרקארד שנערך בקרב יותר מ-15,000 צרכנים ברחבי אירופה, 70% מהמשיבים אומרים שביצוע פעילויות מרשימת החלומות שלהם הוא בעדיפות עליונה כאשר המניעים העיקריים הם הרצון ליצור זיכרונות לכל החיים עם 44%, לראות את העולם בצורה חדשה לגמרי עם 36% מהמשיבים ולחלוק חוויות עם אנשים אהובים שהם בעלי ערך מרכזי וחשוב לצרכן עם 33% .

אילו חוויות לוהטות השנה?

בהסתכלות רחבה יותר על החוויות שמרגשות את הצרכנים השנה, נסיעות ותיירות נמצאות בראש הרשימה, כאשר אנשים מתכננים להוציא מעל 1,000 יורו כדי לראות את העולם השנה. אחריהן נמצאות הרפתקאות בטבע, חוויות קולינריות, פסטיבלי סרטים ואירועי ספורט חיים.

גם באירועי ספורט רואים עלייה בביקוש, כאשר 58% מהאירופאים מתכננים להשתתף לפחות באירוע אחד השנה – עלייה של 152% בהשוואה לשנת 2024.

10 החוויות המובילות לשנת 2025

  1. נסיעות ותיירות 89%
  2. חוויות בטבע 80%
  3. חוויות הקשורות לאוכל 79%
  4. חוויות הקשורות לסרטים 76%
  5. חוויות משפחתיות 75%
  6. אירועי מוזיקה חיה 74%
  7. תערוכות אמנות ואירועי תרבות 73%
  8. חוויות בריאות וחוויות בריאות 72%
  9. חוויות היסטוריות ומורשת 72%
  10. הצגות תיאטרון 70%

הוצאה חכמה על חוויות

ממצאי הסקר מגלים שבשנת 2025, חוויות מרשימת החלומות הן ההשקעה האולטימטיבית, והצרכנים נעשים חכמים לגבי איך הם מממנים אותן. במקום לבזבז על "מותרות", רבים מצמצמים בהוצאות אחרות; 40% מצמצמים ברכישת בגדים, 38% מצמצמים בפינוקים יוקרתיים ו- 32% מצמצמים ברכישת הגאדג'טים החדשים ביותר.

תכנון מוקדם

הצרכנים לא זורקים את כספם על חוויות ללא תכנון. 77% מהם מחפשים מבצעים לפני שהם מזמינים, בעוד 76% מוודאים שהחוויות שלהם מתאימים למטרות ההוצאה שלהם. עבור רבים, יום המשכורת הוא האור הירוק לקניות – 38% מחכים עד שהמשכורת תיכנס לפני שהם מזמינים את החוויה הבאה שלהם.

המגמה של העדפת הוצאות על חוויות על פני "דברים" נתמכת בנתונים ממכון הכלכלה של מאסטרקארד שמגלים כי בשנת 2024, 32.1% מההוצאות של הצרכנים האירופאים על חוויות (למעט נסיעות ומסעדות) היו על אירועים חיים, עלייה מ-31.5% בשנת 2023 ו-30.7% בשנת 2019.

נטליה לכמנובה, הכלכלנית הראשית של אירופה במכון הכלכלה של מאסטרקארד, מציינת: "הצרכנים האירופיים משיבים את הביטחון ומגדילים את ההוצאות לפי שיקול הדעת, כאשר חוויות נשארות בעדיפות עליונה. ייצוב האינפלציה ושיפור כוח הקנייה מאפשרים ליותר אנשים להשקיע ברגעים משמעותיים. מכון הכלכלה של מאסטרקארד מצפה שחוויות יישארו גורם חשוב בהוצאות הצרכנים בשנת 2025, מונעות על ידי לוח שנה דינמי של אירועים גלובליים מרכזיים – מאליפויות ספורט ועד פסטיבלי מוזיקה וקולנוע – שצפויים לעצב את השנה הקרובה."

מאסטרקארד היא שותפה ותיקה לעשרות מוסדות בידור וספורט מהידועים ביותר באירופה. רשימת האירועים השנה כוללת, בין היתר, את ליגת האלופות של אופ"א, גביע העולם לנשים ברוגבי, רולאן גארוס, פסטיבל קאן, פסטיבל הסרטים ברלינאלה, League of Legends ומאות קונצרטים של Live Nation בשווקים אירופיים שונים.

Exit mobile version